Tiedätkö lapsia, joilla on tod. näk. äidin raskauden aikaisen tupakoinnin aiheuttamia haittoja?
Tiedätkö siis yhtään lasta, jolla on todennäköisesti jotakin haittoja äidin raskauden/imetyksen aikaisesta tupakoinnista?
Mitä nuo haitat ovat ja paljonko äiti poltti raskauden/imetyksen aikana ja polttiko koko ajan?
Kommentit (31)
Luokan ope sano ala-asteella koko luokan eessä et mä oon huono matematiikassa koska mun äiti polttaa tupakkaa ja et kaikkihan sen tietää.Inhoon sitä naista vieläkin.Oli totta tai ei ni on se kumma et ne äidit jotka on tupakoinut raskaana ei ikinä tiedä yhtään lasta johon se ois vaikuttanut.!!!!!!
pienikasvuisuutta. Yhdellä irtosi istukka raskausaikana, tupakointi saattoi olla syy. Lapsi vammautui.
Vauvan vieroitusoireet on kamalaa katsottavaa syntymän jälkeen, kun ei saa nikotiinia...
Fyysinen suorituskyky ollut aina heikko.
Tutun pojalla ADHD, ei kasvanut kohdussakaan viimeisinä kuukausina juuri mitään.
Toinen tuttu synnytti keskosen.
Eräs nainen röökasi niin paljon, että vauva lähti heti synnyttyään tehohoitoon: oli kärsinyt hapen puutteesta raskausaikana ja melko pienet pisteet oli.. mitä lie lapselle kuuluu.. :(
Äitimme poltti raskauden aikana, samaa tahtia mitä nykyäänkin. Ei nyt mitään pakettia muttei vaan kahtakaan, jotain siltä väliltä.
Meillä molemmilla on astma sekä paljon allergioita, atooppinen iho... Siskollani adhd vielä siihen päälle.
monta lapsettomuudesta kärsivää. Nykytietämyksen mukaan se on yksi raskauden aikaisen tupakoinnin aiheuttama haitta. Ja tulee ilmi vasta sitten kun yrittää raskautumista.
keliakia aiheuttaa lapsettomuutta
tiedän montakin tupakoinutta odottajaa
epäsosiaalista käytöstä. Ei välttämättä tietenkään johdu tupakasta, mutta eipä pysty äiti sitäkään vaihtoehtoa sulkemaan pois.
Ei aavistustakaan kuinka paljon poltti, mutta aina sillä oli ulkona rööki huulessa. Ja tuskin imetti yhtään.
En tiedä varmasti, polttivatko myös raskausaikana, mutta toisen lapsella on autismin piirteitä ja toisen lapsella vaikea epilepsia. Kummassakin perheessä siis vain esikoiset ovat erilaisia, mutta nuoremmat lapset normaaleja.
Tiedän. Tämä lapsi oli serkkuni ja kuoli 2 päivän ikäisenä, hengitysvaikeuksia ja pienikokoinen. Tätini oli polttanut raskausajan.
toisen lapsi ADHD, toisen lapsella todettiin 2-vuotiaana syöpä. Sekä mieheni, jolla pahat allergiat.
äitini poltti koko raskausajan ja lapsuuteni kotona sisällä.
inulla on astma, allergiaa, keuhkoputkentulehduksia ja ylähengitystieinfektioita vähän väliä.
Tais itten muuten vaan olen ns. maanantaikappale...