Onko täällä peliriippuvaisten puoliskoja?
Miten pahaa teillä on? Miten arkielämä sujuu?
Kommentit (8)
Parhaimmillaan ei pelannut ollenkaan ja pahimmillaan pelasi koko palkan samana päivänä kun se tuli tilille. Otti vippejä ja velkaa paikatakseen häviöitä ja pelatakseen lisää. Lopulta lainamaksut myöhässä kuukausia ja talo meni myyntiin. Pelimuodolla ei ollut mitään väliä. Kaikki pelikoneista Kenoon kelpasi.
Apua oli hirveän vaikea saada ja sitten kun sitä sai niin terapia oli aivan onnetonta sähläystä jossa terapeutti vaihtui viikoitain. Miehellä myös muita ongelmia kuten adhd, alkoholi ja patoumia kaikkea auktoriteettia vastaan.
Eihän kukaan sitä jatkuvaa valehtelua, salailua, tappelua ja pelkoa kauan kestä. Minä kestin liiankin kauan. Suosittelen kaikkia peliriippuvaisten vaimoja nostamaan kytkintä ennen kuin teidän ja lastenne elämä on lopullisesti pilalla.
ikävä kyllä jo toistamiseen. Ensimmäinen kihlaukseni päättyi miehen peliongelmaan. Hänellä tosin oli muutenkin elämänhallinta ihan hukassa. Mutta ikäväkseni myös nykyinen mieheni on peliongelmainen. Hänen kompastuskivi on nettipokeri. Siihen on hassannut vuosien varrella tuhansia euroja: remonttilainaa, häälahjarahoja, palkkaansa ja luottokortilla. Pahoihin taloudellisiin vaikeuksiin ei onneksi ole jouduttu, mutta kyllähän tuo vituttaa että 5-numeroinen summa on kadonnut taivaan tuuliin! Mitä silläkin rahalla olisi voinut tehdä?
Nykyään pelaaminen on satunnaisia retkahduksia, mutta nistäkään mies ei itse kerro! Pahinta onkin se valehtelu. Terapiassakin mies kävi joskus, mutta siitä ei ollut juurikaan apua.
Joskus olen miettinyt eroa mutta niin kauan kun erosta olisi enemmän haittaa lapsille kuin tuosta pelaamisesta, en sitä aio toteuttaa.
En tiedä tarkalleen mitän kauan, mutta varmaan reilu 5v. Meillä omat tilit ja ei avata toistemme tiliotteita ym. joten en saanut mistään tietää, luulin että hänellä omat aivot päässä. Tiesin että pelaa, mutta en voinut arvata miten paljon pelaa ja että ottaa velkaa siihen! Nyt mentiin naimisiin, ennen sitä tunnusti että on vähän kusessa raha-asioiden kanssa. Parin tonnin luultu velka eri luottokorttiyhtiöihin ja pikavippifirmoihin olikin selvitysten jälkeen 10.000€. Multa lähti jalat alta kun tuo paljastui ja mies itsekkin säikähti. Lopulta saatiin asiat sovittua, mies otti yhteyttä velkaneuvontaan josta olivat erittäin kannustavaisia ja ohjasivat pankin puheille. Luottotiedot eivät olleet vielä menneet, mutta kaukana tuo ei ollut. Mies vältteli itsekkin asian selvittämistä ihan liian kauan, ei halunnut avata perintäkirjeita ym.
Pankista mies sai nyt sitten kohtuuhintaisen lainan, jolla maksoi nuo kymmenet korkeakorkoiset pikkuvipit pois ja nyt meillä on alkanut uusi avoimempi elämä. Mies sanoo itsekkin että iso kivi on pudonnut harteilta ja masennus väistynyt. Ihmettelin ennen kun miehellä ei koskaan ollut rahaa vaikka säännöllisessä ok-palkatussa päivätyössä kävikin, silti aina multa oli lainaamassa helposti rahaa milloin mitäkin hankintaa varten. Olen niin tyytyväinen että pystyi ottamaan itseään niskasta kiinni vaikka kova paikka olikin ja hyvä ettei koko suhde kaatunut siihen. Nyt luotan häneen eri tavalla ja uskon että hänestä tulee hyvä isä lapsilleni. Toivottavasti on läksynsä oppinut.
Mun mielestä aikuista ihmistä ei kenenkään tarvitse tai pidä ruveta valvomaan tekemisissään. Ratkaisu on sitten lähteä eri teille jos toinen ei täytä niitä arvoja mitä itsaelläsi on elämän suhteen. Mun miehelle ei esim. koskaan kotona ole opetettu rahankäyttöä kunnolla toisin kun itselleni. Lisäksi luulin, että näitä tarinoita tapahtuu vaan muille ja voi lukea lehdestä. Shokki oli kun vastaava osuikin omalle kohdalle ja se mun tuttu seurustelukumppanini lankesi "pikavippilainaviidakkoon"!
Olen 34 vuotias mies ja olemme vaimoni kanssa olleet yhdessä 9 vuotta. Vaimolla oli alusta asti peliriippuvuus markettien koneisiin, joihin hän sai upotettua useita satoja euroja. Sain kuitenkin (luulin niin) vieroitettua hänet ko. koneista. Huomasin liian myöhään, että hän siirtyi pelaamaan nettiin. Perusti pelitilejä nimelläni jopa loi minulle sähköpostiosoitteita, pelasi yöt silloin kun olin nukahtanut, ja käytti minun rahoja pelaamiseen. Ensin pieniä summia, jotta en huomaisi, seuraavaksi tilini oli yllättäen tyhjä. Olin kuulema itse juonut rahani ja en ole muuta kuin turha juoppo. Hänellä oli vakituinen työ joka yhtäkkiä päättyi. Hänen sanojen mukaansa syynä oli että yritys joutui vähentämään työpaikkoja.
Myöhemmin kotiin kuitenkin tuli käräjäoikeuden kirje missä häntä syytettiin maksuväline petoksesta nimen omaan tuosta työpaikasta useita tuhansia euroja. En ole asiaa vielä hänelle kertonut, mutta tämä riitti ja minä sekä poikamme lähdetään.
Pahin pelaamisvaihe ja sen myötä tullut helvetti on ohi. Nyt on ongelmana luottotietojen väistämätön menetys ja miehen tilanteesta johtuva itseinho sekä masennus.
10 v sitten Sovittiin, ettei uhkapeleja.
Mies peläsi 10-20e panoksilla.
1v sitten keskustelu käytiin kun panokset nousi satasen luokkaan.
Ja viime viikolla huomasin että
taas pitää pitää pieni luento ja stabilisoida tilanne, 2100e pelaamiseen?!?!?
Panokset pitää olla alle 50ekk ja jos sattuu voittaan, tuota en voi hyväksyä.
hengailen pelisivustoilla yhtä paljon kuin täälläkin.