Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän joulupöydässänne inhokki-ruokia?

Vierailija
12.10.2010 |

Tuli tosta aiemmasta ketjusta mieleen, että ei meidän joulupöydässä oikeasti edes tarjoilla sellaisia suuria inhokkeja kuten lipeäkalaa ja maksalaatikkoa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä kukin tykkää;

Poikani tykkää ja vaatii maksalaatikon pyötään (juu toisten inhokki)

meidän inhokki, mutta jos veljeni saapuu pöytään on siitä löydyttävä porkkanalaatikkoa

minä ja mieheni rakastetaan taas lanttulaatikkoa

kalaa on pöydässä graavattuna ja savustettuna ja kala on lohta

Lisäksi tyttäreni saa makaroonilaatikkoa (ilman lihaa), kun hän sitä haluaa

tarjolla on myös lihapullia, maksapastejaa, perunaa, salaattia ym.

Jokainen kerää lautasen mistä itse pitää

Vierailija
2/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyisi siitä vain kinkku, sinappi, lanttulaatikko ja glögi. Aika köyhää olis... Mutta tarjolla on myös sellaisia mistä joku tykkää ja joku toinen inhoaa. Esim. mies syö maksalaatikkoa, se on mulle yök. Itse tykkään graavilohesta, mies ja lapset inhoaa. Montaa muutakin laitetaan + sitten lapsille erikseen ihan tavis ruokia. Ne kun tahtoo olla aika ranttuja ruoan suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole omaa joulupöytää. Ts., meidän vanhemmat haluavat aina luokseen jouluna, ollaan sitten vuoron perään aattona yhdessä ja joulupäivänä toisessa paikassa, ja seuraavana vuonna toisin päin.

Lipeäkalaa, maksalaatikkoa ja makaronilaatikkoa ei ole missään tarjolla, en ole itse asiassa koskaan edes syönyt lipeäkalaa :) Mutta kun itse en tykkää esim. lanttu- ja porkkanalaatikosta, niin kyllä niitä inhokkeja aina on jotain tarjolla. Onneksi niitä ei tarvitse syödä, vaan voin keskittyä herkkuihin. Kun ei meillä ainakaan ole mitään pakkoa että kaikkea pitää syödä, jokainen ottaa niitä mitä haluaa ja jättää ne epämieluisat ottamatta.

Vierailija
4/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten myös joulupöydässä on jotain mistä joku ei tykkää, mutta onneksi kaikille on jotakin ykkösherkkuakin

makuja on monia

Vierailija
5/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska toiset tykkäävät, toiset eivät

Vierailija
6/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuon kyseisen gallupin tein. Ihan siksi, että halusin nähdä ne suosikit ja inhokit.

Meillä laitetaan vain niitä mistä tykätään.

Ei mitään sellaista mistä ei pidetä.

Vierailija
7/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on taas irlantilainen, ja sille jouluun liittyy ihan eri maut kun mulla. Eli kompromissia pukkaa, molemmat saa herkkunsa, vaikkei toinen niistä välitä. meillä mennäään aatto suomalaisittain ja joulupäivä irlantilaisistain.

Vierailija
8/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää monista ruoista joista taas minä en tykkää,ja tokihan se niitä joulupöytään haluaa.Ja jos tulee muita ruokavieraita niin saatetaan laittaa kyllä jotain kaloja jne joista ei itse niin tykätä

Vierailija
9/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään joulunakin vain niitä ruokia mistä tykätään. Ihan perinteisen kaavan mukaan ei mennä.

Vierailija
10/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupöydässä on niin paljon ihmisiä, ja monella erit herkut ja inhokitkin sitä myöden.

Vierailija
11/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi emme syö suomalaisia jouluruokia ollenkaan;-) No, joskus on vähän rosollia ja sienikastiketta ja graavilohtakin on ollut (onko se nyt edes niin jouluista?)

Meillä on syöty viime jouluina esim. raclettea, fonduetä, tortilloja, perunasalaattia ja lihapullia (siis yhtä kerrallaan, ei kaikkia). Pääasia että on kivaa, hyvää ja helppoa. En jaksa tosiaankaan jouluruuan takia stressata.

Lipeäkalasta muuten pidän itse, sitä syödään sitten jos käydään sellaisessa paikassa kylässä, missä sitä sattuu olemaan.

Vierailija
12/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sellaisia ruokia, mistä periaatteessa pidetään, mutta jouluna, kun on paljon muutakin, ei tule vaan syötyä.. eli on karsittu pöytään ne herkuista herkuimmat. Esim. lihaleikkeleet, maksapateet ym on jätetty alkupaloista pois, koska joka tapauksessa kaikki syö meillä vain sillejä ja lohta alkupaloina..

Vierailija
13/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pöydässä läjäpäin inhokkeja, koska ne ovat aina jonkun suosikkeja. Vuorovuosina sitten vähän vaihdellaan, kenen inhokit/suosikit ovat tarjolla.

Vierailija
14/14 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tykkää mutta minä en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi