Voisiko Räsäsen puolestapuhujat vastata kysymyksiini
Mitä haittaa on kenellekään siitä, jos joku pappi siunaa homoavioliiton? Mitä haittaa on siitä, jos Suomen valtio sallii homoavioliiton? Ihmisillä on näköjään asiat vähän liiankin hyvin, kun on aikaa väntää ja käntää tälläisista asioista. Eikö maailmassa olisi tärkeämpiäkin asioita, joista nostaa metakkaa? Antakaa jo homoseksuaalien olla.
Tässä siis kommenttini eräästä toisesta homoutta koskevasta keskustelusta. Kukaan ei ole toistaiseksi vastannut minulle.
Kommentit (71)
Niinhän ne naispappeuden vastustajat selittävät sylki poskella kuinka naiset on yhtä hyviä, arvokkaita tasa-arvoisia yms, mutta kuitenkaan eivät kelpaa papeiksi. Kirjoitin jossain aiemmassa ketjussa että itse olen naimisissa oleva hetero, eikä se ole minulta yhtään pois jos Matti ja Mikkokin olisivat naimisissa. Eriarvoisuutta lain edessä ei voi perustella millään. Jos olisin homo, veisin asian kansainväliseen oikeuteen. Kirkko voi olla mitä mieltä lystää, oma häpeänsä.
1 pappi joka toimii vastoin vakaumustaan ei ole uskottava, minulta menee usko pappeihin, se on se haitta
2 homoavioliittoa käyttävät hyväkseen nekin jotka biologisesti eivät ole homoja, siinä haittaa se että luonnon lisääntymislait menevät päälaelleen
2 homoavioliittoa käyttävät hyväkseen nekin jotka biologisesti eivät ole homoja, siinä haittaa se että luonnon lisääntymislait menevät päälaelleen
Mitään näin typerää en ole lukenut ehkä KOSKAAN!
on havaittavissa että homous, lesbous ja bi on nuorten keskuudessa MUOTIA johtuen lähinnä mediasta
on havaittavissa että homous, lesbous ja bi on nuorten keskuudessa MUOTIA johtuen lähinnä mediasta
Kyllä nuoret kokeili myös mun nuorudessa, itsekin muistan tapausta kaveripiiristäkin 80-luvulta. Mutta kaikki meni kyllä lopulta heteroparisuhtesiin.
mutta olen uskovainen, joten vastaan silti kysymyksiisi:
1. Kirkon ei pitäisi toimia vastoin vakaumustaan ja Raamatun sanaa, mistä seuraa se, että homoja ei pitäisi kirkon piirissä siunata tai vihkiä.
2. Ei mitään. Eli siis kannatan homoille täysiä oikeuksia - avioliitto ja adoptio-oikeus mukaan lukien - yhteiskunnallisella/valtiollisella tasolla.
Mielestäni onkin hassua, että miksi kristillisen vakaumuksen pitäisi johtaa siihen, että vastustaisi myös yhteiskunnallisella tasolla homojen oikeuksien lisääntymistä. Eihän kaikki ihmiset usko Raamattuun, joten miksi heidän pitäisi silloin noudattaa siitä kumpuavaa arvomaailmaa?
Tiedän olevani vähemmistössä uskovissa, koska en kuulu kumpaankaan "pääleiriin". Näen siis homouden kristinuskon kannalta vääränä, mutta ihmisoikeuksien kannalta oikeana. Siksi en halua, että kirkko lähtee mukaan näihin juttuihin, mutta yhteiskunnassa homojen asiat ja asema pitäisi saattaa mahdollisimman tasa-arvoiseen asemaan.
1 pappi joka toimii vastoin vakaumustaan ei ole uskottava, minulta menee usko pappeihin, se on se haitta
Kaikenlaisia satuja te keksitte. Positiivista tosin, että sinä sentään vastasit esittämiini kysymyksiin.
Onnea valitsemallasi tiellä ;)
-ap
mutta olen uskovainen, joten vastaan silti kysymyksiisi: 1. Kirkon ei pitäisi toimia vastoin vakaumustaan ja Raamatun sanaa, mistä seuraa se, että homoja ei pitäisi kirkon piirissä siunata tai vihkiä. 2. Ei mitään. Eli siis kannatan homoille täysiä oikeuksia - avioliitto ja adoptio-oikeus mukaan lukien - yhteiskunnallisella/valtiollisella tasolla. Mielestäni onkin hassua, että miksi kristillisen vakaumuksen pitäisi johtaa siihen, että vastustaisi myös yhteiskunnallisella tasolla homojen oikeuksien lisääntymistä. Eihän kaikki ihmiset usko Raamattuun, joten miksi heidän pitäisi silloin noudattaa siitä kumpuavaa arvomaailmaa? Tiedän olevani vähemmistössä uskovissa, koska en kuulu kumpaankaan "pääleiriin". Näen siis homouden kristinuskon kannalta vääränä, mutta ihmisoikeuksien kannalta oikeana. Siksi en halua, että kirkko lähtee mukaan näihin juttuihin, mutta yhteiskunnassa homojen asiat ja asema pitäisi saattaa mahdollisimman tasa-arvoiseen asemaan.
eivätkä he voi sille mitään, silloin kirkko ja kaikki hyväksyisivät heidät ilman tappelua???
mutta olen uskovainen, joten vastaan silti kysymyksiisi:
1. Kirkon ei pitäisi toimia vastoin vakaumustaan ja Raamatun sanaa, mistä seuraa se, että homoja ei pitäisi kirkon piirissä siunata tai vihkiä.
2. Ei mitään. Eli siis kannatan homoille täysiä oikeuksia - avioliitto ja adoptio-oikeus mukaan lukien - yhteiskunnallisella/valtiollisella tasolla.
Mielestäni onkin hassua, että miksi kristillisen vakaumuksen pitäisi johtaa siihen, että vastustaisi myös yhteiskunnallisella tasolla homojen oikeuksien lisääntymistä. Eihän kaikki ihmiset usko Raamattuun, joten miksi heidän pitäisi silloin noudattaa siitä kumpuavaa arvomaailmaa?
Tiedän olevani vähemmistössä uskovissa, koska en kuulu kumpaankaan "pääleiriin". Näen siis homouden kristinuskon kannalta vääränä, mutta ihmisoikeuksien kannalta oikeana. Siksi en halua, että kirkko lähtee mukaan näihin juttuihin, mutta yhteiskunnassa homojen asiat ja asema pitäisi saattaa mahdollisimman tasa-arvoiseen asemaan.
1. Et vastannut kysymykseen. Kysymys siis kuuluu: Mitä haittaa kenellekään on siitä, jos joku pappi siunaa homoliiton? Vastauksesi ei vastaa esittämääni kysymykseen.
2. Hyvä hyvä. Läheltä liippaa. " Ei mitään" on jo vastaus kysymykseeni :)
-ap
homoavioliitoissa se, että minusta ne ovat luonnottomia. enkä halua, että lapseni joutuu kasvamaan maassa, jossa virallisesti opetetaan, että homous on normaalia, että homoperheet ovat normaali vaihtoehto heteroperheiden rinnalla. Minusta on aivan kauhistuttavaa, että lapset joutuvat kasvamaan homoperheissä. aivan hirveää, että lapsella ei ole oikeutta äitiin ja isään.
Ja että vielä valtio tukisi tällaista ja vihkisi avioliittoon.
rakastakoot homot toisiansa, mutta älköön heille annettako lapsia eikä avio-oikeutta.
Minun mielestäni
eivätkä he voi sille mitään, silloin kirkko ja kaikki hyväksyisivät heidät ilman tappelua???
minua haittaa myös se, että uskon, että kun papit alkavat siunata homoja avioliittoon, syttyy Jumalan viha Suomen kansaa kohtaan ja siitä joudun myös minä osalliseksi tavalla tai toisella.
Ymmärsikö ap nyt, mikä minua haittaa.
voi alkaa toimia opetuksensa vastaisesti. En halua tietenkään, että kirkko toimii väärin ja Jumalan sanan vastaisesti.
Sama juttu ihan yhteiskunnallisesti ajateltuna, en halua että miehen ja naisen välisen avioliiton rinnalle nostetaan mitään luonnotonta avioliittoa, en halua että yhteiskunta kulkee tähän suuntaan, jossa seuraavana halutaan moniavioisuutta jne.
minua haittaa myös se, että uskon, että kun papit alkavat siunata homoja avioliittoon, syttyy Jumalan viha Suomen kansaa kohtaan ja siitä joudun myös minä osalliseksi tavalla tai toisella. Ymmärsikö ap nyt, mikä minua haittaa.
Kas kun amerikoissa valittiin kiihkouskovainen pressa, eikö silloin olisi pitänyt asioiden ruveta luistamaan aivan erityisen hyvin tuolle kansakunnalle? Vaan kuinka kävi, kaikki meni päin helvettiä. Mikä johtopäätös tästä pitäisi vetää? Ehkä se, että jumala ei tykkää kiihkouskisten agendasta? Vai keksitääkö taas joku keino syyttää homoja?
Buahahaahhahahahahahahahahahahaaha.
Ufot valloittavat maapallon ja he jättävät henkiin vain homot. Kaikki vääräuskoiset tapetaan. Siis tämähän on yhtä todennäköistä kuin se, että Jumalan viha syttyy Suomen kansaa kohtaan. :D
terveisin,
ap
kansa elää synnissä, niin ei se yksi pressa mitään siunauksia maansa ylle vedä.
minua haittaa myös se, että uskon, että kun papit alkavat siunata homoja avioliittoon, syttyy Jumalan viha Suomen kansaa kohtaan ja siitä joudun myös minä osalliseksi tavalla tai toisella. Ymmärsikö ap nyt, mikä minua haittaa.
Kas kun amerikoissa valittiin kiihkouskovainen pressa, eikö silloin olisi pitänyt asioiden ruveta luistamaan aivan erityisen hyvin tuolle kansakunnalle? Vaan kuinka kävi, kaikki meni päin helvettiä. Mikä johtopäätös tästä pitäisi vetää? Ehkä se, että jumala ei tykkää kiihkouskisten agendasta? Vai keksitääkö taas joku keino syyttää homoja?
1.
Mitä haittaa on kenellekään siitä, jos joku pappi siunaa homoavioliiton?
2.
Mitä haittaa on siitä, jos Suomen valtio sallii homoavioliiton?
Siinä vielä kysymykseni.
Voit vastata esimerkiksi mitä haittaa olisi juuri sinulle henkilökohtaisesti, jos homoavioliitot sallittaisiin?