Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehesi jädessä koti-isäksi. Kuka hoitaa päivittäiset kotityöt?

Vierailija
13.10.2010 |

Eli vaikka mieheni osallistuu kotitöihin osittain aina viikon aikana. Joudun silti minä (joka käyn myös töissä) huolehtimaan että arki pelaa päivittäin.

Kaupassa käynnit, pyykit yms. Ja kyllä mies niistä myös huolehtii, jos minä pyydän häntä.

Eli kyse on siitä että hän ei huomaa jos maito tai puhtaat sukat ovat lapsilta loppu.

Eli johtoasemassa oleva mieheni pystyy täysin keskittymään työhönsa. Ja minä huolehdin omasta vaativasta työstäni sekä kannan vastuun kaikesta muusta.

Ja en tarkoita tätä valituksena. Näin asiat meillä vain on ja sen hyväksyn.

Mutta ajatuksena tässä viestissä on aikaisempi viesti jossa kysyttiin että voiko vaimo tarjota miehelleen 2 vuoden koti-isyyden rahallisesti.

Olen itse sitä mieltä että rahallisesti pysytyn tarjoamaan muuten en. Nimittäin uskon että moni miehistä kuvittelee että lasten ja kodinhoito hoituuu itsestään. Ja että sitten on aikaa omille jutuille päivittäin.

Ainakin meidän perheessä homma kaatuisi siihen että jos minä en sitten työni jälkeen huolehtisi arkiasoista ne jäisi tekemättä.

Ja käsi sydämmellä tämä on totuus. Kyse ei ole siitä ettenkö antaisi mieheni hoitaa omalla tavallaan lapsia ja kotia. Vaan yksinkertaisesti siitä että, mieheni ei tajua mitä kaikkea asoita hoidan päivittäin jotta arki rullaisi. vaikka muuten loistava mies onkin.

Miten teillä?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muuten sattumalta miehen, joka on suunnitellut useiden kodinkoneiden käyttöliittymän, ja jonka vaimo silti olettaa, että hänen miehensä ei osaa käyttää noita kodinkoneita.

osa vaatteista on kuivurissa pilattu ja pitää ostaa uudet. =D

Omia vaatteitansa saa pestä ihan vapaasti, muiden ei.

Meille ei ole mikään ongelma se, että mä pesen pyykkiä ja hän tekee jotain muuta. Hommia kyllä riittää.

Miehesi itsevarmuus nousisi, kun oppisi käyttämään tuota maagista KONETTA, josta löytyy vipuja ja erilaisia pesuohjelmia.

Kaikkien vanhempien tulisi opastaa lapsiaan kotitöissä. Perusasioita asumisessa. Nyt on käynyt niin että ap:n miehen äiti tai isä ei ole opastanut poikaansa, sillä kuvittelee että ap;n tuleva vaimo hoitaa kaiken.

Tämä edistää epätasa-arvoa. Nämä ovat pieniä asioita. Tuo pesukonevamma on miehellesi kipeä paikka ja hän saattaa vältellä pesukonekeskusteluja ystäviensä kanssa ja vaihtaa keskustelut autokeskusteluiksi.

Ehkä tuo pesukoneen käyttötaidottomuus on vain merkki tuon metsien adoniksen heikkous (kuten teräsmiehellä kryptoniitti).

Pesukonetta käyttävä vaimo hallitsee miestään tälläkeinoin ja siirtää pesukonefobiat tulevalle miesjälkipolvelle.

Tällöin hän saa myös tietyntyyppisiä miniöitä pompotettavakseen pullanraikkaaseen "mummolaansa".

Miksihän pesukoneen mukana ei tule ohjeita?

Lähestulkoon jokaisessa koneessa on käyttöohjeet, mutta pesukoneen mukana ei näitä tule?

Pesukoneen käyttöohjeet kulkeutuvat naissukupuolelta toiselle, vain harvat miehet ovat haalineet tämän jalon taidon haltuunsa.

T: Valkea kauluspaita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi