Karpit kertokaas raskausdiabeetikolle
mitä halpoja vähähiilihydraattisia ruokia ja välipaloja syötte? En saa nyt juur mitään hiilihydraatteja syödä jos haluan että sokerit pysyy kohdillaan, ja lääkäri kehoitti korvaamaan niitä muilla. En oikein keksi halpoja vaihtoehtoja, jospa teillä olisi tarjota niitä. :) Kiitos!
Kommentit (44)
Jätä ruisleipä, peruna ja porkkana pois. Nehän ne sulla sokereita nostaa!
Enkä kyllä haluakaan. Mutta joudun niistä kyllä osan korvaamaan jollain muulla, siitähän tässä ketjussa nimenomaan on kyse, ymmärrätkö?
Sen perusohjeen mukaan aamulla saisi syödä 1-2ruisleipää JA 2dl maitotuotetta. Diabeteshoitajani mukaan tuo olisi hyvä kombo sokereiden kannalta. Se ei nyt silti käy, vaan syön 1 leipä/1dl yhdistelmää, mutta siitä eilen sanoi lääkäri.
Iltaisin syön kyllä myös ruisleipää, syön taas samaan tapaan.
En tiedä onko tämä nyt vedetty ihan naurettavan tiukaksi, juttelen sen hoitajan kanssa onko järkeä enää vai mitä tehdään.
ap.
mutta jätä itseltä vaan ne perunat ym pois. Meillä on usein perunoita ja paistettuja kasviksia erikseen lisäkkeenä. Laitat itsellesi aimo annoksen vaikkapa sitä wokvihannessekoitusta ja perheelle pienet maistiaiset samaa. Muut sitten syvät sen edestä perunoita.
Minusta voit huoletta panostaa omaan ja odottamasti vauvan ruokavalioon vähän enemmän rahaa. Ja koska taas peruna on ihan hyvä ja edullinen ruoka kohtuullisesti käytettynä, muu perhe voi nauttia sitä vaikka itse et pystyisikään.
Linssikeiton ohje oli hyvä. Samalla systeemillä voit tehdä keiton soijarouheesta ja jauhelihasta. Tomaattisose ja sipuli ovat edullisia raaka-aineita ja erilaisia proteiininlähteitä ha rasvaa lisäämällä saat siitäkin ruuasta vaihtelevan.
Ja jänkytä vaan vastaan :) Me jänkytetään sulle takaisin! Tiedän kokemuksesta, että ruokavalion muuttaminen on vaikeaa. Minullakin siihen pakotti raskaus. Nykyään en edes haluaisi syödä yhtä paljon leipää kuin silloi aiemmin. Sokeristen jukurttien ja murojen syönnin olen lopettanut kokonan. Pähkinät, mantelit ja siemenet kuuluvat ruokavalioon pysyvästi (ja ne eivät tule kalliiksi, kun niitä ei käytetä kerralla paljon!)
se 5 :)
Oon niin poikki tänään ja tunneherkkänä. Kaikki tuntuu ihan ylivoimaiselta. Kiva kun saa vähän ymmärrystä. :)
ap
Nehän ne sulla sokereita nostaa!