Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapsesi pelata spiritismiä?

Vierailija
14.10.2010 |

4.lk tyttöni tuli juuri koulusta ja kertoi aikovansa kaverin kanssa pelata spiritismiä välipalan jälkeen. Sanoin ettei kuulosta kivalta ja kielsin tyttöjä. Mites muilla, onko spiritismi tuttua? Muistan kokeilleeni sitä itsekin jossain pimeässä vaatehuoneessa alakouluiässä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta sitten kun on, varmaan opetan sen itse heille. :) On tullut pelatua sitä yksin ja ryhmissä. Joskus on tullut vastauksia (selkeitä), usein ei.

Muutama säikähdyskin on mahtunut mukaan (osa selitettävissä, osa ei), mutta se puoli kuuluisikin varmaan toiseen keskusteluun.

Spiritismistä yleensä: Useimmiten lasi tms liikkuu siksi, että joku pelaajista liikuttaa sitä tahallaan tai tiedostamattaan (koittakaapa painaa sormi pöytää vasten ja katsokaa saatteko sen pysymään täysin vakaana, spiritismissä on lisäksi monta muuta sormea lasin päällä). Joskus (harvoin tosin) jokin muu ilmeisesti liikuttaa sitä (kenenkään paikalla olevan kädet eivät kosketa lasia).

Vierailija
2/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten harmitonta hupia todennäköisesti vain olisi. Kummitusjuttujen tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikis joku kehottaa lapsiaan seurustelemman vainajahenkien kanssa?

Vierailija
4/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kamalaa... Ei se kuulu tai ei pitäisi kuulua ala-asteelaisten harrastuksiin.

Minä en anna omien lapsien harrastaa spiritismiä. Eivätkä kyllä vielä ole kiinnostuneetkaan siitä. Onneksi. Ovat vielä sen verran pieniä.

En harrasta itse sitä enkä ole koskaan harrastanutkaan, joten en halua lastenikaan sitä tekevän.

Vierailija
5/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: kuten kirjoitin aikaisemmin, useimmiten pelaajat itse sitä liikuttavat, huvin vuoksi mekin sitä pelaillaan.

4: Saadakseen tietoa. Tosin kuolleiden henget harvemmin vastaavat (itse en tunne yhtään vahvistettua tapausta).

5: Minun ala-aste -aikoinani kaikki harrastivat sitä ja hyvin meillä menee :)

Vierailija
6/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne henget ovat pahoja. Voivat ajaa hulluuteen, itsemurhaan. Tiedän monta jotka sairastuneet skitsofreniaan. Älkää pelleilkö henkimaailman ja pirun kanssa. Siitä saa maksaa kovan hinnan.

Vierailija
7/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne henget ovat pahoja. Voivat ajaa hulluuteen, itsemurhaan. Tiedän monta jotka sairastuneet skitsofreniaan. Älkää pelleilkö henkimaailman ja pirun kanssa. Siitä saa maksaa kovan hinnan.

Vierailija
8/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän te ette usko mutta, henkimaailma on todellinen ja voin vakuuttaa että nämä henget ei ole niitä hyviä henkiä.

Aiheuttaa mielenterveysongelmia.

t.4

Vierailija
9/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vanhenpana. Yläaste iässä. Ja kaikkee muutakin. Noita hommia. Siinä olis kyllä voinnut pää seota. Mun vanhemmatkin oli musta tosi huolissaan. Suurimmaks osaks se oli kuitenkin vaan leikkiä. Ja ihan normaali aikuinen musta tuli. Omat lapset on vielä niin pieniä ettei ole tuota tarvinnut ajatella. Mutta tuskimpa kiellän. Uskon kyllä huomaavani jos menee satanismin puolelle.

Vierailija
10/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: minä tunnen kymmeniä, jotka ovat pelanneet spiritismiä, niin lapsena kun nyt aikuisena, eikä kukaan tuosta joukosta kärsi mielenterveysongelmista.

Vaikka on mahdollista, joskin äärimmäisen harvinaista, että pahantahtoinen henkiolento tulisi paikalle, niiden tunnistamiseen on keinonsa, eivätkä ne edes leikkimielellä pelattuihin juuri tule. Siihen tarvii tehdä... valmisteluita. (Usein sanotaan, että jos henkiolento tulee, se on utelias, ei pahantahtoinen.)

nimim: kokemusta sen verran, että lapsena luuli että henkiolentojen näkeminen on kaikille maailman ihmisille jokapäiväistä...

8: niin voivat, mutta ne on helppo tunnistaa. Toistan vielä aikaisemman: jos leikkimielellä ollaan mukana, ei tosissaan, ne eivät tule, koska eivät silloin saa tarvitsemaansa.

9: Ei siinä tiedontarpeesta ole kyse, vaan _halusta_. Uteliaisuutta. Itse asiassa kokemusteni perusteella voin vakuuttaa, että silloin kun henkiolento tulee paikalle, se on useimmiten utelias, ei pahantahtoinen. Pari kertaa on tullut hyväntahtoinenkin. Henkimaailmakaan ei ole mustavalkoinen.

Vierailija
11/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kavereiden kanssa ainakaan äideille kerrottu pelailusta, ei kyllä sen kummemmin salailtukaan. Ja niin pirun jännää se oli:D

Vierailija
12/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viisasta. En usko henkien olevan mukana, mutta kuten joku mainitsi, lasi liikkuu kun joku sitä tiedostamattaan liikuttaa, ihminen voi vajota hypnoosiin ja nähdä olemattomia.

Lopputulos on, että jossain vaiheessa ei tuntuisi kivalta ja säikäyttäisi.

Vierailija
13/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää ja syntistä on sellainen. Sen sijaan runkkupiiri on kyllä ihan jees....

Vierailija
14/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon henkimaailmaan uskovia täällä? Ihanko oikeesti te ihmiset uskotte henkiin ja haamuihin?

Vierailija
15/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkivaltojen kanssa ei kannata leikkiä.

Vierailija
16/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon henkimaailmaan uskovia täällä? Ihanko oikeesti te ihmiset uskotte henkiin ja haamuihin?

mutta en usko henkiin tai haamuihin. Minä uskon Jeesukseen Kristukseen. Sen vuoksi haluan pysyä kaukana spiritismistä ja muusta pimeyden ruhtinaan metkuista.

Vierailija
17/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä huomaavani jos menee satanismin puolelle.

Satanismi ja saatananpalvonta on kaksi eri asiaa.

Sama kuin väitäisi kaikkia pakanoita noidiksi.

Vierailija
18/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: mutta se säikähtely ala-aste -ikäisenä siinä hauskinta olikin :) Lyhyesti: kynttilöillä valaistu huone, keskiyö, kerrottu ensin kauhujuttuja (oikea tunnelma), ruvettiin pelaamaan, lasi ei ehtinyt liikkua, kun tyttöjoukko säntäsi ulos huoneesta. Syy: verhot liikahtivat vaikka vetoa ei ollut, ikkunat kiinni, kukaan meistä ei lähelläkään. Eikä kyse ollut yliluonnollisesta. Perheen kissa kun oli ollut nokosilla verhojen juurella lämpöpatterin vieressä. :)

15: Minä uskon mihin näen, ja mitä koen. Olen pienestä asti nähnyt yhtä sun toista. Tiedän että veljenikin pystyi siihen (olemme puhuneet siitä). Ja lapsena tosiaan luulin että kaikki näkevät. Oli yllätys kun selvisi että se ei suinkaan ole tavallista.

16: Osa niistä itse asiassa leikkivät meidän kanssamme, eikä mitenkään pahalla tavalla. Lähinnä ovat ilkikurisia. Pahantahtoisen kohtaaminen on hyvin harvinaista ellei itse kutsu sellaista paikalle.

17: Uskotko enkeleihin? Demoneihin/paholaiseen? Sieluun? Henkiä kaikki.

Vierailija
19/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäisin ehkä silti pelaamasta, koska lapset kehittävät helposti pelkotiloja muutenkin. Miksi pitäisi hakea elämään pelottavaa jännitystä?

Inhosin pienenä itsekin kaikenlaisia kummitusjuttuja. Turha harrastaa synkkiä asioita, teini-iän angsti tulee muutenkin ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
20/29 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä huomaavani jos menee satanismin puolelle.

Satanismi ja saatananpalvonta on kaksi eri asiaa.

Sama kuin väitäisi kaikkia pakanoita noidiksi.

Meidän uskonnon/filosofian/psykologian ope vertasi niitä niin, että satanistit ajattelee pahaa (tarkoitti lähinnä synkkiä ajatuksia), saatananpalvojat tekevät pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi