Harmittaa etten päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mä hain vain kuntoutustukea, mutta laitettiin pysyvälle eläkkeelle.
Minä vuonna? Ehdot on nyt kiristyneet kamalasti ja työttömien hakemukset ainakin hylätään suoriltaan.
En muista enää. Ehkä 8 vuotta sitten.
Itsellekin eläkkeelle pääsy olisi ainoa oikea ratkaisu, mutta kun en pääse eläkkeelle niin en pääse. Olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön, joka ei tule koskaan työllistymään. Toivottavasti sentään jossain vaiheessa pääsen eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna? Ehdot on nyt kiristyneet kamalasti ja työttömien hakemukset ainakin hylätään suoriltaan.
Sairaslomalta sinne haetaankin kun on tullut 300 päivää täyteen. Kuntoutustuelta sitten eläkkeelle haku
Minä taas pääsen kuntoutustuelta töihin mielenterveysdiagnoosista huolimatta. Toukokuun alusta paluu työelämään monen vuoden jälkeen. Taakse jäävät vuodet sosiaalisessa kuntoutuksessa.
Miksi Ap olisit ansainnut päästä eläkkeelle? Itse pyrin pois määräaikaiselta työkyvyttömyyseläkkeeltä. Tylsää tämä eläkkeellä olo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomalta sinne haetaankin kun on tullut 300 päivää täyteen. Kuntoutustuelta sitten eläkkeelle haku
Tiedän. Olen ollut aikaisemmin kelan sairaspäivärahalla, mutta nyt ei edes sitä sairaspäivärahaa myönnetä samoilla diagnooseilla, vammoilla ja haitalla, joten 300 pv ei tule täyteen kun kela evää päivärahan. Kätevää, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pääsen kuntoutustuelta töihin mielenterveysdiagnoosista huolimatta. Toukokuun alusta paluu työelämään monen vuoden jälkeen. Taakse jäävät vuodet sosiaalisessa kuntoutuksessa.
Ihan mahtavaa! Onnittelut!
Tuo byrokratia on omiaan pahentamaan mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ap olisit ansainnut päästä eläkkeelle? Itse pyrin pois määräaikaiselta työkyvyttömyyseläkkeeltä. Tylsää tämä eläkkeellä olo on.
Siksi koska minulla on niin monta sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kommentti. Tylsää tämä eläkkeellä olo. Ehkä olet sitten saanut eläkkeen liian helposti. Nimittäin kun on kunnolla sairas ei pysty kertakaikkiaan työskentelemään, siinä ei tylsyydet tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo byrokratia on omiaan pahentamaan mielenterveysongelmia.
Onkohan se sen tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellekin eläkkeelle pääsy olisi ainoa oikea ratkaisu, mutta kun en pääse eläkkeelle niin en pääse. Olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön, joka ei tule koskaan työllistymään. Toivottavasti sentään jossain vaiheessa pääsen eläkkeelle.
Miksi et ottanut varhennettua vanhuuseläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kommentti. Tylsää tämä eläkkeellä olo. Ehkä olet sitten saanut eläkkeen liian helposti. Nimittäin kun on kunnolla sairas ei pysty kertakaikkiaan työskentelemään, siinä ei tylsyydet tule mieleen.
En ole edellinen, mutta tylsää on eläkkeellä. Minulla on sellainen tilanne, että sosiaalinen fobia on paha ja psykoosin oireet nostaa päätään stressaavissa tilanteissa. En pysty töihin, mutta kotona on silti tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Kyllä sitä haaveilee päivittäin pystyvänsä samaa kuin muut mutta kun ei pysty niin sitten vietetään elämä neljän seinän sisällä eläkkeellä........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen, mutta tylsää on eläkkeellä. Minulla on sellainen tilanne, että sosiaalinen fobia on paha ja psykoosin oireet nostaa päätään stressaavissa tilanteissa. En pysty töihin, mutta kotona on silti tylsää.
Ole onnellinen kun sait eläkkeen. Minä en noilla (ja muilla) sairauksilla saanut, vaan olen työkyvyttömänä työnhakijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Olen ollut aikaisemmin kelan sairaspäivärahalla, mutta nyt ei edes sitä sairaspäivärahaa myönnetä samoilla diagnooseilla, vammoilla ja haitalla, joten 300 pv ei tule täyteen kun kela evää päivärahan. Kätevää, eikö?
Tiedän. Ne evää koska samasta sairaudesta voi saada vain 300 päivää sairaspäivärahaa. Kela ei myönnä millään vammoilla eikä haitoilla eläkkeitä, ainoastaan jos pääsikin on toimintakyvytön ja oppimiskelvoton niin sitten myöntävät.
Netissä on jokin tilasto todennäköisyyksistä miten pääsee/joutuu työkyvyttömyys eläkkeelle.
Suurin todennäköisyys on korkeasti koulutetuilla henkilöillä ja skitsofrenia hakemuksia hylätään noin 7%
Työttömänä on vaikea päästä eläkkeelle koska ei tiedetä onko ihminen työkykyinen koska ei ole töissä.
Jännä juttu tilastoissa on että mitä enemmän sairauksia sitä epätodennäköisempää on päästä työkyvyttömyys eläkkeelle jos ei ole mielenterveys sairautta diagnoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää keksiä korvaava sisältö elämälle.