Miehesi jädessä koti-isäksi. Kuka hoitaa päivittäiset kotityöt?
Eli vaikka mieheni osallistuu kotitöihin osittain aina viikon aikana. Joudun silti minä (joka käyn myös töissä) huolehtimaan että arki pelaa päivittäin.
Kaupassa käynnit, pyykit yms. Ja kyllä mies niistä myös huolehtii, jos minä pyydän häntä.
Eli kyse on siitä että hän ei huomaa jos maito tai puhtaat sukat ovat lapsilta loppu.
Eli johtoasemassa oleva mieheni pystyy täysin keskittymään työhönsa. Ja minä huolehdin omasta vaativasta työstäni sekä kannan vastuun kaikesta muusta.
Ja en tarkoita tätä valituksena. Näin asiat meillä vain on ja sen hyväksyn.
Mutta ajatuksena tässä viestissä on aikaisempi viesti jossa kysyttiin että voiko vaimo tarjota miehelleen 2 vuoden koti-isyyden rahallisesti.
Olen itse sitä mieltä että rahallisesti pysytyn tarjoamaan muuten en. Nimittäin uskon että moni miehistä kuvittelee että lasten ja kodinhoito hoituuu itsestään. Ja että sitten on aikaa omille jutuille päivittäin.
Ainakin meidän perheessä homma kaatuisi siihen että jos minä en sitten työni jälkeen huolehtisi arkiasoista ne jäisi tekemättä.
Ja käsi sydämmellä tämä on totuus. Kyse ei ole siitä ettenkö antaisi mieheni hoitaa omalla tavallaan lapsia ja kotia. Vaan yksinkertaisesti siitä että, mieheni ei tajua mitä kaikkea asoita hoidan päivittäin jotta arki rullaisi. vaikka muuten loistava mies onkin.
Miten teillä?
Tunnen muuten sattumalta miehen, joka on suunnitellut useiden kodinkoneiden käyttöliittymän, ja jonka vaimo silti olettaa, että hänen miehensä ei osaa käyttää noita kodinkoneita.