Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmiset usein unohtaa kodin siivouksessa? Jos olet esim. kyläilemässä,

Vierailija
14.10.2010 |

niin mihin kiinnität huomiota? Ja tämä kysymys siis niille, joille siisteys on tärkeää.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on eteinen. Paradoksaalista on, että meillä koululaisten jäljiltä just eteinen on kuin pommin jäljiltä ja sitä inhoan, koska meillä on olemassa todella hyvät säilytyssysteemit ovien takana. Mutta jos varta vasten kutsuttuna tulen vieraisille ja eteinen on kuin pommin jäljiltä, olen vähän hämilläni.

Meillä et varmaan viihtyisi. Neljä lasta, joilta aina ulos mennessä on hukassa toinen hanska tai jotain muuta. Päivittäin yritetään järjestää eteistä, mutta kun kerran lapsikatras etsii vaatteitaan, se on kuin pommin jäljiltä. Sitä toista lapasta ei huomata siinä oikealla paikallaan tai edes tuolilla, johon parin nosti hetkeä aikaisemmin, vaan pitää penkoa kaikkien muiden vaatteet hattuhyllyltä ja tiputella etsiessä takkeja, jos se olisi vaikka päätynyt toisen hihaan. Ja kun vielä pienin tykkää sovitella toisten vaatteita, jotain saattaa oikeastikin olla hukassa ja eteinen taas mullinmallin.

Sisälle tullessaan melkein kaikki menevät sitten paikoilleen, mutta kaikki muu ympärillä tippuu vähän minne sattuu. 6 vuotias pitäisi huolta, mutta 4 vuotias on mahdoton ja 2 vuotias saa omat tavarat paikoilleen, mutta toisten tavarat joka puolelle. Kun lisää siihen vielä 11 vuotiaan ja hänen kaverinsa.

No silloin kun eteinen on kuin pommin jäljiltä, yleensä lasten naulakosta ainakin löytyy tilaa, jota joku toinen kaipasi. Ja se on ollut ainakin muutamaan kertaan, kun meille on tullut kutsuttuja vieraita. Ei sitä osaakaan surra siinä tilanteessa, kun keittiö on siisti ja vaippapussi muistettu viedä vessaa hajustamasta (kakkavaipat menee samantien, mutta osaa jo sille tarpeelle potalle, joten tyhjennysväli on vähän harventunut). Keittiöstä muuten on tullut ne hormitkin puhdistettua ja minua häiritsee, jos jossain on limainen kahva. Kaikki kädensijat tulee puhdistettua, joskus tuolit olisi voinut tiheämmin puhdistaa. Pöytä ja keittiötasot pidetään siisteinä. Hyllyt on joskus täynnä rojua.

Vierailija
2/46 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. intopinko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romut vois siivota kaappeihin. Usein ihmisillä on pölyt ja roskat siivottu, mutta romua kasoittain tasoilla ja pöydillä ja lattioilla.

Tuo on tosi eikä kyse leluista tai sen päivän sattumalta jääneistä jutuista esim. lehti ja kahvikuppi tmv.

Vierailija
4/46 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

napit, yleiset vessat, kahvat, hevi-vaa'at ovat täynnä tuhansien ja taas tuhansien paskapersettään, pilluuaan, pesemätöntä mulkkuaan kaivelleiden ihmisten bakuja, nenän ja korvan kaivamisjäänteitä. Onnea teille kyläpaikkojen kyylääjät!

Jos jollakulla on epasiisti koti, niin ei siina tartte olla mikaan kyylaaja ;-) etta silleen.... Mun mielesta on yleista huomaavaisuutta esim. kayda kurkkaamassa se oma vessa lapi, ennenkuin tulee vieraita, vai mita?

Vierailija
5/46 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyläpaikassa on jossain hämähäkin seitti, joka osuu silmään kun istuu kahvipöydässä. Sitten se seitti saa olla siellä lähes ikuisesti ja aina se osuu minulle silmään kun istun siinä. Sellainen häiritsee. Eikö sitä oikeasti kukaan muu näe ja eikö sitä voisi joskus sipaista pois?

Minä säilytin seitit kesällä. Sisään tunkeneet kärpäset jäivät nalkkiin.

Katos kaikissa torpissa ei ole ilmastointeja ja avoimista ikkunoista kärpäset pörrää sisälle.

Varsinkin tossa alkusyksystä, kun omenat kypsyi, meille rynnisti oikein pikkukärpästen pataljoona päivittäin sisään ja käytin luomutorjuntaa niitä vastaan :P

Vierailija
6/46 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näyttää jäävän aika monelta huomaamatta. Enkä todellakaan oo mikään siisteyspoliisi.

Vierailija
7/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(enemmän tai vähemmän tietoisesti) mm. pölyjen pyyhkimistä, ikkuna- ja peilipintojen pyyhkimistä ja lattioiden pesua.

Vierailija
8/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en "muista" pestä kuin pari kertaa vuodessa, onkin sitten ihan kunnon pölykerros. Hyi.

Vierailija
9/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romut vois siivota kaappeihin. Usein ihmisillä on pölyt ja roskat siivottu, mutta romua kasoittain tasoilla ja pöydillä ja lattioilla.

Vierailija
10/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsipyyhe saisi olla puhdas kun vieraita tulee, likainen ja märkä pyyhe on ällö.

Täpötäysi naulakko ärsyttää kanssa. Sen verran voisi raivata että löytyy henkarit vieraiden takeille.

Vierailija
11/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein peilit, lasipinnat lapsiperheissä täynnä sormenjälkiä.

Vierailija
12/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen päällä on usein pölykerros

Vierailija
13/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun siellä peseydytään eli muuten aika siisteissäkin kodeissa näkyy kalkkisaostumien samentamia hanoja, suihkukaapit on monilla ihan törkeän näköiset, samoin kylpyammeita jotkut ei taida putsata koskaan. Ovet, myös kaappien, monesti näyttää jäävän pyyhkimättä, ja tosihifistelijä huomaa myös pölykerrokset esim. vessapaperitelineen ja vessanpytyn vetimen päällä.

Vierailija
14/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyjen pyyhintä, pönttö puhdas, mutta muutoin wc kaameassa kunnossa. Peilit. Liikaa roinaa ja lehtiä hujan hajan.

Vierailija
15/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiiltävät pinnat (sormen- tai rätinjäljet) ja valokatkaisijat, ovenkahvat ja ovenkarmit. Ei tietenkään joka paikassa, mutta noihin tulee kiinnitettyä huomiota.

Meillä sitten onkin tasot täynnä romuja :) jotenkin vaan oma silmä tottuu luovaan kaaokseen (luojan kiitos, muuten varmaan hajoilisin ja pahasti)

Vierailija
16/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos ei edes pönttöä ole pesty...

Vierailija
17/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC

Pönttö, hana, peili, lattia...tuoksu yksissään kertoo paljon.

En mä kurkistele kaappeihin (edes siellä kylppärissä todellakaan) enkä kyylää nurkkia, mut likainen vessa on mulle jotenkin sellainen "yöks" kohta.

Toinen on eteinen. Paradoksaalista on, että meillä koululaisten jäljiltä just eteinen on kuin pommin jäljiltä ja sitä inhoan, koska meillä on olemassa todella hyvät säilytyssysteemit ovien takana. Mutta jos varta vasten kutsuttuna tulen vieraisille ja eteinen on kuin pommin jäljiltä, olen vähän hämilläni.

Omassa kodissani on varmaan liikaa pölyisiä kohtia, jotain ovien listojen päällisiä, en todella muista imuroida jne. mutta noi mainitsemani pidän ainakin suunnitelluilla vierailuilla kunnnossa!

Vierailija
18/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä saattaa roikkua kaikenmaailman möhönää!

Vierailija
19/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uusi talo ja uudet keittiöt yms, mutta esim koiranruokapusseja on lattialla nurkassa ja sanomalehtiä kolmessa, neljässä eri pinossa tms. Hyllyillä on tavaraa sikin sokin, kodinhoitohuoneseen on ovi auki ja näkyy pyykkipinot jne. Mua ainakin ärsyttää!

Ihan sama vaikka miten on imuroitu, jos ei osaa järjestellä paikkoja, koti on silloin sotkuinen. Mulle se on ihan sama kuin likainen.

Vierailija
20/46 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua varten ei kenenkään tarvitse alkaa siivoamaan, tulen heille vieraaksi nauttimaan hyvästä seurasta. Mieleeni ei kyllä ole edes pälkähtänyt ruveta arvostelemaan toisten koteja. Eri asia on tietenkin jos elellään kuin kaatopaikalla.

Tästä ketjusta tulee taas tunne, viitsinkä enää ketään puolituttua kutsua kotiini ellen ole puunannut joka nurkkaa kiiltäväksi. Arvostelevat tietenkin mielessään kotiani ja juoruavat av:lla miten yhdessäkin kodissa oli keittiön tasolla lehtiä pinossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme