Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tyhmää kuluttaa palkka mihin haluaa? Onko pakko säästää?

Vierailija
12.10.2010 |

Tienaan ihan mukavasti, mutta kulutustottumukseni myös maksavat sen minkä tienaan. Ostan korkealaatuisia vaatteita ja tavaroita, matkustan ja käyn hyvissä ravintoloissa. Tuossa yhdessä ketjussa pidettiin yli 200 euron kenkiä kalliina. No minulla on yli 400 hintaisia kenkiä. Säästöjä minulla ei ole ollenkaan. Onko kulutukseni ihan tyhmää? Meillä on avopuolison kanssa erilliset rahat ja hän pistää suuren osan palkasta säästöön pahan päivän varalle. Minä en jotenkin jaksa uskoa että pahaa päivää koskaan tulee.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kk palkan säästäminen ole mikään av- neuvo, vaan ihan talousasiantuntijat näin sanovat. Mitä tekisit, jos jäisit työttömäksi ja sinulla ei olisi yhtään rahaa?

niin saisin ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Jos tarvitsisin, saisin varmasti rahaa myös mieheltä ja omilta vanhemmiltani.

ap

Vierailija
2/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta koskaan mitään isompaa mitä varten pitäisi säästää?

Siis nimenomaan voin säästää jos minulla on mielessä joku kohde mihin säästän, kuten uusi sohva. Mutta en osaa säästää vaan ihan varmuuden vuoksi, vaan sitten kun tilillä on riittävästi sohvaan rahaa, ostan sen, ja tili on taas tyhjä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kk palkan säästäminen ole mikään av- neuvo, vaan ihan talousasiantuntijat näin sanovat. Mitä tekisit, jos jäisit työttömäksi ja sinulla ei olisi yhtään rahaa?

niin saisin ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Jos tarvitsisin, saisin varmasti rahaa myös mieheltä ja omilta vanhemmiltani. ap

tilillesi samana päivänä kuin palkka? Siinä voi helposti mennä se kaksikin kuukautta ennen kuin alat saada ansiosidonnaista.

Vierailija
4/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ansiosidonnainenkaan ei takaa katkeamatonta tulovirtaa. Ja jokus se paha päivö voi tulla tai sitten hyvä - unelmiesi sohvakalusto tai matka tulee myyntiin, eikö silloin olisi kiva olla vähän vararahastoa?!

Vierailija
5/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta koskaan mitään isompaa mitä varten pitäisi säästää?

Siis nimenomaan voin säästää jos minulla on mielessä joku kohde mihin säästän, kuten uusi sohva. Mutta en osaa säästää vaan ihan varmuuden vuoksi, vaan sitten kun tilillä on riittävästi sohvaan rahaa, ostan sen, ja tili on taas tyhjä. ap

Vierailija
6/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saisin ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Jos tarvitsisin, saisin varmasti rahaa myös mieheltä ja omilta vanhemmiltani. ap

tilillesi samana päivänä kuin palkka? Siinä voi helposti mennä se kaksikin kuukautta ennen kuin alat saada ansiosidonnaista.

Vierailija
7/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei köyhän kannata paljon säästää, kun sossu laskee sen tuloksi. Jos viedään ajatusta vielä pidemmälle, niin hyvätuloisen ja kiinteää omaisuutta omistavan on syytä säästää, sillä jos tulee ns. paha päivä tulee ja tippuu ansiosidonnaiselta työttömyysperuspäivärahalle/pois sairaspäivärahalta, niin sossu laskenee tuloksi sen hankitun asunnonkin. Etkä saa mitään, paitsi peruspäivärahan. Jos et halua pahana päivänä myydä kotiasi ja syödä omaisuuttasi, säästä ihmeessä varakassaa.

Eli ap säästä! Kenkiä ei voi syödä ja paha päivä voi aina tulla, elämää ei voi ennustaa. Puskurirahasto pitää olla.

Itse en ole niin hyvätuloinen, mutta omaisuutta on ja sen hankkimiskuluna jonkun verran velkaa, pankissa on euroja sen pahan päivän varalle.

Vierailija
8/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun rahat menee kans matkusteluun yms. onneks jää vielä säästöönkin väkisin, vaikka matkustan kuukausittain.

Vierailija
9/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talouskin pyörii paremmin, kun on sinunlaisia.

Vierailija
10/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudestahan ei voi koskaan tietää. Näin ollen jokaisesta päivästä on oikeus ja jopa velvollisuus tehdä niin yltäkylläinen kuin mahdollista. Tietysti voi miettiä, haluaako tulla tunnetuksi sinä naisena, jonka elämänsisältö oli ostaminen, vai kenties sinä naisena, jonka elämänsisältö oli antaminen.

Vierailija
11/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi ei kaikkien pidäkään olla äititeresoita

Vierailija
12/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoaisin sitä päivää kun tajuaisin, että minulla ei ole kotia tai työpaikkaa vaan 200 paria kenkiä. Haluan kuluttaa tasaisesti, myös huomenna.

Vierailija
13/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkan verran pitää olla rahaa säästössä, koska keneltä tahansa voi milloin tahansa lähteä puoliso nuoremman matkaan, vähintään puolet kymmenestä lapsesta sairastua vakavasti, kodinkoneet (erityisesti jääkaappi ja pesukone) hajota ja autokin (joka on välttämättömyys, koska asutaan kymmenien kilometrien päässä kaupasta ja satojen kilometrien päässä sukulaisista) jättää tielle. Ja kaikki tämä voi tapahtua yhden kuukauden sisällä, eikä AVlla kukaan osaa auttaa saati ymmärrä, vaan nälvii vaan, että pitäisi olla säästöjä.

Vierailija
14/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä pitäisin edes pientä hätärahastoa, jos esim. 100€/kk laittaa säästöön, on 10-vuodessa kertynyt mukava summa josta suuri apu JOS jää työttömäksi, tai JOS sairaus iskee ja tippuu kelan sairaspäivärahoille jne.

Sinulla varmaan vaikuttaa myös se, että mies säästää. Vaikka erilliset rahat, niin TIEDÄT että mies kyllä auttaa jos sinulle tapahtuu jotain jne. sillä harva kai on niin k*sipää ettei maksa asumista ja ruokaa jos toinen jostain syystä kituuttaa pienillä tuloilla jne. Tai jos teilla on jo/joskus lapsia, niin helppoa kun voi luottaa että kyllä mies maksaa heidän kulujaan jne. jos sinulla ei rahaa ole.

Eli "teillä" on säästöjä vaikka erilliset rahat olisikin.

Vierailija
15/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita HALUAT ostaa? Itse kärsin siitä, että kaikki tuotteet tuntuvat huijaukselta. Niinpä lahjoitan rahani kehitysmaihin tai säästän lasten tileille.

Vierailija
16/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varma työpaikka, kannattaa ehdottomasti säästää.

Mutta jos työnsaanti on niin ja näin. Ei kannata säästää, koska sossu katsoo säästöt tuloiksi.

En mä ainakaan säästä mitään, koska jäisin miinukselle jos joudun soskuun menemään.

Turha säästää kun saa ilmatteeksi!

Vierailija
17/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välität tuntemattomien palstalaisten mielipiteestä, oletko sittenkin epävarma tai sulla huono itsetunto?

Vierailija
18/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla onnellisempi ihmisenä kuin minä ;)

En vaan osaa törsätä ennen kuin talo maksettu ja mökki ostettu.

Vierailija
19/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis täältä av:lta olen lukenut! Ja se minua vähän vaivaakin kun minulla ei ole tapana säästää periaatteesta, varmuuden vuoksi, vaan tarvin jonkin konkreettisen kohteen mihin säästää. Muuten, tuosta antamisesta olen sitä mieltä että monesti sellaiset ihmiset jotka on kovin säästäväisiä on myös pihejä antamaan omastaan muille.

ap

Vierailija
20/20 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset