Saako opelle muuten laittaa jo illalla/yöllä tekstarin jos lapsi on pois
koulusta seuraavana päivänä? Jos lapsi vaikka oksentaa yöllä tai on illalla kuumeessa niin vanhempi tietää ettei ole menossa kouluun seuraavana päivänä?
Itse olen laittanut illalla jo viestiä kun en viitsisi sitten sen takia laittaa aamuksi kelloa soimaan että voi tekstata opelle jos tiedetään jo ettei tarvi aamusta aikaisin herätä kouluun, niin kuin yleensä. Yöllistä sairastumista ei ole vielä vastaan tullut, mutta silloin varsinkaan en viitsisi aamulla varhain herätä vain tekstarin takia.
Kommentit (32)
Viittaan nyt kysymykseen, miksi pitäisi pienen koululaisen opelle ilmoittaa heti aamusta.
Itse soittaisin viimeistään ensimmäisen välitunnin aikana perään. Junnissakin ehtii tapahtua jo vaikka mitä. Jos olisi avustaja luokassa, soittaisin jo aiemmin, mutta hankala koko luokallistakaan jättää yksin siksi aikaa.
Mutta alkuperäiseen. Ei kiitos tekstareita yöllä :) Sähköpostiin vaikka mieluummin, jos ei itse jaksa aamulla nousta viestittelemään.
mutta kaikissa tietämissäni kouluissa on aina ollut käytäntönä, että poissaolosta on ilmoitettava heti aamulla kouluun, jotta tiedetään lapsen olevan luvan kanssa pois koulusta ja pienten koululaisten kohdalla tiedetään ettei ole sattunut mitään.
En kyllä ymmärrä miksi joku tekstaisi opettajalle keskellä yötä. Meidän vanhempien tehtävänä on nimenomaan ilmoittaa poissaoloista aamulla, ei keskellä yötä jolloin opettajallakin on jopa "vapaa-aikaa". Tässäkin asiassa maalaisjärjen käyttö on sallittua.
että poissaolo pitää saada opettajan tietoon aamusta. Ei kyllä ole totta.
meillä lapset ovat menneet kouluun tervehdyttyään poissaololapun kanssa. Tietysti jos olisi vaikkapa retkipäivä tai jotain erikoista ohjelmaa niin silloin ilmoittaisin aamulla ettei turhaan tarvitsisi odotella.
puhelimet ole työpuhelimia? En mä ainakaan sossuna kuljeta työpuhelinta kotona paitsi jostain hyvin painavista syistä ja esimiehen määräyksestä. Jos työpuhelinta pitää kotona siitä ainakin joskus aikoinaan piti maksaa jopa veroa =)
miksi toivoo tekstareitavain "virka-aikana".Opettajilla ei täällä ainakaan ole työpuhelinta vaan oma kännykkänsä,jonka numeron voivat halutessaan antaa oppilaiden vanhemille.
Niin,meidän ope siis sanoi,että hän saattaa olla illalla vaikka ravintolassa syömässä hyvien ystävien kanssa ja kun puhelin piippaa,niin viesti onkin joltakin oppilaan vanhemmalta...Silloin kyllä oman VAPAA-AJAN fiilis katoaa ja tulee väistämättä työasiat mieleen.Eli opetkin ovat ihmisiä,joilla myös vapaa-aikaa elämässä,eivät elä vain 24/7 sille opettamiselle!!
Eli kunnioitetaan sitä openkin vapaa-aikaa ja perhe-elämää,hänhän saaattaa vaikka lukea lapsilleen iltasatua,joka viestin tullessa katkeaa. Tai vaikka viettää ihanaa rakasteluhetkeä puolisonsa kanssa juuri silloin,kun puhelin piippaa.
Kyllä on mukavuudenhaluinen vanhempi,joka ei aamulla viitsi herätä viestiä laittamaan opelle.Eihän se koulu ennen klo 8 ala kellään,joten vähän inhimillisyyttä sentään siihen omaankin viitseliäisyyteen.
T: yxi,joka arvostaa lastensa opettajia kovasti!!
hänen vuokseen. Iltaviestit siis häiritsisivät tai jopa pelästyttäisivät. Oikeasti perheet eivät tarvitse opettajaa muuhun kuin lapsen opettamiseen - kyllä se viesti ehtii aamullakin, ja mieluummin koulun numeroon. -ope
harvalla opella on työpuhelin. Ja kaikki viestit ja puhelut mitä ope tekee, maksaa se ope omasta pussistaan
puhelimet ole työpuhelimia? En mä ainakaan sossuna kuljeta työpuhelinta kotona paitsi jostain hyvin painavista syistä ja esimiehen määräyksestä. Jos työpuhelinta pitää kotona siitä ainakin joskus aikoinaan piti maksaa jopa veroa =)
tietenkin, mutta luuletko, että niitä opettajia kiinostaa, kuka Nico-Petteri tai Jamina-Jessica on milloinkin sairaana? Aamulla hetki kysellään, mutta ei se kokopäivä mene selvittelyyn. Läksyt viedään ja thats it. Eri asia, jos jostain vakavasta kyse...
että opettajilla missään koulussa olisi työpuhelimia. Kyllä ne ovat opettajien omia puhelinnumeroita, joita he oppilaidensa vanhemmille antavat, jos antavat. Mä toivoisin, että yöllä ei tekstiviestejä laitettaisi, johonkin klo 22 asti on ihan ok laittaa. Yleensä pidän kännykkää äänettömällä yöllä, mutta aina välillä äänet unohtuvat päälle.
-opettaja
Tai onnettomuuksista? Hän on koulussa opettamassa heitä ja huolehtimassa heistä siellä. Ei opettaja ole mikään sosiaalityöntekijä tai päiväkodin täti!
ja kukas niistä lapsista viikonloppuisin ja lomilla huolehtii, ettei vaan kersat pääse katoamaan.
että laittaa iltayöstä/ yöllä tekstaria kenellekään? Tekstarien kanssa kyllä pätee samat käytössäännöt kuin puheluidenkin kanssa.
luokan vanhemmat ihmetteli tuota, että haluan tietää heti aamulla poissaolijat, mutta ei enää sen jälkeen, kun eräs oppilas tosiaan "hävisi" koulumatkalla. Tapaus päättyi onnellisesti, mutta oli hyvä osoitus siitä, että matkalla voi tosiaan sattua jotain.