Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yöpaita kastuu rinnoista yösyötöstä

Vierailija
11.10.2010 |

En käytä öisin imetysliivejä. Ongelmana on se, että kun imetän, toisestakin rinnasta alkaa valumaan maitoa ja paita on märkä.

Onko mitään niksiä olemassa? Rintsikoita en halua yöksi laittaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kokeile painaa toisen rinnan nänniä, jos se auttaisi, ettei ala valumaan.

Mä pidin maidonkerääjää siinä toisesa, eli tosiaan oli liivit, eikä haitannut ollenkaan.

Vierailija
2/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä kerran miettiä tuota rintsikka-asiaa. Edesautat tuolla rintojen venymistä...

Haluatko kunnon riipparit.

Itse pidin koko imetysajan (vuosi) rintsikoita päällä 24/7 - paitsi kolmen S:n aikana (sauna, suihku ja seksi ( :

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintsikat olis aika oleellinen tässä kohtaa!! Miksi niitä niin kovin vastustat? Toinen vaihtoehto on pitää liivinsuojuksia jemmassa tyynyn alla ja koetat sitä pitää sit paikoillaan samalla, kun syötät, mutta kyllähän ne rinnat valuttaa nyt muutenkin, kun yöllä pääsevät niin pinkeiksi, jos vauva sattuukin nukkumaan yönsä hyvin.

Vierailija
4/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidonkerääjä siksi aikaa toiseen rintaan. Itselläni tuo toisen rinnan heruminen toista syöttäessä ei kauaa kestänyt synytyksen jälkeen, olisiko 2-3 kuukautta.

Vierailija
5/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän sideharsoo lähellä,ja annan maidon valua siihen.

Vierailija
6/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se keino jolla kaikki muut sen ongelman ratkaisee.

Laita sitten vaikka joku sideharsovaippa rinnoille imetyksen ajaksi.

Vierailija
7/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse liivejä.

Vierailija
8/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen ajaksi - helppoa ja kätevää :)

Vierailija
9/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita harso imemään maito.

Vierailija
10/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyi ihan hyvin paikallaan, kun puin sopivan napakan paidan päälle. Kun pyyhe kastui nakkasin vaan syrjään (voit ottaa viereen toisen varalle jos syötät monta kertaas yössä). Kun maidontulo vähän laantui, alkoi riittää se, että painoin napakasti toista rintaa hetken heruminen alkuvauheessa.

Vierailija
11/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en kyllä haluaisi, että maitoa valuu harva se yö lakanoihin ja huonossa lykyssä imeytyy petariin.. Haluatko koko ajan vaihtaa lakanoita ja pestä pyykkiä?

Vierailija
12/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin koko imetysajan (vuosi) rintsikoita päällä 24/7 - paitsi kolmen S:n aikana (sauna, suihku ja seksi ( :

Itsellä neljäs imetysaika menossa, enkä ole koskaan pitänyt liivejä öisin. Täytyy vaan tyytyä siihen että aamuisin saa uida ylös sängystä. Itsellä pyyhe rintojen alla estämässä suurimmat valut patjalle.

Vierailija
13/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää nukkua rintsikoissa ja tissit vuotavat öisin imettessä. Käsittääkseni sellaista muovista maidonkerääjää voi yrittää käyttää ilman rintsikoita siinä vapaassa rinnassa, mutta sitten olisi maitokuppi riesana imetyksen jälkeen. Minulle toimivin ratkaisu on ollut puklurätti eli sideharso sen vapaan rinnan eteen rutattuna. Imukyky on hyvä ja niitä harsoja voi pitää sängyn lähellä ja maidosta märän harson voi nakata yöllä lattialle ja aamulla pyykkiin. Jos vauva nukkuu yöllä ja herään pinkeisiin tisseihin ja tiedän että kohta valuu, niin kääräisen sideharson rintojen päälle ja jatkan unia siihen asti että vauvakin herää. :)

Vierailija
14/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua liivejä tosiaan yöksi laittaa, en pysty nukkumaan ne päällä.

Laitan sitten sideharson toisen nännin päälle, se auttakoot ongelmaan.

Vierailija
15/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan liivinsuojusta (tai jotain harsoa tms. imukykyistä) pitää kädelläkin paikoillaan rinnan päällä.

Maidontulon voi saada tyrehtymään, jos rintaa painaa kädellä, mutta aina sieltä jonkin verran tulee.

Aikakin auttaa: alussa maitoa tulee ihan tulvimalla, vuoden imetyksen jälkeen ei ole enää minulla vuotanut tippaakaan "vapaasta" rinnasta. :-)

Vierailija
16/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua liivejä tosiaan yöksi laittaa, en pysty nukkumaan ne päällä. Laitan sitten sideharson toisen nännin päälle, se auttakoot ongelmaan.

Noin minäkin tein, sellainen pikkuinen pesulappupyyhe, joka oli helppo heittää pesuun aamulla. Ongelma loppui itsekseen muutamassa kuukaudessa, kun yösyötöt harvenivat.

Vierailija
17/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä neljäs imetysaika menossa, enkä ole koskaan pitänyt liivejä öisin. Täytyy vaan tyytyä siihen että aamuisin saa uida ylös sängystä. Itsellä pyyhe rintojen alla estämässä suurimmat valut patjalle.

Silloin valui, kun lapsi söi.

Vierailija
18/18 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimerkikse ne harsomaiset toppimalliset liivit toimivat ihan hyvin ja ovat ihan yhtä mukavat kuin yöpaita. Pari vuotta sitten niitä oli siinä sairaalassa jaettavassa Libero-kassissa.