Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on oikea nukkumaanmenoaika 2-vuotiaalle?

Vierailija
12.10.2010 |

Tai pikemminkin: millä perusteella se määritellään?

Meillä naapurit valittaa, että olen huono äiti kun annan lapseni valvoa niin myöhään. Lapsen nukkumaanmenoaika on klo 21-22, siis tavoitteena on tuo 21, mutta joskus venähtää kymmeneen. Ei myöhempään. Lapsi on kotihoidossa ja herää aamulla noin klo 7-8.

Naapureiden mielestä lapsen pitäisi mennä nukkumaan klo 19 tai viimeistään klo 20. Eli hän heräisi noin klo 5-6.

Itse en näe mitään syytä laittaa lasta aiemmin nukkumaan, mutta monta syytä, miksi en laita. Jos nukkumaanmenoaika on klo 19, kotona pitäisi olla viimeistään klo 18, mikä tekisi aika hankalaksi esim. kavereiden tapaamisen.

Pidän huolta siitä, että lapsi ei melua iltaisin, eli mitään häiriötä hänestä ei naapureille ole. Silti olen huono äiti.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10h yöunet ja 2h päiväunet lienee aika normaalia tuon ikäiselle tai niin meidän lapset nukkui. Eli nukahtaa klo 21 ja herää sitten n 7 maissa. Varsinkin meidän esikoinen on ollut aina iltakukkuja, ja olisi valvonut paljon pitempäänkin (ja nukkunut myöhempään). Myös arjen rytmit oli sellaiset ettei joku klo 19 sänkyyn meno olisi ollut mielekäs, kun minun normaali työaika oli 9-17.

Vierailija
62/63 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin perheissä herätään vasta esim 10 tai 11 maissa niin hyvin ehtii nukkua pitkät unet vaikka menisi puolilta öin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaan olisi saatava unta 12-13h/vrk. Helppoa matematiikkaa. 1.5h päivällä. Vähintään 21-07 yöllä. Mikäli ei toteudu, voit syyttää itseäsi lapsesi huonosta kehityksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän