Mitä ihmiset usein unohtaa kodin siivouksessa? Jos olet esim. kyläilemässä,
niin mihin kiinnität huomiota? Ja tämä kysymys siis niille, joille siisteys on tärkeää.
Kommentit (46)
Mutta kertokaa viisaat, missä kaapissa säilytätte esim. postit? Meillä kertyy niitä tasoille vähintään 10 sentin pino päivässä ja niistä sanomalehdet ja mainospostit laitetaan kiertoon heti, kun jokainen on ne ehtinyt lukea, mutta ei niitä kierrätykseen lähdetä erikseen viemään päivittäin. Ja minäkin luen yleensä lehdet päivän viiveellä. Tää on yks, mihin en ole keksinyt fiksua ratkaisua. Ja kaappiin en haluaisi niitä tunkea, koska sitten ne jäävät sinne ja pinot kertyy entistä pahemmiksi
Mutta kertokaa viisaat, missä kaapissa säilytätte esim. postit? Meillä kertyy niitä tasoille vähintään 10 sentin pino päivässä ja niistä sanomalehdet ja mainospostit laitetaan kiertoon heti, kun jokainen on ne ehtinyt lukea, mutta ei niitä kierrätykseen lähdetä erikseen viemään päivittäin. Ja minäkin luen yleensä lehdet päivän viiveellä. Tää on yks, mihin en ole keksinyt fiksua ratkaisua. Ja kaappiin en haluaisi niitä tunkea, koska sitten ne jäävät sinne ja pinot kertyy entistä pahemmiksi
Meillä on hyllykössä yksi hylly posteille. Pinossahan ne siinäkin on, mutta ainakin kaikki samassa pinossa eikä epämääräisesti jollain pöydän reunalla. Aikakauslehdille mulla on oma kori kirjahyllyssä, kun luen niitä niin viiveellä.
Mä en ole itse mikään siisteysintoilija. Nytkin on sohvat ja pöydät täynnä kaikkea ihme lippua ja lappua ja puolipitoista paitaa. Mutta jos johonkin kiinnitän huomiota, niin se on se vessan ja kylppärin puhtaus.
Asuttu tässä talossa 14 vuotta ja hanat on kuin uusia :D
Jos otan esim. vettä hanasta jossain kylässä, niin hyvä etten ala sitä hanaa kiillottaa, jos on ihan törtsynen.
Samoin vessassa jotenkin automaattisesti pyyhkäsen paperilla hanan.
jossa nuori tyttö taivasteli äidilleen, että hänen kaverinsa kotona ei pyyhitä keittiön kaakeleita joka kerran kun muut tasot pyyhitään! Ja äiti hymisteli omahyväisenä takaisin, että kaikki ei olekaan yhtä siistejä kuin me. :D Minä istuin siis bussissa näiden edessä, ja täytyy myöntää ettei ole koskaan elämässäni tullut mieleenkään että noi laatatkin pitäisi pyyhkiä.
Minä ihmettelen ihan tässä pienessä mielessäni, että kuinka hulluna jotkut siivoaa, ja miten he ehtivät tehdä sen kaiken, jos on pieniä lapsia. Minäkin siivoan joka ikinen päivä (imurointi, tahrojen pyyhintä, keittiön siivous, toisen vessan siivous + lelujen ja muiden tavaroiden kerääminen) mutta eipä se missään näy. Ja minä olen sentään kotona, eikä mulla silti olisi aikaa joka nurkkaa puunata. En unelmissanikaan usko, että kun palaan töihin, koti pysyisi edes sen verran siistinä kuin nyt.
lasipinnat usein peilit, lasipinnat lapsiperheissä täynnä sormenjälkiä.
tuli lapsuudenkaveri käymään, piti laittaa kämppä oikeen viimesen päälle, mut peilit unohtu pestä.. :)
mutta puhdasta meillä on yleensä ja meillä voisi viettää aikaa kaapissa sielä on useimmissa siistimpää kuin olohuoneessa. Roskia vihaan, mutta kirjoja, vaatteita, leluja lojuu joka paikassa.
Minua ärsyttää kodit, joissa on muka siistiä, kaikki maton tupsut on kammattu suoriksi mutta kun kaapista haetaan kuppeja on samassa kaapissa laskut ja nahkahanskat, samoin vessa on muuten pesty mutta se lavuaarin ylimenoreikä on kuroutunut liasta umpeen. Terkkuja anopille.