Harrastuksista exän kanssa eri mieltä...
poika on harrastanut pari talvea jääkiekkoa. Tänä vuonna hän halusi aloittaa jalkapallon ja salibandyn. On todella innoissaa molemmista ja ei enää halunnut mennä jääkiekkoon.
No exä sitten puhui pojan ympäri ja nyt poika haluaisikin mennä myös jääkiekkoon. Sanoin että olen maksanut jo jalkapallon ja salibandyn vuosimaksut, ostanut myös varusteet ja nyt ei ole enää varaa jääkiekon maksuun (mikä siis kallein).
No, exä hepasi täysin tästä ja haukkui minut ja minun rahankäytön, ja lapsi on röyhkeä kun kehtaa kysyä isältään, vaikka hän nimenomaan haluaa että lapsi menee tähän harrastukseen.
Exän mielestä kaikki muut harrastukset pitää lopettaa ja keskittyä vain jääkiekko-uraan...
huh huh. eli pitääkö minun nyt repiä nuo rahat jostain vai olisiko kohtuullista että exä maksaisi edes tämän yhden harastuksen??
Kommentit (5)
iskä maksaa harrastusmaksun ja hoitaa vielä kuljetuksetkin!
Exä on päättänyt, että pojan on harrastettava tiettyjä lajeja, joista exä itse on innostunut. Lapsi ei ole tykännyt ja on jo kaksi harrastusta lopettanut kun ei viihtynyt. Nyt löytyi uusi harrastus, josta lapsi tykkää todella paljon, mutta koska se oli minun ehdottamani ja kaikenlisäksi ns. halpa harrastus, exä on haukkunut tämän harrastuksen täysin. Saa nähdä koska saa pojankin pään käännettyä. Toivottavasti lapsi ehti innostua niin paljon, ettei painostus vaikuttaisi.
Sanot vaan exällesi, että maksaa jääkiekon jos poikansa sinne haluaa. Eikö isän muutenkin tulisi osallistua harrastuskuluihin? Kuulostaa tosin aika isolta määrältä harrastuksia, varsinkin kun nuo taitavat viedä aikaakin melkoisesti.
ei tarvitse maksaa harrastuksia...
en tiedä, miten se oikeasti on?
ne elarit ei kyllä tule ikinä kattamaan
jääkiekon maksuja...
Ilmoitat ex:lle että poika halusi jääkiekon lopettaa ja valitsi tilalle jalkapallon ja salibandyn. Olet ne maksanut ja jääkiekkoa et enää maksa. Jos ex haluaa pojan harrastavan jääkiekkoa silloin hän myös maksaa sen kulut, mutta sinä et siihen osallistu.
Mies tietysti maksaa, jos kerran tahtoo että poika jääkiekkoa harrastaa. Sinuna ilmoittaisin vain tyynesti että "olen jo maksanut pojan valitsemat harrastukset, jos he isän kanssa sopivat jotain lisää niin isä saa ne maksaa." Ja tuon jälkeen en jatkaisi enää keskustelua, sillä riita ja vänkäämistähän siitä vain tulisi. Mies sitten joko maksaa tai ei maksa, oman valintansa mukaan.