Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sukkahousuissa ahdistaa?

Vierailija
11.10.2010 |

Niin moni suorastaan vihaa sukkahousuja. Minusta ne on ihana keksintö, lämmittää riittävästi, mutta ei ole liian kuumat. En tarkenesi talvella pelkissä housuissa töistä lounaalle mennessä ja toisaalta pitkikset on liian kuumat sitten sisällä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2010 klo 12:18"]

Sopivan ohuet housujen alle ja mukavat oleskella kotonakin (siis sellaiset puuvillaiset, ei nylonit). Ehkä noilla "ahdistuneilla" on jonkin verran tuntoaistin yliherkkyyttä?

[/quote]

AINA VAAN SUKKAHOUSUT....

Oikea koko on sukkahousujen suhteen kaiken a ja o. Onneksi olen jo oppinut valikoimaan sopivat ja omalta kohdaltani sukkahousujen käyttö on parin viime vuoden aikana lisääntynyt. Ostan uusia 3-4 viikon välein. Halpis-versioita ja merkkisukkiksia, ja kaikkea siltä väliltä. Ohuita, paksuja, kuviollisia, värillisiä....       

Nytkin farkkujen alla ihan halvimmat ei-minkään-merkkiset sukkahousut ja tarkenee hyvin ulkona eikä ole liian kuuma sisällä. Ei ahdista eikä kutita eikä liimaudu iholle, vaan lähinnä toimii sopivan paksuisena välikerroksena tähän vuodenaikaan nähden. Mutta kyllä stay-upitkin on kätevät ja niitäkin käytän. Mutta kukin mielensä mukaan. Ei ole käyttöpakkoa. Minulle sukkahousut on se luontevin valinta.

Vierailija
2/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän sukkiksia kesäkelejä lukuunottamatta lähes päivittäin ympäri vuoden. Oikea koko on kaiken a ja o. Tai ainakin kannattaa mieluummin ottaa numeroa liian isot kuin pienet. Talvella mielellään vähän paksummat mikrokuitusukkikset. Ne eivät kutita ja istuvat yleensä tosi hyvin ja ovat sellaiset kivan pehmoiset. Kamalinta on sellaiset 15 denin "muoviset" juhlasukkikset. Ne ei tunnu hyvältä missään tilanteessa. Ja viime talvena erehdyin ostamaan sellaiset sikakalliit sukkikset, joissa oli merinovillaa. Palelen helposti, joten ajattelin, että ne olisivat lämpimät, mutta jestas miten ne kutittivat! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan farkkujen alla sukkiksia, vaikka kuljen bussilla töihin. Jos on oikein kylmä ilma, laitan jalkaani fleecevuoriset ulkoiluhousut ilman sukkiksia. Hametta käytän toukokuusta syyskuuhun, kun pärjään ilman sukkahousuja. 

Tänä vuonna olen käyttänyt sukkahousuja yhden kerran - tyttäreni häissä. 

Sukkisten vyötärö nousee liian ylös. Niiden materiaali kuivattaa ihoa. Ne menevät helposti rikki. Joskus vyötärönauha on liian kireä. Sukkaosa menee helposti kieroon. Tykkään käyttää reiluja kävelykenkiä, joissa on oltava kunnon sukat. Sukat ja sukkahousut ovat huono yhdistelmä. 

Vierailija
4/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sukkispervo asialla. Ja kaikki meni halpaan. Lakatkaa kertomasta alusvaateasioistanne runkkareille!

Vierailija
5/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2010 klo 12:13"]

Ja atoopikkoja, te joilla ne kutittaa?
T: tyytyväinen käyttäjä

[/quote]

Jep, sekä että, ylipainoinen atoopikko. Ja lisäksi mulla on psori jaloissa ja olen vielä aistiyliherkkä tuntoaistin suhteen (yöpaidatkin pakko pitää nurinperin kun saumat ahdistaa), joten arvaa vaan pystynkö käyttämään sukkiksia.. Aivan helvetilliset kidutuskapistukset. En tykännyt lapsenakaan, mikä selittyy tuolla aistiyliherlkyydellä. Huusin kuin syötävä kun Pakotettiin niitä jalkaan. Äiti sitten osti poikien pitkiä kalsareita - aika ennen leggareita...

Vierailija
6/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina inhonnut sitä miten ne valuvat alas kävellessä. Ja sitä miten niitä välillä saa kiskoa hampaat irvessä jalkaan, vaikka kuinka olisi mukamas oikea koko. Ahdistaa myös se, että ne hajoavat aina kiireessä, kun olisi tärkeää menoa :D

Siitä huolimatta kuljen lähes aina sukkahousuissa. Farkkuja käytän vain silloin, kun tiedän saavani ne nopeasti pois jalasta tarvittaessa. Muutenkin sukkahousut ovat monesti lämpimämpi vaihtoehto kuin farkut. 

Vierailija
7/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole atoopikko, mutta silti kutittaa, koska ovat keinokuitua.

Vierailija
8/23 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että niitä ei ole sopivan kokoisia. Jos ostan vyötäröstä sopivat, haarat ovat puolessa reidessä. Jos ostan sellaiset, joissa lahje on tarpeeksi pitkä, vyötärö nousee kainaloihin asti, mutta kuitenkin rullautuu alas makkaroille, koska on liian löysä.

t. pitkä ja hoikka

Vierailija
9/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pysty pitämään, niin ahdistaahan se. Mieluummin hikoilen pitkiksissä kuin kidun kutituksessa.

Vierailija
10/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulle ainakin tarpeettomat, jos ei käytä hametta.

Farkkujen tms. alle riittää polvisukat tai stay-upit, ulkoillessa käytän urheilualusasua, jos on oikein kylmä.

Vierailija
11/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kokeiltu on laadukkaitakin sukkiksia. Seuraavaksi joku kuitenkin käskee ostamaan laadukkaita sukkahousuja =)

Vierailija
12/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella pdän kyllä välihousuja ulkoillessa mutta töihin menen ilman sukkahousuja, koska kuljen autolla. Ne kiristää ja ahdistaa ja kutittaa ja tuntuvat inhottavilta housujen alla.

Vierailija
13/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö on niin korkea, että pitäisi vetää kainaloihin asti, ettei haaroista lököttäisi. Sukkaosa on toinen ongelma, ne pyörii, menee rutulle ja sitten saumat painaa inhottavasti.

En minäkään pelkissä päällyshousuissa tässä kelissä ulkoile, mutta käytän ohuita pitkiksiä tai legginsejä.

Vierailija
14/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona pakkasella ok mutta sisällä täysi hiki heti päällä jos sellaiset on jalassa.

Vierailija
15/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja atoopikkoja, te joilla ne kutittaa?

T: tyytyväinen käyttäjä

Vierailija
16/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekertaa päällekäin vyötäröllä.

Käytän stay upja silloin kun on aivan pakko laittaa "sukkahousut". Ne ovat epämiellyttävät - siis tuntuvat ällöttäviltä.

Tarkenen loistavasti pelkissä housuissa lounaalle töistä ja työmatkat. Jos on todella kamala pakkanen, niin sitten ehkä laitan.

Vierailija
17/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan ohuet housujen alle ja mukavat oleskella kotonakin (siis sellaiset puuvillaiset, ei nylonit). Ehkä noilla "ahdistuneilla" on jonkin verran tuntoaistin yliherkkyyttä?

Vierailija
18/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengissä, ainakin lyhyemmät kauppareissut. Purjehduskengät vaan paljaisiin jalkoihin.

Vierailija
19/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ne liimautuu iholle, yök. Kammottavat. Ylipäätään farkkujen alla kun on joain tuntuu kauhealle. Mutta mielummin pitkikset, kuin tarrautuvat sukkikset.

Itse olen aina farkuissa tai muissa pitkissä housuissa ilman välikerroksia ja sitten ulos lähtiessä toppahousut siihen päälle.

Nyt tällä säällä riittää ulkoiuun vielä tuulipuvun housut pelkästään.

Vierailija
20/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päivän aikana sekä sisällä että ulkona, ne sopivat molempiin. En tajua, miksi miehet eivät ole omaksuneet niitä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän