Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihan oikeasti äidit voivat nukkua aina kun vauvat nukkuvat

Vierailija
12.10.2010 |

Pyykit voi pyöräyttää kun vauva on hereillä. Vauvan voi laittaa kantoliinaan ja siivoilla. Ei vauvan kanssa tarvitse koko ajan olla jossain "hilipati hippaa, liirum laarum" -vuorovaikutuksessa.

Eikä liian paljon siisteyden kanssa tarvitse pignottaa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alat vetää sanojasi takaisin ja selittää, ettet itsekään nukkunut esikoisen aikaan.

Onkohan tässä nyt pienoinen ristiriita?

Vierailija
22/57 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ihan hirveä olo jos vahingossakin nukkuu päivällä. mistähän se johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pöljä?

Vierailija
24/57 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pöljä?

nukkunut liian vähän? Silloin tulee helposti kirjoitettua kaikenlaisia typeryyksiä.

Paitsi toki, jos ap:n pointti oli se, ettei vauvan kanssa tarvitse jatkuvasti touhuta jotain. Mutta sillähän ei ole vauvan eikä äidin nukkumisen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
25/57 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et äidin kannattaa LEVÄTÄ aina kun voi. Eli oli jollain äidillä aikaa 4 h päivässä tai toisella 4 minuuttia niin silloin kannattaa oikaista/olla tietokoneella/katsoa telkkaa tms. mikä on itsestä kivaa.

Yhden säännöllisesti hyvin nukkuvan esikoisen äitinä olen sitä mieltä että kotitöitä tosiaan on järjetöntä tehdä kun lapsi nukkuu. Me olemme mieheni kanssa aina joko yhdessä tai teemme omia juttujamme kun on mahdollisuus.

KOhta saamme toisen ja vaikka aika vähenee niin silloin kun sitä on, hyppäämme heti sohvalle :)

Vierailija
26/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien oma asia on sitten se, kuinka monta lasta hankkii. Itse ainakin aion nukkua aina, kun tuleva vauvani nukkuu.

Jos älykkyysosamäärää riittää, olis saattanut ymmärtää, että viesti oli tarkoitettu yhden lapsen äideille. Pitääkö kaikesta tehdä niin vaikeaa.

On näköjään ne voimavarat menny teillä niiden lasten hoitoon. Eikö olis syytä käyttää tämä palstalla olo aika vaikka siihen nukkumiseen, niin ette olisi niin pirun kärttysiä aina?

Vierailija
27/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä uninen vauva. Mulla ei esikko ollut, nukkui max. 20min kerrallaan, ja sinä aikana ehti just painaa kahvinkeittimen päälle, juoda kupin kahvia ja käydä vessassa. Kotityöt olen aina tehnyt lasten ollessa hereillä, ellei lattioiden pesua satunnaisesti lasketa mukaan, se kun on helpompi tehdä lasten nukkuessa. Kakkonen nukkuikin ekat kolme kuukautta lähes koko ajan, mutta edelleen oli se esikko. Lisäksi en ole mikään päikkyjen nukkuja, en ole koskaan ollut.

Ja mitä tuohon siivoiluun ja siisteyteen... Ei meillä pingoteta sen kanssa, tykkään että asiat ovat suht paikallaan, jottei tarvitse isoja siivouksia tehdä. Mutta jos ei koskaan saa rauhassa (esim. lasten nukkuessa) siivota, niin kyllä rupeaa sikalalle näyttämään. Ja kyllä, mies osallistuu ihan yhtälailla, mutta miehet nyt vaan sattuu näkemään asioita toisella tavalla.

Ja lapset meillä aina leikkineet ihmetelleet, mitä ympärillä tapahtuu, ei ole leikkimällä leikitetty ikinä. Nyt ehkä pieniksi hetkiksi lasten ollessa isompia, innostun mukaan junaleikkiin tai hassuttelen.

Eli oikeesti, äidit eivät aina voi nukkua, kun vauvat nukkuvat.

Vierailija
28/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä uninen vauva. Mulla ei esikko ollut, nukkui max. 20min kerrallaan, ja sinä aikana ehti just painaa kahvinkeittimen päälle, juoda kupin kahvia ja käydä vessassa. Kotityöt olen aina tehnyt lasten ollessa hereillä, ellei lattioiden pesua satunnaisesti lasketa mukaan, se kun on helpompi tehdä lasten nukkuessa. Kakkonen nukkuikin ekat kolme kuukautta lähes koko ajan, mutta edelleen oli se esikko. Lisäksi en ole mikään päikkyjen nukkuja, en ole koskaan ollut.

Ja mitä tuohon siivoiluun ja siisteyteen... Ei meillä pingoteta sen kanssa, tykkään että asiat ovat suht paikallaan, jottei tarvitse isoja siivouksia tehdä. Mutta jos ei koskaan saa rauhassa (esim. lasten nukkuessa) siivota, niin kyllä rupeaa sikalalle näyttämään. Ja kyllä, mies osallistuu ihan yhtälailla, mutta miehet nyt vaan sattuu näkemään asioita toisella tavalla.

Ja lapset meillä aina leikkineet ihmetelleet, mitä ympärillä tapahtuu, ei ole leikkimällä leikitetty ikinä. Nyt ehkä pieniksi hetkiksi lasten ollessa isompia, innostun mukaan junaleikkiin tai hassuttelen.

Eli oikeesti, äidit eivät aina voi nukkua, kun vauvat nukkuvat.

Oikeasti. Äiti voi nukkua aina, kun vauva nukkuu. Vaikka sen 20min. Se on sitten oma vainta, haluaako nukkua vai keittää ne kahvit. Ja nyt puhun yhden lapsen äideistä, ettei noi suurperheiden äidit pääsis taas pätemään ja kertomaan miten rankkaa heillä on.

Vierailija
29/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja lastenhuoneen lattialle, isommat lapset myös huoneeseen.

Pitkä imetys on myös äidille hyödyllinen, siinähän tulee levättyä samalla. Jos makuuasennossa imettäminen onnistuu. Ja nyt tarkoitan normaalia keskimäärin hyvin onnistunutta imetystä, koska mammaltahan löytyy kaikenmaailman imetysongelmat, ne jätetään nyt pois.

Mulla oli ruokaa laittaessa turvaistuin pöydällä ja vauva siinä, keskimmäiselle oli ripustettu vanha istuin keinuksi katosta roikkumaan, se oli tosi kätevä, sai viritettyä selkämakuuasentoon ja annettua vauhtia. Kaikki keinot käyttöön.

Ohis.

Vierailija
30/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti äidit voivat nukkua aina kun vauvat nukkuvat Pyykit voi pyöräyttää kun vauva on hereillä. Vauvan voi laittaa kantoliinaan ja siivoilla. Ei vauvan kanssa tarvitse koko ajan olla jossain "hilipati hippaa, liirum laarum" -vuorovaikutuksessa. Eikä liian paljon siisteyden kanssa tarvitse pignottaa.

hoitamista eivätkä perään katsojaa kun äiti nukkuu vauvan kanssa ;)

Vierailija
31/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nukkua silloin kun lapsi nukkuu.

Se vaan pahensi asiaa mun kohdalla, olin ihan koomassa ja hemmetin pahalla tuulelle kun sitten kesken unien vauva tahtookin seuraa.

Eka tunti meni aina unta hakiessa ja varmaan just pääsin sikeesen uneen niin johan piti taas olla tikkana pystyssä. Ja vauva raivostui jos sen yritti ottaa viereen köllöttelemään.

Aluksi menin heti maate kun vauvakin.

Mutta sitten huomasin että olin loppupäivän ihan sekaisin ja pahoinvoiva niin lopetin.

Mielummin sitten hieman väsyneenä kökötän koneella tai luen kuin yritän nukkua.

Ne jotka helposti nukahtaa eivätkä kärsi päikkäreistä niin siitä vaan!

Ei sovi mulle.

Vierailija
32/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jätänkö isommat sitten keskenään kun menen nukkumaan kun vauvakin nukkuu???

Tuo mainitsemasi toimii yhden hyväunisen vauvan kanssa, mutta ei jos lapsia on useampi.

Vierailija
33/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Äiti voi nukkua aina, kun vauva nukkuu. Vaikka sen 20min. Se on sitten oma vainta, haluaako nukkua vai keittää ne kahvit. Ja nyt puhun yhden lapsen äideistä, ettei noi suurperheiden äidit pääsis taas pätemään ja kertomaan miten rankkaa heillä on.

Oikeesti. Kaikki eivät nukahda napista painamalla.

Vierailija
34/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vaan yksi vauva niin voi nukkua kun vauva nukkuu. Mutta kun vauva ei olekaan esikoinen, ei voi enää! Esikoista ja seuraavaa ja sitä seuraavaa jne ei voi jättää yksin!

Vierailija
35/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä nukuin esikoisen kanssa aina kun voin, se olikin helppoa. Sitten kun niitä lapsia tuli enemmän niin en ole nukkunut mutta aikansa kutakin. Unenpuute ei ole häirinnyt elämääni. Teen myös 3-vuorotyötä, eli kestokykyä löytyy. Voin valvoa vuorokauden helposti.

Nyt on työt ja koululaiset+ heidän kaverit kotosalla ja voin hyvin mennä nukkumaan vaikka kesken päivän jos tarve vaatii. Meteli ei haittaa.

Vierailija
36/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ekan vauvan kanssa.

Vierailija
37/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vaan yksi vauva niin voi nukkua kun vauva nukkuu. Mutta kun vauva ei olekaan esikoinen, ei voi enää! Esikoista ja seuraavaa ja sitä seuraavaa jne ei voi jättää yksin!

Kannattaisko ensin lukea koko ketju ja sitten vasta alkaa toistamaan toisten sanomisia jos siihen tosiaan niin paljon tarvetta

Vierailija
38/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Kaikki eivät nukahda napista painamalla.

Oikeesti. Siitä ei ollut nyt kysymys. Oli kysymys siitä, onko äidillä lupa nukkua kun lapsi nukkuu. Miksi te ymmärrätte näitä juttuja tahallanne väärin?

Vierailija
39/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta nyt muita viestejä, vastaan omasta puolestani. Mulla on täällä viikon ikäinen vauva, joka nukkuu vielä suurimman osan vuorokaudesta. Eli sittenhän minäkin voisin nukkua päivät pitkät...-NOT. Mitäs mä noille kolmelle muulle alle neljävuotiaalle lapselle tekisin? Kaksi niistä ei nuku päiväunia ollenkaan.

Vierailija
40/57 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole nyt sanomatta selvää, että ap puhuu yhden lapsen äideistä siis YHDEN LAPSEN ÄIDEISTÄ!

Ois syytä lukee koko ketju, ennen kun alkaa tosiaan toistaa tota samaa paskaa.

AAAAAAAARRRRRGGGGGGHHHHHHHH'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän