Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen yksi raskausajan painonnousu Gallup :)

Vierailija
13.10.2010 |

Noniin!

Tänne sitten painonnousuja raskausviikolle 30 :)

Itsellä tuo alkaa huomenna ja aamulla taas pitäis hypätä puntarille :D

En ole siis mitenkään hysteerisesti kytännyt painoani raskauden aikana, kunhan pitänyt huolen että nousu on pysynyt "kurissa" eli katsonut vähän mitä suuhuni mätän ja kuinka paljon.. Viikoilla 26 painoa oli tullut 8 kg, kun paino tuossa 24 viikon jälkeen lähti hirmu nopeaan nousuun.. Tuli siis ihan 2 viikossa muutamiakin kiloja lisää, 26 viikon jälkeen painon nousu lähestulkoon pysähtynyt, kun pari kertaa käynyt puntarissa.

Nyt ei ole muutamaan aikaan tullut käytyä joten yllätystä odotellessa! :D

Olisi sitten vain mukava tietää mitä yleensä ihmisillä tuo painonnousu näillä viikoilla on :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että ei saa nousta yli 90 kiloon. No sitten todettiin rd ja sokeri nousi todella herkästi, vaikka yritti syödä ihan tavallista ruokaa. Kaikki herkut ja hedelmät jouduin jättään kokonaan pois. H 20 jälkeen olen voinut syödä normaalia ruokaa, mutta paljon vähemmän kuin aikaismmin. Nyt paino on 75,3 ja viikkoja 33+2. Alimmillaan paino oli himpun verran alle 74 kg. Luulen, että lasketussa ajassa olen suunnilleen lähtöpainossa.

Vierailija
22/28 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin sen verran paksuja jo muutenkin, että raskauden aikana on parempikin pitää paino mahdollisimman paikoillaan. Tai sitten on ollut pahoinvointia.

Mullakin alkupainolla on selvä yhteys raskauskilojen kertymiseen. Nimittäin tähän tyyliin (pituus 170 ja painonnousu koko raskaudessa):

1. alkupaino 60kg, +23kg

2. alkupaino 66kg, +19kg

3. alkupaino 70kg, +16kg

Eli sitä vähemmän, mitä paksumpi on jo alkujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka tätä painoa tuleekin niin joskus sitä kadehtii sellaisia kauniita raskaana olevia naisia..Itsellä kun ei juuri ruon mahan lisäksi muuta ole...kylkiluut näkyy jne...

Vierailija
24/28 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisessa tuli jo plussaa 2 kg

Vierailija
25/28 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino oli normaali 170/53, mutta raskauspahoinvoinnin takia paino tippui reilusti.

Oliko siinä jossain kohtaa ylpeilyä? Olen painonputoamisesta ollut itse huolissani, mutta erikoislääkäri totesi, että vauva kyll ottaa omansa.

Aloituksessa voisi mainita, mikäli ketjuun saa vastata vain tietynlaisilla luvuilla?

Vierailija
26/28 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten normaalin rajoissa ole :D

Tai noh, miten nyt sitten ketäkin haluaa " normaalin " määritellä ja mikä sellaista sitten oikeasti olisi. Eiköhän tämä painonnousu kuitenkin aika henk.kohtaista ole.. On vaan kiva verrata :)

Mä voin huomenna päivittää oman nousuni teille, jahka hyppään ensin neuvolassa puntariin :D

(toivotaan ettei ainakaan rikki mene :D )

Vierailija
27/28 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopussa ollenkaan painoa. En tiedä miksi, näin on mennyt aina. Tässä neljännessä painoa on tullut nyt n.10kg ja viikkoja 25+, jos menee kuten aiemmin niin paino ei enää tästä nouse kun max 2kg. En ole katsonut sen enempää kuin yleensäkään mitä laitan suuhun. Yhteensä kiloja siis tulee n.12kg tosin ihan lopussa laskee vielä vähän. Joka kerta olen ollut jälkitarkastuksessa raskautta edeltäneessä lähtöpainossa, saa nähdä meneekö tämä neljäs samalla kaavalla.

Vierailija
28/28 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 30 menossa ja painoa tullut n. 5 kiloa. Neuvolassa ainakin kannustavat siihen, että kasvatan vain vauvaa enkä itseäni. Alkuun siis 173cm/83kg...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi