Vauva huutaa vaan vaunuissa/ei suostu nukkumaan/olemaan vaunuissa.
Ei siinä muuten mitään, mutta mulla on koira jota pitäisi lenkittää useamman kerran päivässä. Vauva 4kk ei suostu olemaan vaunuissa vaan huutaa pää punaisena niin kauan että se otetaan pois ja huuto jatkuu yleensä vielä senkin jälkeen. Monta kertaa jouduttu kääntymään kesken lenkin kotiin kun toinen ei rauhoitu millään. Mulla on manduca käytössä ja vauva on kesän kulkenu siinä kun käytän koiraa mut mietin et miten viitin vesisateella ja sit myöhemmin talvella käyttää manducaa.
Poika ollut aina samanlainen, ei pienenäkään oikeen viihtynyt vaunuissa ja aina on saanut jännittää kun vaunujen kanssa lähtee liikkeelle et mihin asti pääsee ennenkun täytyy kääntyä takas kotiin ja hakea manduca.
Onx muilla kokemusta vaununvihaaja vauvoista:)
Ja miten toimitte kun vauva huutaa vaunuissa?
Kommentit (30)
kun vaihdettiin yhdistelmävaunuihin se istuin. Kyllä oli hauskaa! Sai istua ja katsella maisemia. Vaunuihin jos yritti laittaa makaamaan, huuto alkoi välittömästi, ja loppui vasta kun nostettiin pois vaunuista.
huutajia ja se on kyllä tosi rasittavaa, kun muut katsoo mitä toi huudattaa lastaan, joskus on vaan pakko hoitaa esim. vanhemman lapsen vieminen eskariin tms. Esikoisen kanssa ei ollut ongelma, kun ei ollut pakko mennä lenkille, piti vain kaupassa asioinnit ym hoitaa. Mä myös päädyin usein kantamaan, tavalla tai toisella ja huuto loppui kun pääsi istumaan. Itse en kyllä laittaisi istuma-asentoon ennen kuin selvästi osaa itse istua!
Onko mahdollista, että joku muu hoitaisi koiran ulkoilutuksen parin kuukauden ajan? Naapurista joku tyttö tms.
täytyy kokeilla tuota vaunujen päädyn kohottamista. Kävin kokeileen niin noista vaunuista saa päädyn puolistuvaan asentoon.
Taidan kokeilla vielä niin laittaa vauvan vaunuihin mutta otan kyl varmuudeksi manducan mukaan...
ap
Tyttö ei viihtynyt vaunuissa ollenkaan makuulla!
Minä pistin tytölle ä-pakkauksen toppapuvun päälle (silloin oli siis talvi), nostin vaunujen pääpuolta jonkin verran ja tuin tytön paksuilla peitoilla sellaiseen puoli-istuvaan/puolimakaavaan asentoon. Eli peittoja molemmille sivuille niin ettei retkahda sivulle päin. Näin alkoi vaunuilu sujua kun tyttö näki maisemia! :)
Tyttö ei viihtynyt vaunuissa ollenkaan makuulla!
Minä pistin tytölle ä-pakkauksen toppapuvun päälle (silloin oli siis talvi), nostin vaunujen pääpuolta jonkin verran ja tuin tytön paksuilla peitoilla sellaiseen puoli-istuvaan/puolimakaavaan asentoon. Eli peittoja molemmille sivuille niin ettei retkahda sivulle päin. Näin alkoi vaunuilu sujua kun tyttö näki maisemia! :)
Vanha ketju mutta vastaan.
Meillä Vauva pian 5kk
2 viikkosesta ulkoiltu, aina itkee jo lähdössä ja huuto kestää vaunuissa niin kauan kun nukahtaa UNI KESTÄÄ AINA VAUNUSSA MAX 30MIN. Ja itkuun herää huutaa vaunuissa kotiin asti.
Silti ulkoilemme päivittäin yleensä kahdesti.
Ei se itku tapa vauvaa kun vanhemmat ovat siinä läsnä.
En usko että koskaan tottuu vaunuun yms. Johan tuo 4.5kk on itkenyt niissä joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
ulkomailta kylään, kun piltti oli 4kk ja sanoin nolona kaverilleni, etten juuri pääse lenkkeilemään, kun vauva huutaa pää punaisena sillä sekunnilla, kun vaunuissa herää. Ja huusi aina kunnes nostin pois. Vähän tuo nukkui muutenkin ja edelleen on tooosi vähäuninen koululainen. Päiväunet tietenkin jäivät jo siinä alle 2v eivätkä onneksi pirteää ja kilttiä 4 vuotiastakaan pakkomakuuttaneet tarhassa. Kun ei nukuta niin ei.
Meillä oli vauvalla refluksi. Kannattaa ulkoiluttaa vauvaa siten, että nostaa vaunun pohjasta päätypäätä ylemmäs. Ei se mahahappojen tulo kurkkuun ja suuhun ole hyvä tunne vauvallekaan.
Muutenkaan ei ole missään sanottu, että vauvaa pitää kuskata vaunuissa. Vanhan ajan vauvarinkkakin voi olla hyvä vaihtoehto jos ei liiku niin liukkaalla, että voisi kaatua selälleen. Joka tapauksessa selvittäkää se refluksi.
Voi kokeilla sellaisia rattaita, mihin saa turvakaukalon
Onko sun lasten isä vähemmistöön kuuleva koodari
koira rattaisiin ja vauva syliin, kun se huutaa. Myös istuma-asento on ollut käytössä jo noin kuukauden, vauva nyt reilut 4kk. Mitään koppaahan noissa vaunuissa ei olekaan, on vaan tuommoinen lämpöpussi. Kivempi se on vauvastakin katsella maisemia ja jutella äidin kanssa.