Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** LOKAMASUJEN LAUANTAI ****

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Waimo[/b]lla lienee jo nyytti kainalossa? Ja niin se taitaa olla pian [b]Minski[/b]lläkin :) ONNEA KOVASTI MATKAAN!!

Ja plaaaaaaah sanon minä. Arvasinhan mä eilen ihan oikein, ettei tässä mihkään vielä jakauduta :-(

Supparit alkoi hiipua siinä puoli yhdentoista maissa, ja puoli kakstoista tuli viimoinen. Hyvin sain yöni nukutuksi, ilman AINOATAKAAN supistusta :-/

Että kyrsii!!!

Lähden aamukaffen keittoon...

Emppu 38+5

Vierailija
22/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole mitään oireita.

Tasasen tylsää navan ympärillä.

Nyt on siis oma raskausenkka kasassa.

Sais alkaa jo jotain tapahtumaan. Meidän lapsien vahti ei pysty enää 22 päivästä lähtien vahtia mukuloita, joten pitäis synnyttää ennen 18 päivää.

Alkaa tulla kiirus.

Taidan päästä seuraavaan neuvolaankin kun aika annettiin jo maanantaille verenpaineiden takia. Viimeeksi siis kävin torstaina.

Nyt leikkimään kuopuksen kanssa, joka täyttää huomenn ahurjat 1v ja 3kk...

Urkki ja Aarre rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas vaihteeksi pinoon pompahtaisi näin tasispäivän kunniaksi! Ja niinkuin teillä on täällä ollut tapana, niin tarjoampa kaikille maittavat kahveet omppupiirakan kera!!!

Onnea taas vaan kaikille, joilla on se oma pieni mussukka vierellä tuhisemassa. Tahtoo kans, eikä malttais enää yhtään odottaa..

Mulla on kans muutamina päivinä supistellut ihan kivastikin, mutta SE JOKIN niistä supistuksista kuitenkin puuttuu. Joka kerta melkein rukoilee ja anoo niihin lisää potkua, on se kumma:-). Luulen, että marraskuun poika tästä meidän Onnista on tulossa!

Minäkin tulen aina niin hyvälle tuulelle noista Empun tsuppareista, KIITOS!

Niitä odotellessa..Mukavaa lauantaipäivän jatkoja!

onni:)ilona ja pikku-Onni rv 38 TASAN!!!

Vierailija
24/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]URKILLE[/b] raskausenkkaonnittelut ;D Toivotaan että vauva pian syntyisi, jotta isommilla lapsilla olisi sitten hoitaja vielä siellä *bd bd*

[b]ONNI:)ILONALLE[/b] tasisonnittelut :) Ja hyvä kun muistutit, mä unohdin aamuv*tutuksissani koko tsup-tsupit ;D

Tästä lähtee, ottakaa omanne :D

[color=fuchsia]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~

Vierailija
25/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa tuntua jo ihan tosissaan lupaavalta. Heräsin tuossa reilu puoli tuntia sitten sellaiseen suppariin, että oli pakko ponkaista ylös sängystä. Niitä on tullut nyt lisääkin, väli on alle 10 min. Ja täytyy sanoa, että se 30 tunnin supparirupeama oli kyllä ihan lastenleikkiä näihin verrattuna. Vaikka niissä aiemmissakin oli ihan tuntuvia välillä mukana, niin niitä vastaanotin helposti paikallaan ollessa ja nimenomaan mielellään liikkumatta, mutta nämä pistää kyllä irvistämään ja liikehtimään heti. Eli nyt tsemppailen itseäni etteivät vaan loppuisi kesken. Lähden suihkuun, sehän niitä kai yleensä rauhoittaa, jos eivät ole vielä for real.

Ainiin, piti kysymäni, kauankos näitä täytyy tulla tällaisella välillä että voi lähteä matkaan? Vai täytyykö välin olla lyhyempi vielä?

_Emppu: Annoit siis kuitenkin mun supparit takaisin? ;)

Waimo ja Minski lienevät jo synnärillä, tsemppiä sinne.

Palailen asiaan.

-Coppola ja Nuutti rv 40+3

Vierailija
26/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

COPPOLA: Hieno juttu.Peukut pystyssä !

Ensisynnyttäjällä: supistukset 5min välein muutaman tunnin ajan

Uudelleensynnyttäjällä: supistukset 5min välein tunnin ajan.

Esikoinen lähtee kohta mummin kanssa luistelemaan.Jee ! Saadaan miehekkeen kanssa kaksin aikaa.Joskus iltapäivällä tulee esikoinen mummilta takaisin.Poniakin pitäs käydä tallilla moikkaamassa.Hienolta näyttää sää täälläpäin.:)

SEILORI: Mä taidan olla täällä vielä 2 viikonkin päästä pinoa kasvattamassa.Tuntuu ihan siltä.:(

Ponnyt rv 39+4 ja masunasukki

Vierailija
27/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, mä ajattelin että sä kuiteskin oot jo pidemmällä, niin saat ekana sen vuoron ;D Lähetäthän sit heti supparit tänne, kun et niitä itse enää tarvitse :D

Onnea matkaan sinullekin :)

Emppu

Vierailija
28/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että viikonloppua kohden aina vilkastuu poksahtelut. Onnea matkaan lähtijöille! *pikkasen kade*

Mä taatusti jökötän täällä kuin tatti sinne viikolle 42, kunnes armollisesti suovat käynnistyksen.

Meinasi eilen päästä toivoa ilmaan, kun kokonaiset 5 MINUUTTIA alaselkää jomotti! Jes! Loppui tietysti, eikä toivoakaan mistään suppareista tms.

Maanantaina on taas neuvola. Jos ei täti vieläkään anna lähetettä äitiyspolille, niin taidan kävästä joko omalla tai yksityisellä lääkärillä. Tahdon tietää tän vauvan painoarvion (kuinka paljon yli 4-kiloinen) ja kohdunsuun tilanteen. On taas kerran pelko synnytyksestä nostanut päätään, kun mennään näin reippaasti yli ja vauvan on tiedetty olevan ISO jo viikosta 38, mutta asialle ei ole mitään tehty, vaikka oon sitä vaatinut neuvolassa ja lääkärillä. Inhottavaa, kun ei saa oikein nukutuksikaan, kun murehtii sitä vauvan kokoa ja ongelmia mitä synnytyksessä voi tulla, jos vaavi ei mahdukaan tulemaan. Suurin syy, miksi pelottaa on se, että nla-lääkäri arvioi silloin viikolla 38, että vauva painaisi syntyessään n.3,8kg ja EHKÄ mahtuisi tulemaan. Nyt mennään jo reippaasti yli sen painoarvion. Ottaa pannuun ja lujasti...

Tulipa valitusvirttä näin viikonlopun kunniaksii... ;D

Onniilonalle kiitokset omppupiirakasta ja kaffesta!

Emppuko se eilen kyseli sormien puutumisesta? Täällä on samaa vaivaa tullut ja ollut myöskin. Hermot jää puristuksiin turvotuksen takia. Tosi inhottavaa.. Välillä meinaa jalatkin pettää alta. Eniten tuntuu mulla oikeassa kädessä, mutta myös jaloissa ja vasemmassa kädessä. Lisäksi iskias-hermokin oli puristuksissa jokunen aika sitten, mutta onneksi ees se helpotti.

Nyt lukemaan romskua ja " nautiskelemaan" tästä odotuksesta.

Rv 40+4

Vierailija
29/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siis on mummolassa ollut yötä, niin ei tarvitse tehdä mitään näin aamusella, saa vain olla! Miehen kävin herättelemässä, jos tässä vielä aamulla ehtisi sitä mukavaa ässää.... ;D

[b]ms82[/b]: Juu, minä se niistä sormien puutumisista kyselin. No hyvä kuulla että on sitten ihan yleistäkin eikä mitään vakavampaa :)

Sulle vois kanssa laittaa jotain erityis-suppiksia tulemaan, kuitenkin jo sen eräpäivän oot ohittanut ;) Otas kiinni ~~~ tsup ~~~

Ja hyvältähän sekin jo kuulostaa että on jomotellut *bd bd*

Emppu taas..

Vierailija
30/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka WAIMO onkin jo lähtenyt hyvän aikaa sitten niin virtuaalisesti ja telepaattisesti toivottelen onnea matkaan!!!!!! Monilla taitaa suppaillakin ihan kivasti joten tsempitykset teillekin... eiköhän ne siitä lähde voimistumaan (...tai sitten ei). Toivotaan parasta.

Ainakin EMPPU ja ANNU valitteli sormien puutumista. Olen tainnutkin enemmän kuin kerran jo kertoilla omista sormista, mutta mainitaan nyt vielä. Ainakin ihan myötätunnosta. ANNU sulla näytti olevan muutenkin hyvin samankaltaiset sormioireet ku mulla. Yön aikana/jälkeen tuntuu pahimmalta, jos jää hiukankin puristuksiin (mulla jopa kauppakassia kantaessa) alkaa puutuminen ja aamuisin sormet todella turvoksissa (huomaa sormuksesta) ja kipeät. Mulla tuo kipu heijastuu uniin saakka joissa mulla on aina sormet jäässä ja yritän epätoivoisesti lämmitellä niitä. Sitten kun herään ni voi kiesus sitä kipua ja tunnottomuutta!

PIPS itse mietin tuota samaa muutama päivä sitten kun koko päivä tuli suurimmaksi osin kivuttomia suppareita. Olen myös kuullut että niillä voi olla huomaamaton vaikutus kohdunsuulle ja paikkojen aukeamiseen. Olisi kiva päästä lekuriin tarkastamaan tilannekun viimeeksi rv 35 oli vain osin pehmentyneet paikat ja pituus 2cm.

JENSKULIINI toivotaan että terkkari olisi jotenkin väärinarvioinut vauvelisi tarjonnan. Ehkäpä hän kuitenkin vielä olisi pää alhaalla!!??

SINISIIPI hyvältä kuullostaisi tuo sinun kohdunkaulan tilanne. Ja kun katselee noita viikkoja niin tukinpa kauaa enää joudut kärvistelemään. Eikös ne sinun lapset olleet sntyneet 41+6 ja 41+4? Nyt kun tää pikkuinen ei syntynyt keskiarvopäivänä niin kenties sitten 42+1.. sopisi matemaattiseen kaavaan sekin :)

Bon Jovia moni kertoo täällä kuuntelevansa ja tykkäävänsä. Tähän keskusteluun mun on pakko lisätä että muhun Bon Jovi uppoaa (vanhoilla biiseillään) koska tulee niin hyviä muistoja mieleen varhaisnuoruudesta :) Niin ja IDOLS-gallupiin en osaa ottaa kantaa koska tykkään seurata vain näitä koelaulujen nolotuksia ;)

Omassa navassa ei erityistä. Tuntuu hassulta ajatella että ehkä ensiviikolla minäkin saan vauvan. Ainakin jos vanhaa kaavaa seuraa tämä veijari. Esikoinen kun syntyi 39+0 ja toinen 39+3.

Tanskaankin sitten syntyi pikkuprinssi eli tanskalainen kolleegamme pääsi jakautumaan ;) Kaikkea hyvää sinnekin päin :)

Sinilainen 38+3

Vierailija
31/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuivat sairaalassa tai eivät, niin eihän tätä hullukaan kestä!

Ehkä olen vaan tavallista heikompi yksilö kestämään kipua tai sitten edetään vauhdilla sen aiemman supparimaratonin johdosta. Väli on tihentynyt ja sattuu niin pirusti!

Onnea muillekin!

Vierailija
32/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette vaan pääse ajattelemaan, että olen mennyt (hih, ihan varmaan ajattelisittekin ;-D)!!!

Lauantaita vaan kaikille!

Ollaanpa täällä taas alettu jakautumaan, viikonloppuisin nämä mammat tykkäävät vissiin sitä tehdä ;). [b]WAIMO[/b] on varmaan jo nyytti sylissä, onnea siis!!! [b]MINSKILLE[/b] voimia koitokseen kuin myös [b]COPPOLALLE[/b], joka taitaa pikkuhiljaa startata matkaan :)!!!

[b]URKILLE[/b] onnea enkasta, laitetaan nyt kuitenkin niitä suppareita (oikein voimakkaita ja kivuliaita!) kasapäin tulemaan!!!! Onnea myös teidän pikku-kuopukselle täyttäessään 1 v ja 3 kk:ta <3 !!!

Omassa navassa ei mitään uutta. Nyt löytyy vaan jo asennetta ;), olen nimittäin tässä juuri tajunnut, että mullapa onkin sitten kuukauden pienempi ja uudempi vauva kuin teillä, jotka menette jo synnyttämään - lällällällällää ;-D !! Teille ehtii ehkä jo melkein siihen mennessä tulla vauvakuume kuin minä omani saan *nostaa päätään risukasasta*

Olen tänä aamuna pessyt ja silittänyt 3 koneellista pyykkiä (nyt pesen jo kaikkea mahdollista), järjestellyt paikkoja yms. Nyt pitäisi lähteä ulos, harmi kun tuolla on noin märkää ja harmaata.

Mutta palailen taas :)

*Vallu kera ' paavo' n 38+4*

Vierailija
33/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi onnittelut nasulille tytöstä ja muille joita en ole vielä onnitellut!

synnärille on matka monella ollu viime yönä,kumpa olis täälläkin,huomenna olis 40 rv täynnä ja merkit lähestyvästä synnytyksestä nolla..no enpäs taida olla onneksi ainut.pitäis lähtee pihatalkoisiin haravoimaan mut kun ei sekään huvittas,vali vali,sorry!

no eipäs muuta kuin kivaa lauantaita kaikille lokamassuille : )!

Vierailija
34/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alkaa tuntua että minäkin keikun täällä (pääosin kyllä taustaillen) vielä kuun lopussa... la oli ja meni 6.10. Muutamia kivistyksiä on ollut, mutta ei mitään säännöllistä. Taitaa olla niin että käynnistykseen menee tämäkin synnytys...

Itse asiassa meillä ens viikko kaiken muuttaa voi! Tiistaina eka yliaikaiskontrolli, ja kun kohdunsuu oli jo rv 36 auki 3 cm niin elättelen toiveita, että edistystä ois tapahtunut vähän lisää ja käynnistystä edes harkittaisiin! Yläpää alkaa olla jo kypsä!

Noista muista kuin S menetelmistä käynnistää synnytys oli eilen puhetta. Rapuäiti 77 kävi vyöhyketerapiassa päivää ennen kuin lapsi syntyi! Eli kyllä ainaskin jos tilanne muuten valmis niin voi se auttaakin. Mitenkähän tuo rappusten ravaaminen ylös alas, onkohan se tehokkaampaa kuin tavan kävelylenkki. Meillä kun 8 kerroksinen kerrostalo, voisin ilahduttaa naapureita lähtemällä rumistelemaan tuonne rappukäytävään! Pitänee kokeilla.

Nasulikin oli sitten karannut synnärille ja synnyttänyt aamulla, onnea vielä kerran hänelle ruusukimpun ja shamppanjan kera!

Viikonloppuja, Päippy 41+2

Vierailija
35/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

COPPOLA tervemenoa sinullekin!!! Toivottavasti saadaan pian kuulla lisää vauvauutisia :) (NASULILLE siis kerta vielä iellon päälle -onnittelut)!!

VALLU piti kommentoimani että toi oli aika hyvä asenne ;) Pitäis varmaan itsekin ottaa käyttöön tuo ajattelumalli niin EHKÄ ei kenkuttaisi NIIIIIIN paljon :)

PONNYT on jo pidemmän aikaa ollut tarkoituksena kysyä, että minkäslainen poni sinulla siellä tallissa on? Ihan näin heppaihmisenä myöskin utelen :)

Sitten vielä näistä kuuuisis äSSistä. Meilläkään ei ole kovin aktiivisessa käytössä ole ollut se " mieluisin" äSSä. Tässä kun muutama ilta sitten vähän aloin vihjailla siihen suuntaan, mies tokaisi melkein kauhuissaan että " No ei varmaan, syntyy vielä koko lapsi" ... niin siis anteeksi!!?? " Voi harmi" jos vielä päättäisi kaikenlisäksi syntyä ;) No okei okei... ehkä jos järkevästi miettii niin olis parempi jos joskus ens viikon lopulla syntyis miehen työkuvioita ajatellen, mutta pakko myöntää että pikkuisen alkaa pänniä tää " saamattomuus" (=mies ei anna) :D

No joo mutta mukavaa (ja aurinkoista) lauantaita

Sinilainen taas 38+3

Vierailija
36/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Emppu:

Sulle vois kanssa laittaa jotain erityis-suppiksia tulemaan, kuitenkin jo sen eräpäivän oot ohittanut ;) Otas kiinni ~~~ tsup ~~~

Ja hyvältähän sekin jo kuulostaa että on jomotellut *bd bd*

*nappaa kiinni* Suurkiitokset!

Lähetään tässä koiran kanssa lenkille, josko sais vähän puhtia hommaan!

Rappusten ravaamisesta ja lenkkeilystä: Me asutaan 3. kerroksessa, eikä ole hissiä. Kävelen päivittäin nuo rappuset vähintään kahdesti alas ja ylös. Koiraa lenkitän samoten pari kertaa päivässä. Yhdessä koossa ollaan edelleen, joten täällä ei tuosta yhdistelmästä ole ollut apua.. :)

Nyt ulos..

Rv 40+4

Vierailija
37/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT APUJA KOKENEEMMAT:

Mulla tuli limatulppaa oikeen kunnolla äsken. Eilen illalla oli kans sellaista rusehtavaa limaa jossa pieni veriviiru. Nyt sitä tuli siis paljon. Ruskeaa töhnälimaa. Supistuksia ei ole joten, mitä tää merkkaa. Mulla kädet tärisee ja jännittää ihan simona. Synnärille en kehtaa soittaa et mitä tää on.

Jos teistä joku voisi auttaa!! PLIIS

ANNU joka on aivan hermona

Vierailija
38/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliseen pinoon vielä kommentteja, kun en enää illalla koneelle päässy (mies kun sen valtasi!):

Kivuttomasti meni koko eilisen päivän! Eli ei tullut enää minkäänlaisia kipeitä supistuksia, kiitos kysymästä [b]Coppola[/b] :)

Vain ja ainoastaan tuli niitä

" hiljaisia suppareita"

.

Mies sanoi eilen, että hänellä on tunne et menee yli ajan (niinkuin mullakin), mutta et samalla tunne siitäkin et joutuisivat käynnistämään! =-/

Alkuperäinen laskettu aikanani oli 18.10 (kuukautisten mukaan), sitten se siirtyi 25.10 np- ultrassa ja 23.10 rakenneultrassa. Tosin virallinen la on toi 25.10, mut mulle taas la on toi 23.10. =DD ...heh....

[b]Kutina-Kallella[/b] on kyllä juu erikoinen th... =DD ...heh

Nolona kysyn [b]Emppu[/b] et miten ja mihin toi nännihieronta auttaa?

[b]annu777:[/b] Mullakin on TAAS suosikkina Hanna!!! Niinkuin oli viime vuonnakin.

TÄLLE PÄIVÄLLE;

[b]Waimolle[/b] Hurjasti onnea matkaan ja sekä [b]Minskille[/b] !!!! =)

[b]SEILORI[/b], juu Jyväskylässähän mä. Mutta en ole kuullut mitään, et miten se remontti vaikuttaa. Perhehuoneita on rajoitetusti. Ja sitä ei saa helpolla ellei sit ihan satavarmasti mies ole paikalla kans, eikä käy välillä esim. töissä tai kotona nukkumassa! Lisää paikkoja on sit siellä sädesairaalan puolella, jos ei osastolla ole tilaa. Näin siis muistelen...

[b]Coppolalle[/b] kans onnea matkaan :)

Jaahas...jospa meen tästä nyt ottaan aamupalaa... Heränny oon jo aikaa sit, mut ei vaan ollu vielä nälkä, ku tänne piti tulla kurkkaan ;)

Ja sit me mennään miehen kans käymään siellä KESKIMAAN messuilla. Ja eihän mun tietty mitään lippua sinne tarttenut ostaa, kun ilmaiseksi sain!! (Töissä siis Keskimaan yksikössä). En vaan tajunnu aiemmin, kuin eilen, soittaa työpaikalle ja kysyä et oliskos...! ;)

Jospa siellä kävely auttais saamaan suppareita!

Vauva on nyt ollu aika hiljakseen, mut sain kyllä laskettua illalla ne 5 liiketä/ ½ tunnissa.

Tulen sit taas huomenna varmaan seuraavan kerran, kun illalla tulee sisko poikakaverinsa kanssa kylään iltaa viettämään!

Kaisa 38+6

PS. Tulipas tekstiä... =D

Vierailija
39/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs NASULI pääsikin yllättämään meidät :) Ihanata!

ANNU: Ei kokemusta, mutta taitaa olla limatulppaa. Ja jos oikein mieltäs vaivaa, niin soitat synnärille ja kysyt rohkeesti. Sitä varten ne siellä on, että voi kysyä! O-Ou, pääsetköhän sinäkin vuorokauden sisällä kenties tositoimiin. Jännittää!

WAIMO on jo lienee tositoimissa, samoin COPPOLA *bd* *bd* Olikos MINSKILLÄKIN suppareita ym. Peukkuja hällekin!!!!! Tässähän saa monen puolesta jännitellä :)

Niin ja SINISIIPIkin saattaa päästä viikonlopun aikaan omaansa hakemaan. Pidetäänpä kovasti peukkuja sinullekin SINISIIPI!!!!! *bd* *bd*

Niin sitä vaan taas yllätyksiä sattuu. PONNYT ja kumpp. : taidan minäkin pyöriä täällä vielä pari viikkoa :( huokaus! No, ei auta kuin ottaa päivä kerrallaan ja iloita muiden puolesta. _EMPPU tais miettiä sormien puutumista...no, mulla vasen käsi puutuilee käsivarresta ja jos oikein turvottaa, niin kasvotkin saattaa puutua. Kasvoissa sellanen kiristävä olo silmien lähettyvillä. En oikein osaa selostaa tarkemmin.

Mitäs vielä...ei muista...Mutta SUPPPAREITA meille lopuille, jotka vielä täällä odotellaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja pidetään silti pinoa ahkerasti pystyssä, eiks vaan?

Jännittävää päivänjatkoa kaikille! Palailen myöhemmin uudestaan.

T:Hemulii_i rv 39+5

Vierailija
40/46 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soittelit synnärille ja kysyit? Muakin vaivaa, että mitä se vois olla.