Mammat kykenettekö tarjoamaan taloudellisesti miehellenne 2 vuoden koti-isyyden?
Kommentit (53)
vaan yhteisestä päätöksestä. Yhdessä lasketaan rahatilanne ja mietitään millaisilla järjestelyillä pärjätään. Meillä mies halusi käyttää mahdollisuutensa osittaiseen hoitovapaaseen, kun lapsi lähti kouluun. Eipä koskan käynyt mielessä, että jotekin "tarjoaisin" sen miehelleni. MInä taas olen hoitanut molempia lapsia kotona pari vuotta ihan meidän yhteisellä päätöksellä. Mies ei ole halunnut itse hoitaa, mutta on toivonut, että lapset saisivat olla kotihoidossa. Minullehan se on sopinut oikein hyvin.
kun ei ole mitään saanut säästöön. Vaihda ihmeessä ukko pois ja äkkiä!
Olisihan se kiva, jos mieskin saisi luoda suhteen lapsiin. Miestäni en vaihda.
T: ap
Vuorottelukorvaus oli pienempi kun sai kodinhoitotukea. Mutta kuitenkin, mies sai enemmän rahaa kuin äiti (joka olisi saanut vain kodinhoito tukea). Mies halusi jäädä kotiin, ja katsoin että hänellä on sama oikeus lapsiin ja kotona olemiseen heidän kanssa kuin minulla. Olin ollut kotona kahden lapsen kanssa, ja tämä oli oikea ratkaisu. Mies pääsi hetken pois orvan pyörästä ja nauttimaan lapsista. Äitinä ja vaimona olin ylpeä miehestäni joka jäi kotiin.
Siis sillai. Miehen kuuluu elättää perhe. Niin on aina ollut. Varmasti osa kavereista nauraa.
Jokainen silti tehköön omat kotkotuksensa.
Tienaan jonkin verran enemmän kuin mies, ja mies olikin vuoden hoitovapaalla. Oikein hyvä systeemi. Itse olin ensin 1v3kk kotona ja sitten 1v, joten näin jaoimme vanhemmuuden iloja ja kustannuksia...
Vuorottelukorvaus oli pienempi kun sai kodinhoitotukea. Mutta kuitenkin, mies sai enemmän rahaa kuin äiti (joka olisi saanut vain kodinhoito tukea). Mies halusi jäädä kotiin, ja katsoin että hänellä on sama oikeus lapsiin ja kotona olemiseen heidän kanssa kuin minulla. Olin ollut kotona kahden lapsen kanssa, ja tämä oli oikea ratkaisu. Mies pääsi hetken pois orvan pyörästä ja nauttimaan lapsista. Äitinä ja vaimona olin ylpeä miehestäni joka jäi kotiin.
Siis sillai. Miehen kuuluu elättää perhe. Niin on aina ollut. Varmasti osa kavereista nauraa.
Jokainen silti tehköön omat kotkotuksensa.
Mitä noloa siinä on?
Päässäsi taitaa olla noloa.
Mutta käytännön syistä, mies on kotona vain puoli vuotta.
Halusimme näet molemmat jäädä kotiin ja siinä käytiin vähän keskusteluja että kuka jää ja kuinka kauaksi aikaa.
Tienaamme molemmat about saman verran - mies ehkä jonkun satasen enemmän.
Mikä on hieno juttu sinällään, lasten kannalta.
Jos saisin työpaikan, kyllä mies voisi jäädä kotiin hoitovapaalle. Tosin eipä meille lapsia enää tule, se aika meni ohi jo . Mutta periaatteessa onnistuis.
Velaton koti ja osa lapsista jo omillaan.
en kykenisi tarjoamaan edes itselleni vuotta kotona kotiäitinä.
Jos mies kykenisi luopumaan kalliista autostaan.
siksi olen palannut töihin lasten ollessa 1v.
pitämään lapsen kotihoidossa vajaat 3 vuotta, ja tämä aika jaettiin suht tasan. Minä olin kotona 1 v 8 kk ja mies 1 v 2 kk. Meillä on suunnilleen sama palkka. Olisin varmaan pystynyt elättämään perhettämme 2 vuotta jos olisin mennyt töihin kun lapsi oli tasan 1v, ja mies olisi siis saanut kotihoidon tukea tuona "elätysaikana". Mahdollisen toisen lapsen kohdalla jaetaan varmaan vielä tasaisemmin (1,5 vuotta + 1,5 vuotta).
Minä en kykene ja mies haluaisi.