Millainen ihminen ei saa töitä?
VAikka olisi ehkä jo koulutus?
Ruma, hiljainen, ujo?
Vai millainen?
Kommentit (51)
JOTKA MINÄ MAKSAN, VITUN LUUSERI
Kaikki on ok. Niin kauan kun maksat kiltisti tukeni. Saat kutsua minua ihan millä nimellä vain.
T: Ludeesi
En vain tarvinnut mitään. En tarvinnut mitään mitä saisi rahalla, joten töihin ei ollut tarvetta mennä. Kaipasin vain rauhaa. Miksei ihmiset vain saisi olla kerrankin rauhassa kaikelta?
Jääkaappi, pesukone, tietokone, radio löytyy.
Ruokaa on ja silti pitäisi käydä töissä?
Miksi kävisin? En kerkeäisi tuhlata kaikkea ja rahaa vain kerääntyisi tilille.
Tiedän naisen joka aktiivisesti hakenut töitä.
Tosi vaikea oli saada töitä koska nainen oli 50-vuotias.
Ihanaa ettei mun vanhemmat maksanut mulle muuta kun tarpeelliset menot teininä, ajokortinkin jouduin maksamaan itse! Tämä ajoi reippaan 15v tytön hakemaan ravintolasta ensin kesätöitä ja lukion ohessa ilta ja viikonlopputyötä. Nyt olen siinä onnekkaasa asemassa, että alle 25 vuotiaana minulla on 9v työkokemusta alalta mistä ei työt lopu kesken. Aina on turvaverkko ja voin huoletta kouluttautua miksi haluan.
sulla ei ole mitään koulutusta vaan hanttihommia olet tehnyt nuo 9 vuotta?
hidastavat sen rafladuuninkin saamista nykyään. Sellaiset kannattaa hankkia ihan ekana jos työttömäksi jää. Paitsi, että nekin rahat pitäisi jostain kaivaa, ellei työkkäri tarjoa.
hidastavat sen rafladuuninkin saamista nykyään. Sellaiset kannattaa hankkia ihan ekana jos työttömäksi jää. Paitsi, että nekin rahat pitäisi jostain kaivaa, ellei työkkäri tarjoa.
niistä huolimatta kyllä ihan kaikissa ravintola- alan työilmoituksissa halutaan alan koulutus ja/tai ainakin vuoden työkokemus. Siivojaksikin sellainen pitäisi mieluusti olla, mutta siivoamaan pääsee jonnekin yksinkertaisempiin hommiin ilmankin, ja niihinkin on älyttömästi hakijoita, joten ne koulutusta ja kokemusta omaavat menevät tietysti edelle.
Jos työttömyys olisi jokaisen oma valinta niin eihän siitä edes puhuttaisi eikä pidettäisi minään ongelmana, eikä ihmiset masentuisi kun saavat kenkää.
Ihanaa ettei mun vanhemmat maksanut mulle muuta kun tarpeelliset menot teininä, ajokortinkin jouduin maksamaan itse! Tämä ajoi reippaan 15v tytön hakemaan ravintolasta ensin kesätöitä ja lukion ohessa ilta ja viikonlopputyötä. Nyt olen siinä onnekkaasa asemassa, että alle 25 vuotiaana minulla on 9v työkokemusta alalta mistä ei työt lopu kesken. Aina on turvaverkko ja voin huoletta kouluttautua miksi haluan.
sulla ei ole mitään koulutusta vaan hanttihommia olet tehnyt nuo 9 vuotta?
Tein töitä lukion ohessa ja nyt opiskelen yliopistossa. Eli juu, ihan normaalisti olen edennyt, lukionkin suoritin kolmessa vuodessa.
Koulutusta löytyy pariltakin alalta, työkokemusta takana reilu 15v. Josta suurimman osan olen ollut samassa työpaikassa.
Tuntuu että juuri nyt alani töitä on todella vaikea saada. Ja kun olen korkeasti koulutettu, ei oteta ihan mihin tahansa hanttihommaan. Valmis olisin ottamaan ihan mitä tahansa hommaa, pää ei kestä tätä kotona olemista. Työn kestollakaan ei olisi mitään väliä, voisin kyllä tehdä pätkiäkin... Vaan eipä ole minua töihin otettu...
Niin ja olen siis toiminut työssä jossa vaadittu asiakaspalvelutaitojakin. Eli ulosantini on ihan hyvä, puhun selkeästi, olen ihan noramaalin näköinen ja pukeudun siististi... Eli siinäkään ei ongelman pitäisi olla.
koulutus on, mutta en osaa siitä huolimatta alastani käytännössä yhtään mitään. Työkokemustakaan ei juurikaan ole ainakaan oikealta alalta (ja se, mistä on, ei tarjoa enää työmahdollisuuksia). Ikää 31v ja neljä lasta.
Nykyään työkokemus on kaikista arvostetuinta. Ilman sitä ei ole mitään. Hiukan vaikea saada se ENSIMMÄINEN kunnollinen työkokemus, kun kaikkiin paikkoihin sitä pitäisi olla jo valmiiksi vuosikaupalla. Ja aina ajaa edelle ne, joilla sitä on.
jonnekin ravintolaan pääsee.
No voin kertoa, että ei sinne esim. tohtoriksi väitellyttä akateemista mielellään oteta. Ottaisitteko itse, ko. tyyppi kun taatusti lopettaa työt heti kun löytää omaa koulutusta vastaavaa työtä. Itse olen "vain" maisteri, mutta esim. assarinhommista minulle on sanottu varmaan 20 kertaa, että olen ylikoulutettu :(
vääränvärinen, väärää uskontoa edustava, seksuaaliseen vähemmistöön kuuluva jotain näkyvän vamman kanssa elävä yksinhuoltaja, jolla ei ole sosiaalisia kontakteja mahdollisiin työnantajiin ja jolla on heikosti työkokemusta, huonot kulkuyhteydet mahdollisiin työpaikkoihin ja joka asuu pienellä paikkakunnalla.
Oli 18 -vuotiaasta lähtien samassa pankissa töissä, kunnes 56 -vuotiaana sai kenkää muiden mukana. Haki yli 200 työpaikkaa, koskaan ei kutsuttu edes haastatteluun.
Äitini on noin 10 vuotta ikäistään nuoremman näköinen, erittäin kielitaitoinen ja hyvä puhumaan. Eipä ole töitä tippunut mistään.
Jumankauta, että minua V*****AA nuo jankkaajat, jotka oman pienen ja kapean maailmankuvansa varjosta huutelevat että kyllä niitä töitä tekijöille riittää. : P KUN EI RIITÄ. Ymmärrättekö, mitä sana "lama" tarkoittaa?
Joka paikkaa tarvitaan koulutus.
Esim laitoshuoltajan hommiin. Järjetöntä.
Opsikelu kestää 2vuotta vai enemmän?
Onko mitään järkeä opiskella paskapalkkaiseen ammattiin? Joutuu ottamaan opintolainaa. Ja kun on kouluttautunut, pitää maksaa opintolaina takas? Ja siinä menee ainakin saman verran aikaa kuin opiskeluihin. Ja koko sen ajan joutuu elämään suunnilleen samalla rahalla kuin sossupummi.
kaikki työnhaku-systeemit on tosi epämääräisiä, suuri osa vapaista työpaikoista ei koskaan ole missään julkisessa haussa. Pitäis olla oma-aloitteisuutta että keksisi mistä lähteä töitä hakemaan ja kyselemään, jos nyt ei ole jollain alalla jotenkin tiiviisti, jolloin puskaradion kautta saa tietoja...
Eikä se että lähtee kyselemään työpaikkoja joihin ei ole edes oikeanlaista koulutusta varmaan ole kaikille niin yksinkertaista. Vaikka olisi "helppokin" homma niin työpaikkailmoituksissa vaaditaan AINA koulutusta tai kokemusta.
täytyy muistaa, että lähes 2/3-osaa Suomesta on yhden ainoan kasvukeskuksen varassa (Oulu). Oulu vetää nuoret ihmiset sekä Lapista että Kainuusta, ja kuitenkin sen elinkeinorakenne on todella ohut, keskittyen lähinnä elektroniikkateollisuuteen joka ei enää vedä. Oulussa on tämän vuoksi paljon nuoria, joko opiskelijoita tai työttömiä, jotka ottavat vastaan ihan mitä tahansa työtä, oli palkka tai työolosuhteet millaiset vain. Tiedän tämän koska olin ensin tuollainen nuori ja nyt sit yhdistystoiminnan kautta tarjoan nuorille hanttihommia, joissa työolosuhteet on sentään ok,mut palkka pieni. Hakijoita on aina valtavasti enemmän kuin pystymme palkkaamaan, vaikka näistä töistä ei missään ilmoiteta. Sitten, jos joku paikka on oikeasti avoimessa haussa, siis aivan kunnollinen työpaikka, on hakijoita helposti 200, ja jos kyseessä on kesätyöpaikka, saattaa hakijoita olla aivan valtavasti.
Joten oman kokemukseni mukaan kyse ei ole työntekijän ominaisuuksista, vaan tuurista ja ennen kaikkea suhteista. Jos muuttaa jostain kainuulaisesta pikkukylästä tähän kaupunkiin tuntematta ketään, voi olla aika heikoilla työnhaussa. Harva kun haluaa laittaa työpaikkoja julkisesti hakuun juuri siksi että hakemusten käsittely vie niin paljon tehokasta työaikaaa. Siksi väliaikaisiin töihin otetaan mieluiten tuttuja tai tuttujen lapsia.
todella motivoitunut työntekijä, mutta lähes koko aikuisikäni kotiäitinä ei todellakaan ole mikään valttikortti. En tosin vielä ole työnhakua aloittanut, rohkeutta keräillyt lähinnä, mutta luettuani kokemuksianne itsetunto putosi nollaan.
Jos sinä olisit työantaja, ottaisitko minut töihin? Olen täsmällinen, ahkera, ystävällinen ja lapseni ovat osa jo täysi-ikäisiä, osa koululaisia. Opistotasoinen koulutus 20 vuoden takaa (eli tällä ei ilmeisesti tee mitään, hmmm..). Työmoraalini on korkea.
Miten muuten minunlaiseni ihminen voisi tehdä työhakemuksen?
Tämä oli tällaista ääneenajattelua..
todella motivoitunut työntekijä, mutta lähes koko aikuisikäni kotiäitinä ei todellakaan ole mikään valttikortti. En tosin vielä ole työnhakua aloittanut, rohkeutta keräillyt lähinnä, mutta luettuani kokemuksianne itsetunto putosi nollaan.
Jos sinä olisit työantaja, ottaisitko minut töihin? Olen täsmällinen, ahkera, ystävällinen ja lapseni ovat osa jo täysi-ikäisiä, osa koululaisia. Opistotasoinen koulutus 20 vuoden takaa (eli tällä ei ilmeisesti tee mitään, hmmm..). Työmoraalini on korkea.
Miten muuten minunlaiseni ihminen voisi tehdä työhakemuksen?
Tämä oli tällaista ääneenajattelua..
alalle olet hakemassa? Pitäähän se työ osata tehdäkin, eikä olla vain luonteeltaan hyvä työntekijä. Jos et ole mitään sen koulutuksen mukaisia töitä tehnyt tänä aikana, niin varmaan sun on syytä kouluttautua lisää/uudestaan ennen oikeiden töiden hakua, hanttihommiin on toki mahdollisuus.
uudelleenkouluttautumista. Olen kyllä samaa mieltä, itsekin palkkaisin varmasti sen, jolla koulutus ja työkokemus ajan tasalla.
uudelleenkouluttautumista. Olen kyllä samaa mieltä, itsekin palkkaisin varmasti sen, jolla koulutus ja työkokemus ajan tasalla.
en siis ole mikään työnantaja- vaan hakija mutta eipä minuakaan minnekään oikeisiin töihin palkata, kun ei ole oikeiden töiden työkokemusta vaikka olen alle 30 ja siis nykyisin vanha tämänikäinen ilman kunnon työkokemusta, joten luulisin että sinulla on sama homma.
JOTKA MINÄ MAKSAN, VITUN LUUSERI