Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva huutaa vaan vaunuissa/ei suostu nukkumaan/olemaan vaunuissa.

Vierailija
15.10.2010 |

Ei siinä muuten mitään, mutta mulla on koira jota pitäisi lenkittää useamman kerran päivässä. Vauva 4kk ei suostu olemaan vaunuissa vaan huutaa pää punaisena niin kauan että se otetaan pois ja huuto jatkuu yleensä vielä senkin jälkeen. Monta kertaa jouduttu kääntymään kesken lenkin kotiin kun toinen ei rauhoitu millään. Mulla on manduca käytössä ja vauva on kesän kulkenu siinä kun käytän koiraa mut mietin et miten viitin vesisateella ja sit myöhemmin talvella käyttää manducaa.

Poika ollut aina samanlainen, ei pienenäkään oikeen viihtynyt vaunuissa ja aina on saanut jännittää kun vaunujen kanssa lähtee liikkeelle et mihin asti pääsee ennenkun täytyy kääntyä takas kotiin ja hakea manduca.

Onx muilla kokemusta vaununvihaaja vauvoista:)

Ja miten toimitte kun vauva huutaa vaunuissa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta kylään, kun piltti oli 4kk ja sanoin nolona kaverilleni, etten juuri pääse lenkkeilemään, kun vauva huutaa pää punaisena sillä sekunnilla, kun vaunuissa herää. Ja huusi aina kunnes nostin pois. Vähän tuo nukkui muutenkin ja edelleen on tooosi vähäuninen koululainen. Päiväunet tietenkin jäivät jo siinä alle 2v eivätkä onneksi pirteää ja kilttiä 4 vuotiastakaan pakkomakuuttaneet tarhassa. Kun ei nukuta niin ei.

Vierailija
2/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoi nukkumaan hyvin vaunuissa vasta nyt syksyllä. Se johtuu osaksi ihan siitä että on taas viileää. Meillä avainsana vaunuissa nukkumiseen on oikea hetki. Vauvan pitää olla todella väsynyt ja maha täynnä ruokaa. Kun vauva alkaa olemaan väsynyt, odotan vielä jonkun puoli tuntia että on jo todella extra väsynyt ja sit annan tissiä ja sit mennään. Vaatteita ei saa olla liikaa, liian kuumassa ei nuku, mutta ei taas liian kylmäkään, viima ei saa osua naamaan tai menettää hermot. On tää ydinfysiikkaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kun oli pieni ja vähän isompikin kuljetin sitä rintarepussa lenkeillä. Itselleni oli kaksi suurta koiraa ja tykkäsin kulkea myös metsässä mihin ei vaunujen kanssa päässyt. Talvella pojalle vaan enemmän vaatetta päälle ja mussukan sisään niin ulkoilulenkit onnistuivat mainiosti. Vähän isompana poika tykkäsi metsässä katsella maisemia kun kulki jo naama meno suuntaan ja pojalla on kyllä säilynyt metsässä kulkemisen riemu vaikka ikää on tullut jo jokunen vuosi :)

Vierailija
4/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pääsee rattaista katselemaan maailmaa. Itse kokeilisin rattaita varsin pian, lapsesta ja rattaista riippuen voisi hyvinkin jo pärjätä rattaissa. Tai sitten haluaa vaan syliin... Jos Manduca toimii muuten hyvin, niin hanki kunnollinen takki kantamiseen niin syyssääkään ei ole ongelma. Ja selviät paljon vähäisemmällä lapsen pukemisella, kun lapsi jää sinne takin alle. Koska noin pienestä lapsesta kyse (ellei sitten ole kooltaan todella isokoinen), on varmaan helpompi kantaa kantotakin alla kuin oman takkisi päällä. Ja kantotakin alla lapsikin pysyy suojassa syyssääältä. En kyllä ole varma onko ihan kunnolla vedenkestäviä kantotakkeja olemassa, mutta tuulenpitäviä ja tihkusateenkestäviä on.

Vierailija
5/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas jos on liian väsyny ni menee jo senkin takia huutamisex ja sit ei yliväsyneenä rauhotu kyllä millään. Manducassa viihtyy varmaan siksi että sieltä näkee vähän ympärilleen kun taas vaunuissa ei nää kun korkeintaan taivaan ja sateella kuomun. Miten ootte toimin kun vauva alkaa huutamaan vaunuissa? Otatteko heti syliin vai miten? Mul ei oo sydäntä huudattaa pientä vaunuissa ja vaan vetää kiireellä eteenpäin. Yleensä yritän hyssyttää ja otan syliin kunnes rauhottuu ja taas vaunuihin ja kun alkaa huutaa niin eka puhun rauhottavasti ja hyssytän, sit syliin ja taas vaunuihin....ja koko ajan koiran talutushihna toisessa kädessä ja koira vetää ja räkyttää...

ap

Vierailija
6/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäinen lapsi? Istuuko vai makaako? Jos on tarpeeksi iso, niin nosta pääpuolta vähän ylöspäin, meidän lapsemme viihtyi paremmin, kun näki ympärilleen edes vähän muutakin kuin puunlatvoja ja taivasta.

Manducaa voi käyttää kyllä ihan hyvin talvellakin, meillä oli viime talvena Manduca usein käytössä, koska lapsi nukkui aina hyvin repussa. Kuvittelisin, että on näppärämpikin koirien kanssa liikkuessa kuin vaunut?

Vierailija
7/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli samanlainen.En ikinä päässyt pitkälle vaunulenkille ja aina lyhyelläkin lenkillä jännitti koska alkaa itkeen.Useasti kannoin lenkillä vauvaa sylissä ja työnsin tyhjiä vaunuja.Puolen vuoden iässä lopetettiin koko vaunuissa nukuttaminen kun ei se onnistunut.Sen jälkeen on nukkunut hyvin sisällä kaikki unet.Mulla ei ollut käytössä edes mitään kantoreppua tms.

Koiranlenkitysongelmaan tää ei nyt auta,mut kerroinpahan vaan,et sama oli ongelma täälläkin.

Vierailija
8/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 unohti; en huudattanut vauvaa vaunuissa, silloin kun ei makuullaan viihtynyt niin ei sitten viihtynyt, vain syliin nostaminen rauhoitti. Työnsin usein vaunut kotiin ja kannoin vauvaa sylissä, kun oli ihan pieni.

Vierailija
9/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjuuko suoraa huutoa vai aluksi vain kitisee? Meillä nimittäin parilla lapsella olut selkeää "uni-itkua", ovat itkeneet kitisemällä kun uni alkaa olla tulossa. Aluksi kovempaa, ei kuitenkaan ihan täysiä karjumalla ja sitten se on nopeasti hiljentynyt sellaiseksi kitinäksi ja lapsi nukahtanut. Jos tuossa tilanteessa olisin nostanut lapsen ylös, olisivat unet kyllä karisseet silmistä ja aloitettu koko homma alusta. Tuon kyllä huomaa nopeasti kokeilemalla, eli alkaako itku voimistua vai hiljetä. Meillä lapsi myös ollut selkeästi uninen ja silmät kiinni kun on hetken malttanut odottaa. Teillä ei ehkä tuosta kysymys, mutta ajattelin vain mainita tällaisenkin vaihtoehdon. Jos lapsi vain karjuu kyllästyttyään vaunuihin, niin nostaisin selkänöjaa tai käyttäisin suosiolla kantoreppua.

Vierailija
10/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lapseni oli vauva, syötin ensin ja sitten jos vaunuihin jos oli mentävä vaunuilla.

Yleensä nukahti kohtalaisen pian.

Ja jos menin kauppakeskuksessa ja vauva alkoi kiljumaan, menin vaikka vessaan etä sain syötettyä jonka jälkeen vauva rauhoittui.

Tosin mulla ei ollut koiraa vietävänä.

Vierailija
11/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaunuissa ei viihtynyt ollenkaan. Kantoliina oli käytössä, ja meillä ei sitten vaunuja/rattaita käytettykään juuri lainkaan. Minusta liina oli oikeastaan helpompikin. Meidän tytöllä todettiin kyllä sitten monenlaista ruoka-aineallergiaa, ja vatsavaivoja oli kovasti varsinkin siinä vaiheessa, kun aloitettiin puurot, olisko sekin vaikuttanut siihen makuulla viihtymättömyyteen?

Onko koira iso vai pieni, koulutettu niin, ettei temmo hihnassa? Luulisin, etten turhaan yrittäisi vauvaa vaunuissa viedä, siitä vaan stressaantuu.

Vauva takin alle, niin pärjää talvellakin. Aivan kaatosateessa tuskin tuntikausien lenkkejä koiran kanssa teet, ja saahan vauvan siinäkin suojattua, huppu jne.

Vierailija
12/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantotakkia, vai mikä sen nimi on, mihin vauvan saa takin alle Manducan kanssa. (Tosin mulla oli muuten vaan yli-iso toppatakki.) Ja vauvat saattavat muuttua, ehkä jo kuukauden parin päästä alkaa viihtymään vaunuissa, joten älä stressaa suotta etukäteen. Voi olla, että asia ratkeaa itsestään.

Vierailija
13/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne ja 2 koiraa lenkitettävänä. Vauva itki aina rattaissa. Helpotti hiukan kun nosti kohoasentoon hieman vaunujen pääpuolta. Koeta nostaa hieman, niin että vauva näkee hieman ympärilleen paremmin. Ja katso ettei ole liian kylmä tai kuuma. Koeta mennä töyssyisellä paikalla rattaiden kanssa, meillä se auttoi. Asfaltilla ei viihtynyt mutta töyssyisellä pellolla viihtyi paremmin. Soittorasia kannattaa laittaa soimaan.

Vierailija
14/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko muuten kovin itkuinen? Ettei olisi refluksia, joka aiheuttaa kipuja, kun vatsahapot nousevat ruokatorveen.

Vierailija
15/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huutaa suoraa huutoa, eli ei ole mitään väsy kitinää tai uni itkua..

Milloin voi vauvan vaunuista korottaa päätyä? Kun vauva osaa istua?

Mä olen ajatellut jo luovuttaa ja käyttää vaan Manducaa lenkeillä. Säästyy pieni itkuilta ja mä jännitykseltä et päästäänlö parkkipaikkaa pidemmälle. Mä tykkäänkin enemmän käyttää manducaa mut just toi kylmenevä ilma mietityttää. Vaikea jotenkin tietää myösettä mitä siihen rintareppuun vauvalle pukea kun kuitenkin on mua vasten ja saa varmaan mustakin vähän lämpöä.. Vauva on iso kokonen ja takin alle vaikea saada.

poju on esikoinen ja siksi varmaan stressaan pukemisiakin kun ei ole aiempaa kokemusta vauvoista ja ulkoilusta:)

On kova hikoilemaan, oikea kuuma-kalle:)

ap

Vierailija
16/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli samanlainen.

Pisin aika minkä nukkui vaunuissa oli 15 minuuttia. ..ihan riippumatta siitä olivatko vaunut paikallaan tai liikkeessä tai sisällä tai ulkona. Vaunut eivät vaan miellyttäneet ja niissä herättiin huutamaan hyvin nopsaa vaikka olisi ihan tyytyväisenä ensin niihin nukahtanut =o

Eipä siinä auttanut muu kuin kantaa vauvaa liinassa.

Vierailija
17/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin vaunujen selkänojaa kohoasentoon muistaakseni tuossa vauvan ollessa 4kk ja siitä lähtien alkoi lenkit sujumaan jo paljon paremmin. Ei ollut toivoakaan saada vauvaa nukahtamaan vaunuihin, mutta kohoasennossa viihtyi kun sai katsella maisemia.

Vierailija
18/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi ja huutamaan juuri tuon ikäisenä aina kun laittoi vaunuihin. Ajattelin että se johtuu siitä että sen ikäinen alkaa jo tarkkailemaan paljon enemmän ympäristöä ja vaunuista kun ei juuri näe mitään. Itse nostin kuomurattaideni päätyä yhden pykälän ylöspäin ja laitoin paksun pyyheliinan vielä vauvan alle niin että hän oli siinä tukevassa asennossa ja tämä auttoi. Huuto lenkeillä loppui tykkänään ja vauva vain iloisesti katseli ympärilleen. Sama päti niin ulkona lenkeillä kun ostoksilla. Tässä iässä ei kuitenkaan saa nostaa kuin vähän yläosaa, ettei vauvan rasitu. Istuma-asentoon päädyn voi nostaa vasta tosiaan kun vauva osaa jo itse istua.

Vierailija
19/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on kuumakalle, niin ethän laita liika päälle vaunuihin? Meillä ei käytetty koko talvena äp-makuupussia tms. vaunuissa, koska kokeilut tuottivat vain huutoa ja hikisen lapsen. Itse nostaisin jo yli 4kk ikäistä vähän ylös, samalla tavallahan lapsi saa sylissäkin nojata ja paljon pystymmässä asennossa kuin vaunujen makuuasennosta seuraava taso (olettaen, että on muitakin vaihtoehtoja kuin makuu ja selkä suorassa istuminen, tietysti!).

Vierailija
20/30 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantamiseen on ihan omat takit kehitetty ja myynnissä. Esim. http://www.myllymuksut.com/kantoliinat-takit-kantotakit-c-12_54.html

Muitakin löytyy haulla. Ei tarvi pukea niin paljon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan