Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat kykenettekö tarjoamaan taloudellisesti miehellenne 2 vuoden koti-isyyden?

Vierailija
12.10.2010 |

Minä en kykene ja mies haluaisi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan enemmän kuin mieheni.

Vierailija
22/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no jos jätetään kaikki luksus pois niin mikä ettei, mutta samantasoista kuin minulla on nyt en pystyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olikin hoitovapaalla vuoden, esikoisen ja kuopuksen välissä.

Pidempään ei voinut olla, kun minulla alkoi uusi äitiysloma ja kuopuksen kanssa halusin olla itse kotona hoitovapaalla (juu, esikoinenkin oli tietysti kotona).

Vierailija
24/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin työpaikan niin sitten kai pystyttäisiin, just ja just. Riippuen työpaikasta. Jos pääsisin kaupan kassalle, jouduttaisiin varmaan muuttamaan halvempaan asuntoon mutta kai se onnistuisi jos mies tosiaan haluaisi jäädä kotiin. Ei tosin halua.

Vierailija
25/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli molempien lasten kanssa kotona niin, että hoidimme vapaat puoliksi.

Nyt mies käynnistää yritystä ja minä elätän perheen.

Kannattaa huolehtia itselleen koulutus ja hyvä palkka!

Vierailija
26/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on edetty miehen uran mukaan, joten se on syönyt mahdollisuuksia mun hyvältä työllistymiseltä. Oma valintakin kylläkin, että en valita. Ja mieskään ei vaadi yks kaks koti-isyyttä.

Vierailija
27/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin miehen vaihtoon jos kuvittelisi jäävän kotiin. Miehen kuuluu käydä töissä. Minä imetän ja kasvatan.

Vierailija
28/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies olisi halunnut olla kotona hoitovapaalla kun nuorin oli alle 3 v, niin silloin asia olisi onnistunut. Vaihtoehdosta keskusteltiin kyllä (tai vähän pienemmästä ajasta).

Meillä on suunnilleen samanlaiset palkat (miehen brutto vain 500 e/kk parempi kuin minun), joten sinänsä on sama rahallisesti kumpi kotona on. Itse olen ollut hoitovapaalla yhteensä 3 v (+ muut vanhempainvapaat).

Nyt kun nuorin on jo yli 3 v veisi toisen kotona olo talouden niin tiukalle, että en sitä toivoisi.

Vierailija
29/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajastahan se meillä on kiinni. Aikaa en pysty hänelle järjestämään vuorokauteen lisää virka-ajaksi tai 7-15 välille...

Ja saahan se päivärahaa?? kodinhoidontukea??

mihin sitä rahaa niin paljon tarttee? paljonko kuussa pitäisi saada, että se riittäisi??

Vierailija
30/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitettavasti mieheni palkka on mun palkkaa suurempi (tosin se varmaan nousisi, kun töihin palaisi). Nyt mulla brutto n. 3500, josta netto n 2300 €/kk asumiskulut n. 1200 €/kk...

Pitkät ulkomaanmatkat jäis tekemättä.

Vierailija
31/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritykseensä.

Vierailija
32/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkin.Mies ollut aina työmarkkinatuella,hyvin pieniä pätkiä työllisyys töissä ja nyt eläkkeellä,pienin mahdollinen eläke hällä.Itse olen käynyt töissä n.10v tästä yhteisestä ajasta huonolla hoitajan palkalla.Lapset ovat olleet hoidossa,kun minä töissä,koska miehestä ei ole ikinä ollut lastenhoitajaksi,kuin enintään kauppareissun ajaksi(n.1h enintään)silloinkin on jo hermoraunio.

Vierailija
33/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu. Minulla oli tosiaan penemmät tulot. Mies otti vuorotteluvapaata vuoden. Eli sai liitolta vuorotteluvapaa korvausta + kodinhoitotukea. Tulot oli yhtä suuret kuin mitä sain äityispaivarahaa. Tarkista onko miehelle mahdollista jäädä vuorotteluvapaalle... Säästettiin päivähoitomaksuista. Siis kannattaa !

Vierailija
34/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saahan se päivärahaa?? kodinhoidontukea??

mihin sitä rahaa niin paljon tarttee? paljonko kuussa pitäisi saada, että se riittäisi??

Siis mitä päivärahaa koti-isät saavat tai kodinhoidontukea? Kotihoidontukikin loppuu kun nuorin on yli 3 v, eli meillä ei saisi sitäkään.

Vierailija
35/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan oikein ole järkeä olla kotona, kun kaikki jo koulussa ja vanhin jo ens kesänä kirjottaa

Vierailija
36/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin onnistui. Mies on ollut kotona jokaisen lapsen kanssa, ekan kanssa 2v. tokan kanssa 6kk ja kolmannen kanssa 1v.

Vierailija
37/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa edistää työssä olevan jaksamista. Samalla se antaa työttömälle työnhakijalle mahdollisuuden saada määräaikaisen työn avulla työkokemusta. Työnantaja voi puolestaan saada uutta osaamista työyhteisöön. Työnantaja ja työntekijä sopivat yhteisesti työntekijän vuorotteluvapaasta. Vapaalle jäävän työntekijän tilalle (ei välttämättä samoihin tehtäviin) tulee palkata työtön työnhakija. Työntekijä voi käyttää vapaan haluamallaan tavalla. Vapaan vähimmäiskesto on 90 ja enimmäiskesto 359 kalenteripäivää.

Tämä oikeus on kaikilla, mikäli työnantaja suostuu. Silloin saa liitolta korvausta. Ei suuri mutta jonkinverran. Miksi tätä ei voisi käyttää? Työtön työnhakija saa työtä vuodeksi ja isä pääsee kotiin hoitamaan lasta. Mies aloitti vuorotteluvapaan kun lapsi oli 10 kk. Silloin hänellä on oikeus kodinhoito tukeen. En taaskaan ymmärtänyt mitä värää oltaisiin tehty. Eikö tämä ole loistava houkutin saada miehet olemaan lapsien kanssa ??

Vierailija
38/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole loistava houkutin saada miehet olemaan lapsien kanssa ??

Sääli miten harva sitä käyttää.

Vierailija
39/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa edistää työssä olevan jaksamista. Samalla se antaa työttömälle työnhakijalle mahdollisuuden saada määräaikaisen työn avulla työkokemusta. Työnantaja voi puolestaan saada uutta osaamista työyhteisöön. Työnantaja ja työntekijä sopivat yhteisesti työntekijän vuorotteluvapaasta. Vapaalle jäävän työntekijän tilalle (ei välttämättä samoihin tehtäviin) tulee palkata työtön työnhakija. Työntekijä voi käyttää vapaan haluamallaan tavalla. Vapaan vähimmäiskesto on 90 ja enimmäiskesto 359 kalenteripäivää. Tämä oikeus on kaikilla, mikäli työnantaja suostuu. Silloin saa liitolta korvausta. Ei suuri mutta jonkinverran. Miksi tätä ei voisi käyttää? Työtön työnhakija saa työtä vuodeksi ja isä pääsee kotiin hoitamaan lasta. Mies aloitti vuorotteluvapaan kun lapsi oli 10 kk. Silloin hänellä on oikeus kodinhoito tukeen. En taaskaan ymmärtänyt mitä värää oltaisiin tehty. Eikö tämä ole loistava houkutin saada miehet olemaan lapsien kanssa ??

ainakin mol.fi -sivulla väitetään, että kotihoidontukea vastaava summa vähennetään vuorottelukorvauksesta, jolloin saa ihan saman verran rahaa kuin muutenkin vuorotteluvapaalla.

Vierailija
40/53 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole mitään saanut säästöön. Vaihda ihmeessä ukko pois ja äkkiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän