Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei saa töitä?

Vierailija
14.10.2010 |

VAikka olisi ehkä jo koulutus?

Ruma, hiljainen, ujo?

Vai millainen?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä haki lähes 700 muutakin ihmistä. En tullut valituksi, en päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
42/51 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemuksen lähettämisen lisäksi pitää aina soittaa.

Vierailija
44/51 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähempikin työ eli vaikka lyhennetty työviikko. Ei ole velkaa, elän melko vaatimattomasti jne. Pärjäisin vähemmälläkin. Mutta kun sitä joko ollaan töissä tai ei. Noin karkeati sanoen. Haluaisin vapaa-aikaa. Nyt sitä ei ole, kun vähän rahaa tulee tilille. Ketuttaa ja väsyttää iltaisin, niin että ihan sama mihin päänsä kallistaa.

Vierailija
45/51 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että itseni on ollut vaikea ajatella, että tämä olisi tärkeää. Olen hakenut joitakin kuukausia töitä, enkä ole kauheasti soitellut hakemusten perään.. tosin nyt olen soittanut muutamaan firmaan kysyäkseni, olisiko sattumalta tarvetta. Kuitenkin mietin, että jos se työpaikkailmoitus on selkeä, eikä oikeasti ole mitään erityisempää tarvetta kysyä lisätietoja, niin onko sillä oikeasti väliä?

Itse olin kerran rekrytoimassa kesätyöntekijää, ja aika moni minulle soitteli. Selitin about samat asiat kuin oli ollut ilmoituksessa, ja käskin lähettämään hakemusta. Lopullisessa valinnassa hakemus ja ansioluettelo ratkaisivat, eivät soittelut.

Perustuuko tämä ajatus oikeasti kokemukseen joko rekrytoijana tai työnhakijana? Miten sanoisit soittelun vakuuttavan, esim. miksi hyvin tehty hakemus ei riittäisi?

Totta kai jos joku asia ihan oikeasti on epäselvä, niin sitten kannattaa soittaa.

Vierailija
46/51 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään suoraan jollekin henkilölle. Jos siis kyse suuresta firmasta, jolla joku avoin hakemus -tyypinen netipalvelu. Luulen, että katoavat sieltä helpommin. Jos siis tiedä jotain kautta jonkun esimiestason ihmisen, niin meilaa hakemus suoraan hänelle. Omakohtainen kokemukseni tämä.

Vierailija
47/51 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
48/51 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa paljon se ettei minulla ole työkokemusta, miten edes kokemusta saisin jos en töihin pääse?

Haastatteluihin asti en ole päässyt, sekin vielä. Tuli valittua teininä väärä ala.

Asun myös pienellä paikkakunnalla, missä on toisia pieniä paikkakuntia lähellä, ja niissäkään ei riitä töitä.

Koulutuksiin hakee aina lähemmäs sata ihmistä, ei ole nekään onnistaneet. Jospa tämä tästä. Ja vielä joskus sen työpaikan saan.

Vierailija
49/51 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 18 -vuotiaasta lähtien samassa pankissa töissä, kunnes 56 -vuotiaana sai kenkää muiden mukana. Haki yli 200 työpaikkaa, koskaan ei kutsuttu edes haastatteluun.

Äitini on noin 10 vuotta ikäistään nuoremman näköinen, erittäin kielitaitoinen ja hyvä puhumaan. Eipä ole töitä tippunut mistään.

Jumankauta, että minua V*****AA nuo jankkaajat, jotka oman pienen ja kapean maailmankuvansa varjosta huutelevat että kyllä niitä töitä tekijöille riittää. : P KUN EI RIITÄ. Ymmärrättekö, mitä sana "lama" tarkoittaa?

paikkoihin. (jos ei ole jo soittanut?) Joillekin käy se paremmin.

Vierailija
50/51 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
51/51 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin erilaisia ihmisiä. Osa varmasti ihan ok tyyppejä ulkoisesti ja sisäisesti, mutta kun töitä ei vain ole.

Mutta jos pysyn ap:n aiheessa, niin tiedän muutaman tyypin, joka on hakenut tosi paljon töitä eivätkä saa, vaikka olisivat ihan hyviä itse työssä. Syy: järkky hienhaju, likainen hame, ylipaino, tuijottamaan jäävät silmät ja omituiset jutut haastattelussa. Olen ihan varma, että nämä syyt estävät yhden henkilön työllistymisen. Itse työn tekisi varmasti loistavasti. Tämä nyt vaan yksi esimerkki monien tuhansien joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan