Tekisitkö abortin jos saisit kuulla odottavasi down-syndroomavauvaa?
Mihin rv asti tekisit sen?
Kommentit (91)
Vaikeammista trisomioista kyllä. Ja tekisin heti, kun tilanne varmistuu, eli menee väkisinkin sinne lähemmäs rv 20.
Minulla on kaksi tervettä pientä lasta ja kolmatta odotan ja haluaisin niin terveen lapsen, en tiedä jaksaisinko tähän sairasta! :(
lynkatkaa vaan mutta mulle tulee jo paha olo kun katselen down-lasten tai aikuisten kuvia netistä. En voisi kuvitella, että oma lapseni näyttäisi siltä ja käyttäytyisi kuten he. Ja minä olen työskennellyt kehitysvammaisten kanssa joten tiedän millaisia he voivat olla. En haluaisi sellaista lasta, anteeksi.
mutta en ole varma kuinka siinä tilanteessa toimisin. Viikoista en tiedä mitään.
Olen siis raskaana ja on puhuttu miehen kanssa että jos ilmenee jotain vammaisuuksia niin tehdään abortti. En tiedä sitten kuinka helppo olisi oikeasti tehdä. Kätilö-kaveri on kertonut 15 cm pitkien vauvojen abortoinnista, kun rapisevat siellä roskiksessa. Musta tuntuu että pystyisin tekemään vain nukutuksessa abortin. Ajatus tuntuu kauhealta mutta pakottaisin kyllä itseni tarvittaessa siihen.
veljeni on down, ja kuuluu valitettavasti niihin vaikeampiin tapauksiin.
ja jäädä paljon vammaiseksi kuin downit. Hylkäätkö sitten lapsen?
lynkatkaa vaan mutta mulle tulee jo paha olo kun katselen down-lasten tai aikuisten kuvia netistä. En voisi kuvitella, että oma lapseni näyttäisi siltä ja käyttäytyisi kuten he. Ja minä olen työskennellyt kehitysvammaisten kanssa joten tiedän millaisia he voivat olla. En haluaisi sellaista lasta, anteeksi.
Eikä minulta heru juuri sympatiaa niille, jotka tekevät.
Ymmärrän abortin äärimmäisen vaikeissa tilanteissa (äidin henki vaarassa, sikiöllä ei ihmisarvoisen elämän mahdollisuutta ym), mutta down ei tähän kategoriaan mene.
En tietenkään hylkäisi lasta jonka tunnen ja joka on ollut lapseni jo pidempään!
Mutta kun on syntymätön sikiö niin mielestäni saa vielä valita!
mutta olisi hirveää jos olisi kertonut jo vanhemmille lapsille että on raskaana ja sitten yhtäkkiä ei olekaan enää...
meneekö elämänne pilalle vammaisen lapsen kanssa? en todellakaan tekisi, minulla ei ole valtaa päättää kenenkään elämän loppumisesta.
Mulla on jo yksi kehitysvammainen lapsi ja se riittää.