ihan oikeasti äidit voivat nukkua aina kun vauvat nukkuvat
Pyykit voi pyöräyttää kun vauva on hereillä. Vauvan voi laittaa kantoliinaan ja siivoilla. Ei vauvan kanssa tarvitse koko ajan olla jossain "hilipati hippaa, liirum laarum" -vuorovaikutuksessa.
Eikä liian paljon siisteyden kanssa tarvitse pignottaa.
Kommentit (57)
AAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHH!!!!!!!!
Joo, mutta tyhmäkin sen tajuaa jos HLAUAA TAJUTA. Mutta te ette halua tajuta, jotta pääsisitte nyrpyttämään ja pätemään. Ja se on totuus.
Oikeasti. Äiti voi nukkua aina, kun vauva nukkuu. Vaikka sen 20min. Se on sitten oma vainta, haluaako nukkua vai keittää ne kahvit. Ja nyt puhun yhden lapsen äideistä, ettei noi suurperheiden äidit pääsis taas pätemään ja kertomaan miten rankkaa heillä on.
Oikeesti. Kaikki eivät nukahda napista painamalla.
Oikeesti. Siitä ei ollut nyt kysymys. Oli kysymys siitä, onko äidillä lupa nukkua kun lapsi nukkuu. Miksi te ymmärrätte näitä juttuja tahallanne väärin?
Just siitä oli kysymys, ei mistään luvasta ole ainakaan alkuperäisessä avauksessa puhuttu yhtikäs mitään.
Oikeasti. Äiti voi nukkua aina, kun vauva nukkuu. Vaikka sen 20min. Se on sitten oma vainta, haluaako nukkua vai keittää ne kahvit. Ja nyt puhun yhden lapsen äideistä, ettei noi suurperheiden äidit pääsis taas pätemään ja kertomaan miten rankkaa heillä on.
Oikeesti. Siitä ei ollut nyt kysymys. Oli kysymys siitä, onko äidillä lupa nukkua kun lapsi nukkuu. Miksi te ymmärrätte näitä juttuja tahallanne väärin?
Just siitä oli kysymys, ei mistään luvasta ole ainakaan alkuperäisessä avauksessa puhuttu yhtikäs mitään.
Taisi olla aika hedelmätöntä. Siis alkaa teille järkeä puhumaan. Jos haluaa olla nyrpyttäjä, niin sille ei voi sitten kai mitään. Näköjään.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.
Missäs vaiheessa ap tälläisesta mainitsi? LOL
Taisi olla aika hedelmätöntä. Siis alkaa teille järkeä puhumaan. Jos haluaa olla nyrpyttäjä, niin sille ei voi sitten kai mitään. Näköjään.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.
missä kohdassa avausta pohditaan sitä, onko äidillä lupa nukkua silloin kun lapsi nukkuu? Ai et pysty vai? No, ei se mitään :)
ei missään kohdassa, jos osaat lukea, huomaat että minä sen kirjoitin :D
nukkui 2-3 tunnin pätkiä parhaimmillaan. Mutta tää kakkonen nukkuu maks. 30 minuuttia. Nytkin aamukuuden jälkeen on nukkunut yhdet unet ja ne kesti alle 10 min. Miten ihmeessä mä voisin mennä nukkumaan itse, kun tiedän jo silmät sulkiessa, että en saa kuitenkaan nukkua? Ja yöt nukkuu 21-06, heräten parin tunnin välein kitisemään. Ikää nyt 8kk.
Olen väsynyt, umpiväsynyt.
Uni ei tullut silmään, kun tiesi, että pian sieltä kuitenkin kuuluu taas: ääääääää
Eihän siitä ollut kysymys, jos ap ei maininnut asiasta vaan sinä itse?
Hinkataan nyt sitä pilkkua, kun makuun päästiin
Meidän vauvan bravuuri oli alle 6 kk ikäisenä olla nukkumatta päiväunia tai nukkua 1-3 krt 15 min. Siinä ajassa en ehtinyt edes aina saada itse unta...
Vaunuja lykkimällä hän nukkui pitempään, mutta vaunulenkillä ollessa on vähän paha työntäjän nukkua.
Entäs, jos vauvan äiti onkin töissä? Pitäisikö kotona olevan isän aina soittaa äidille töihin, että nyt vauva nukkuu, mene sinäkin nukkumaan XD?
ihan oikeasti äidit voivat nukkua aina kun vauvat nukkuvat
Meillä on 4 alle kouluikästä.
Ei ne tartte 247 henkivartijaa minusta. Taapero vaatii enempi huomiota mutta pyykkien laitto ei vie montaa minuuttia tai voi ottaa mukaan.
Kodin pitää olla turvallinen että voi olla eri huoneessa kuin mitä leikki-ikäset.
Kantoliinaa en ole siivoamisessa kokenut itselleni tärkeäksi, mutta välillä on kiva liikkua kävellyttäen taaperoa ja kantaa vauvaa tai ihan tavallisilla vaunuilla, jättää tuplat kotiin ja laittaa toinen nuoremmista liinaan.
Ei eläminen ole kovin vaikeaa, edes suuren perheen kanssa. Päinvastoin on tullut kokeiltua erilaisia asioita ja tietää mikä omalle perheelle milloinkin toimii.
nukkuisikin. Meillä vauva nukkui kaikki päikkärit vaunuissa ulkona ja vaikka itkuhälytin olikin, niin siitä huolimatta piti olla valppaana.
vastineena väitteeseen ""äiti voi nukkua aina kun vauvakin nukkuu, totesin, että jos vauva nukkuu 20 min pätkissä ja äiti ei nukahda napista painamalla niin aika vähiin jää unet. Siinä jos 10-15 minsaa menee että nukahdat niin 5 minuuttiin typistyy se unen aika.
[
kukaan ei saa tuoda keskusteluun vastaväitteitä ja perusteluja? pitää vaan jauhaa samaa jota alkuperäinenkin? No nyt ymmärrän miksi palstalla keskustelut on aika hanurista....
Siis ei j..lauta - joka toinen keskustelu tällä palstalla menee siihen, että äidit kilpailee (kyllä, todellakin KILPAILEE) sillä kenellä on vaikeinta tässä elämässä! Siis onko se jotenkin ihailtavaa, jos ihminen elää tavallaan äärirajoillaan jaksamisen kanssa? Ilmeisesti.
miksi esim. äidin väsymisen pitäisi olla tabu?
AAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHH!!!!!!!!