Kehukaa nyt kipulääkkeitä ja hoitoja kovista
jalkojen hermo ja lihassäryistä kärsivälle miehelleni. Nämä särkyjaksot tulevat säännöllisesti seitsemän-kymmenen vuoden välein, kestävät pahimmillaan kolmekin vuotta. Hän invalidisoituu vähitellen, kun lääketiede ei pysty auttamaan. Tällä hetkellä puolen vuoden raju kipujakso takana, loppumisesta eitietoa, sairauslomaa tämän vuoden loppuun. Lisäksi vakava unihäiriö, unta yössä tunnista kolmeen, sekin pätkissä. Kiitämme vastauksista!!
Kommentit (7)
kokeiltu nyt kesällä. Vaikutti pari viikkoa, sitten tuli painonnousua paljon, niin lopetettiin lääkärin luvalla. Nyt 30.9. fysiatrin tarkastus. Myös seronil kokeiltiin, ei tuloksia, samoin panacod. Nyt eri alojen lääkärit tutkii syksyn aikana. Jos apua ei tule, niin nikamanniksauttaja lienee seuraava vaihtoehto.
(oli kyllä paljon muutakin lääkitystä rinnalla tukena),silti käytti aikansa ja kun oli tarpeeksi kauan ollut "kivuton" niin lopetti raskaan lääkityksen pikkuhiljaa. Paino laski.
Mikä painonnousuun oli syynä? Oliko se niin voimakasta, että siitä olisi ollut suurempi terveydellinen riski? Jos ei tällaista riskiä olisi ollut, niin mä olisin kyllä jatkanut lääkkeen syömistä. Hermokivut on kauheita.
nestettä, meillä päin sanotaan pöhöä. Painoa pukkasi kuukaudessa lisää kahdeksan kiloa, sen pois kuluttaminen on nyt lähes vuoden operaatio. Ihmeellistä tässä on, että kivut voivat olla pois useita vuosia palaten jonakin päivänä aina vaan kovempana. Kroonisten kipujen hoito suomessa on täysin retuperällä, mutta jos tilanne menee äkkiä niin huonoksi, että jalat menee alta, niin päivystyksen kautta hoito on kuulema maailman huippua.
Mä luulen, että se painonnousu oli äidillä myös tota luokkaa, mutta ei se loputtomiin jatkunut. Kaikki lähti itsekseen pois.
joka ajoittain aktivoituu. Muistelisin jostain lukeneeni, että näinkin voi käydä. Onko ollut joatin sellaista, mitä olisi voinut ruusuna pitää?
noista viruksista ja pöpöistä on ollut puhetta, salmonella on myös nyt syksyn tutkimukaien aihe. Nyt tämä raju kipujakso alkoi huhtikuussa pari päivää kestäneen kuumeen jälkeen, mutta seuraavana päivänä otetuissa verikokeissa tulehdusarvot oli normaalit, ne näytteet otetaan uudelleen lokakuussa. Kommentteja lisää, kiitos ja tulleista!!
Äitini sai apua siitä, vaikutti myös nukkumiseen.