Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisnaiset kilahtaa joka kerran, kun heitä

Vierailija
14.10.2010 |

verrataan virolaisiin?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilahtaisi, jos miehesi sanoisi sulle, että sä olet kyllä paljon rumempi kuin Matin vaimo, oot paljon läskimpi, et osaa edes pukeutua ja sua saa aina hävetä kun sun kanssa liikkuu? Vai olisitko vaan että joo, mä oon kyl tosi ruma, olet niin viisas rakas mieheni?

Olette te aika tyhmiä, jos ihmettelette, miksi ihmiset ei pidä siitä, että heitä haukutaan ja kehutaan muita paljon paremmaksi..olette vissiin hengittäneet liikaa hiuslakkaa.

että; "Voin mäkin alkaa tekemään samallalailla ku Matin vaimo, eli alkaa kyttäämään painoani, meikkaamaan ja tälläämään tukkani joka päivä kotioloissa. Mutta se tarkoittaa sitä että tämä rouva EI käy töissä joka puolestaan tarkoittaa sitä että sinä, rakas mieheni käytkin sitten töissä aina, eli illat ja viikonloputkin. Joten milloinkas irtisanoudun töistäni?"

Vierailija
22/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä käytä lämpökerrastoa, villavaatteita ja goretexpukua. Johan noihin läkähtyisi. Ehkä jossakin lapissa tarvitsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä käytä lämpökerrastoa, villavaatteita ja goretexpukua. Johan noihin läkähtyisi. Ehkä jossakin lapissa tarvitsee?

ja vaelluksilla. Ihan muuallakin kuin Lapissa.

Vierailija
24/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovet meikanneet ja laittaneet hiuksensa. Ei se vaadi kotirouvan päiviä.

Vierailija
25/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen suominainen, en ikinä käytä lämpökerrastoa, villavaatteita ja goretexpukua. Johan noihin läkähtyisi. Ehkä jossakin lapissa tarvitsee?

POhjanmaalla, ja mulla on talvella käytössä villavaatteet, huopatossut, kerrastot ja ulkoilupuku (pitää tuulen, muttei ole Gorea). Kylmä täällä on. Meillä on sisälläkin aika viileää, joten villaa puen ylle myös sisällä oleskellessani.

Muuten, käykääpä katsomassa vaikka Tartossa talvella, kun on kylmät säät, siellä on monilla nuorillakin naisilla kivat värikkäät toppaulkoilupuvut päällä. Paljon enemmän siellä pukeudutaan niihin, kuin vaikkapa Helsingissä. (Olen asunut molemmissa kaupungeissa, joten voisin sanoa jostain jotain tietäväni.)

Vierailija
26/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen suominainen, en ikinä käytä lämpökerrastoa, villavaatteita ja goretexpukua. Johan noihin läkähtyisi. Ehkä jossakin lapissa tarvitsee?

POhjanmaalla, ja mulla on talvella käytössä villavaatteet, huopatossut, kerrastot ja ulkoilupuku (pitää tuulen, muttei ole Gorea). Kylmä täällä on. Meillä on sisälläkin aika viileää, joten villaa puen ylle myös sisällä oleskellessani.

Muuten, käykääpä katsomassa vaikka Tartossa talvella, kun on kylmät säät, siellä on monilla nuorillakin naisilla kivat värikkäät toppaulkoilupuvut päällä. Paljon enemmän siellä pukeudutaan niihin, kuin vaikkapa Helsingissä. (Olen asunut molemmissa kaupungeissa, joten voisin sanoa jostain jotain tietäväni.)

Vierailija
27/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaupassapa EI OLE kauniita, värikkäitä sekä lämpimiä talvivaatteita myytävänä!

Ehkä Virossa sellaisia myydään, en tiedä. Suomessa ei ainakaan talveksi myydä kuin mustaa, tummanharmaata, ruskeaa ja ehkä tummanviolettia vaatetta. Ole siinä sitten tyylikäs ja nätti!

Vierailija
28/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virolaiset naiset ovat hoikempia, pitempiä ja kauniimpia kuin suomalaiset

tykkäisi kulkea sievistelevissä vaatteissa tms :)

Laihuuden takia en ole kateellinen, olen itsekin laiha :) Hameita yms. vihaan! Ja en kyllä nykyajan muodistakaan tykkää. Kuka käyttää pillihousuja!? Hyi.

Näin asiasta kuudenteen ja kukkapurkkiin :D

Vierailija
29/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten me ollaan vaan sen verran viisaita ettei tahallaan itseämme palelluteta :D Eikä olla hienohelmoja ;)

Vierailija
30/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pohjanmaa nyt on pahinta junttilaa suomessa

Mä henkilökohtaisesti pidän junttina sitä, että lauotaan kärkeviä, yleistäviä mielipiteitä asiasta kuin asiasta, vaikkei välttämättä oikein oltaisi kuusalla siitä tai mistään muutakaan.

Lisäksi pidän vähintäänkin tyhmänä sitä, että sään mukaan pukeutumista karsastetaan. Mitähän mäkin täällä böndellä tekisin kauhealla korkokenkäarsenaalilla ja mannermaiseen ilmastoon sopivalla garderobilla, kun vaikkapa nyt on kuraista ja helvetin kylmä?

Vierailija
31/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa oli maa Suomi, Venäjä tai Eesti. Tai no venäläisnaiset ovat kyllä kovempia laittautumaan, mutta se kuuluu heidän kulttuuriin..

Ja tottakai kaupungin keskustassa näkee enemmän niitä laittautuneita kuin siellä syrjässä. Vaikkapa Helsingissäkin keskustassa ovat ihmiset siisteissä vaatteissa ja huoliteltuja mutta ainakin meidän lähikaupassa on niitä verkkareissa olevia naisia enemmänkin.

Mutta onhan se totta että se siististi pukeutuminen ja huoliteltu ulkonäkö on kohteliasta muita ihmisiä kohtaan. Jos itse olen käynyt ilman meikkiä kaupassa niin yleensä ei hiukset hapsota tai naama ole rasvainen. Sen verran kunnioitan muita ihmisiä että en suttuisen näköisenä lähde mihinkään.

Sellainen yleinen siisteys on siis kohteliasta kanssaihmisiä kohtaan.

Suomalaiset naiset ovat ruumiinrakenteeltaankin jo erilaisia kuin eestiläiset tai venäläiset naiset.

En ymmärrä vertailua enkä kyllä sitäkään että kilahdetaan siitä vertailusta.

Vierailija
32/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaupassapa EI OLE kauniita, värikkäitä sekä lämpimiä talvivaatteita myytävänä!

Ehkä Virossa sellaisia myydään, en tiedä. Suomessa ei ainakaan talveksi myydä kuin mustaa, tummanharmaata, ruskeaa ja ehkä tummanviolettia vaatetta. Ole siinä sitten tyylikäs ja nätti!

Olisin halunnut ostaa sieltä alesta toppapuvun, mutta oli silloin niin tiukkaa taloudellisesti, etten voinut. Joku vuosi menen kyllä sinne toivioretkelle. Sieltä saa oikeasti tosi kivoja toppavaatteita.

En tiedä sitten, miten Tallinnassa, siellähän ei edes ole niin talvista kuin Tartossa. Ehkä kannattaa suunnata Tarttoon toppa-asumarkkinoille.

Vierailija
33/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suomalaisnaiset kestä vertailua edes toiseen suomalaisnaiseen.

Voi voi kun me suomalaisnaiset ollaan sitten huonoja.

Ja naiset ylipäätänsä. Burkhaan vois pukea kaikki eukot niin ei tarttis sietää sitä rumuutta ja tyhmyyttä silmissä.

Eläköön miehet, nuo luomakunnan kruunut!

Vierailija
34/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teenkin sitä yleensä kesäisin. Kuitenkin rapaisten muksujen hakeminen pikkupikkuhamosessa loskakelissä päiväkodista tai 30-asteen paukkupakkasella sukkiksissa ja hameessa pyöriminen ei tunnu järkevältä ja siksi en sitä tee. Meikkaan kyllä ja osaan laittautua tilaisuuden vaatimalla tavalla, mutta osaan myös valita vaatteeni keliin sopiviksi. Lienee järjen käyttö sallittua asuinpaikasta riippumatta?

Vierailija
35/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi se vertaaminen on sitä ainasta samaa sontaa?

Jos joku heittää kivellä, niin kyllähän se sattuu.

Meistä on moneen! Myös virolaisista. Ei nekään täydellisiä ole, vaikka kuinka laittaa saappaat ja minarin päälleen.

Miksi tarttee verrata nuoria alle 30- vuotiaita virolaisia suomalaiseen 40+ naiseen?

Minkä näkösiä ne virolaiset iäkkäämmät naiset on?

Miksi suomalaista naista ei verrata ruotsalaiseen tai norjalaiseen naiseen?

Minulle on ihan yksi lysti miten kansaa pussitetaan yhteen muottiin, en kuulu siihen. Ja kun seuraa mitä nuoriso laittaa päälleen niin on se vähän eri kuin 15 vuotta sitten lamavuosina.

Ristiriitaista on että kun nainen sitten laittaa päälleen kauniit kengät ja söpön mekon niin heti on huora ja jos pukeutuu tavallisesti farkkuihin ja nahkakenkiin niin on niin perusakka, sitten puolustaudutaan taas kun verrataan niihin virolaisiin teineihin.

Mitä me ihmiset halutaan? Päättäkää jo!

Vierailija
36/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen huomannut, että pukeutuvat vapaa-ajallaan mukavasti, sporttisesti, säänmukaisesti. Erona vain suomalaisnaisiin on, että virolaiset pariskunnat eivät pukeudu samanlaisiin tuulipukuihin kuin miehensä eivätkä sauvakävele.

Vierailija
37/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon liittyen voisi todella esittää sellaisen kysymyksen, että miksi ihmeessä suomalaisia naisia on pakko verrata virolaisiin naisiin. Jos miehet (sic!) haluaa mukamas niitä virolaisia naisia, niin menkööt sitten sieltä hakemaan. Jos joitain suomalaisia naisia kiusaa toisten, kenties jotenkin huonompien naisten ulkonäkö, niin kannattaa ehkä sitten harkita muuttoa Viroon, tai vaihtoehtoisesti pitää silmät kiinni.

Vierailija
38/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin aivan hyvin myöntää että useimmat virolaiset, venäläiset ja muutkin itäeurooppalaiset naiset ovat nätimpiä, pidempiä ja hoikempia kuin keskiverto suomalainen, ainakin minua nätimpiä suurin osa ja jaksavat laittautuakin paremmin. Minusta useat itäeurooppalaiset naiset ovat myös älykkäitä, koulutettuja ja suomalaisten kanssa ihan samalla tavalla työelämässä mukana olevia. Minua ei kirpaise lainkaan koska minun itsetuntoni ei ole toisten mollaamisesta kiinni ja voin aivan hyvin myöntää että itsessäni on parantamisen varaa.

Vierailija
39/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävää persjalkaista kansaa, joka ei oikein koskaan ole ehtinyt mukaan kansainvälisiin tuulahduksiin. Tallinnahan on vanha hansakaupunki ja Virolla on pitkä historia, enemmän tyyliä ja kansainvälisyyttä vaikka elikin pimeitä neuvostovuosia välillä. Historia vaikuttaa ihmisten kansallisuuspiirteisiin mitkä taas näkyvät maan kansalaisten olemuksessa mm. pukeutumisena.

Ei Suomi tästä hirveästi muutu jatkossakaan, johan täällä nyt vastustetaan sitä vähääkin kansainvälistymistä.

Jatketaan vaan tuulipukujen kahisuttelua!

Vierailija
40/52 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 15 naista, joista yksi on virolainen.

Tämä virolainen on se joka on kaikista huolittelemattomin, tukka rasvaisin sekä ylipainoisin meihin suomalaisiin verrattuna. Ei koskaan meikkiä, saati huoliteltua pukeutumista. Että ei ne kaikki virolaiset mitään mallimiisukoita ole. Muuten kyllä tämäkin nainen on oikein sympaattinen ja kiva ja tuntuu vähän pahalta täällä arvostella hänen ulkoista olemustaan, mutta kun kerran puheeksi tämän maan naiset tulivat verrattuna suomalaisiin naisiin niin oli pakko avautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi