Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ne ovat isiä, jotka eivät tajua että...?

Vierailija
11.10.2010 |

lapsia ei vaan tuupata päiväkodin ovesta sisään ja lähdetä? Onko se tosiaan liikaa vaadittu, että itse toisi sen lapsens sisään, huolehtiis riisumiset ja käsien pesut puhumattakaan siitä että ilmoittauduttais tulleeksi? Meillä päin näitä laiskoja kiireisiä isiä piisaa. en ole koskaan nähnyt yhdenkään äidin toimivan näin. Joka syksy siitä jaksetaan mainita vanhempainillassa mutta nämä eräät isät kai kuvittelevat että heille eri säännöt? Tänään taas yksi hoitotäti asiaa mulle tuskaili....

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pessyt lapseni käsiä pk:iin mennessä.. Lapsi on toki jo pk-uransa päättänyt, mutta sen jälkeen olen vasta oppinut että niin pitäisi tehdä. Arvatkaapa mistä? Täältä tietenkin.

Olen nainen, enkä ole syntymässäni tällaista tietoa saanut. Olen ilmeisesti vajaa.

Vierailija
2/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö mieheni selviäisi lapsen hoitoon viennistä tai hausta.

Onko jonkun mielestä päiväkotielämä pelkästään naisten keksimää höpötystä? Ilmeisesti jopa osa naisista on sitä mieltä ettei miesten tarvitse noudattaa näitä YHTEISIÄ sääntöjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelevat että saavat toimia kaikessa oman mielen mukaan? Huomaahan sen jo palsta mammulin parisuhteestakin!

Vierailija
4/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minkäkään huolehtinu lapsen käsien pesusta. Vaatteet kyllä laitan naulakkoon.

Ite se siitä sitten kävelee vessaan ja pesee kädet. Ja meikä poistuu kiireellä taka vasemmalle.

Vierailija
5/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minkäkään huolehtinu lapsen käsien pesusta. Vaatteet kyllä laitan naulakkoon.

Ite se siitä sitten kävelee vessaan ja pesee kädet. Ja meikä poistuu kiireellä taka vasemmalle.

vanhemman tehtävä, siis sen valvominen, että tulee tehtyä. Etenkin, jos pienempi lapsi kyseessä....Luulen, että jokainen tietää, mitä lasten käsien pesu voi pahimmillaan olla...

Vierailija
6/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillisesti ollut niin, että tiedote on mennyt vain äitimammalle, ja siitä sen sitten pitäisi valua automaattisesti koko suvulle?

Useimmiten nimittäin kyse on vain siitä, että miehet eivät tiedä miten tilanteessa pitäisi toimia.

Toinen juttu on sitten se, että tarhassa on tarhatätien ja äitien oma pikku lässytysmaailma, ja minä ainakin miehenä koen sen epämiellyttäväksi ympätistöksi - en yksinkertaisesti koe olevani koko rakennuksessa oikeassa paikassa, ja minulla on tunne, että en osaa käyttäytyä vaaditulla tavalla.

Tämä kaikki vaikka saatankin lapsen aina sisävaatteisiin vaihdettuna ja kädet pestyinä sisälle saakka niin, että lapsen oma hoitaja noteeraa hänen tulonsa.

Vierailija
7/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koen että en kuulu ympäristöön, jos tarhatädeillä ja äideillä on kovinkin useinkin tapana siinä tumppujen vaihtamisen lomassa amusella päivitellä miesten ja isien typeryyttä.

Vierailija
8/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tarkoitettu jaettavaksi myös "koko suvulle" niiltä osin, ketkä tuo lapsen hoitoon.

Mutta on taas niin tyypillistä av-iskän ajattelua, että jos häntä ei henk.koht. ole huomioitu, eikä järjetetty erikoisopastusta, niin se johtuu siitä, että hän on mies ja kaikki naiset kiusaa.

Vierailija
9/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi hänestä ei ole tärkeää toimia kuten pk:ssa pyydetään toimimaan. Hänestä ne säännöt vaan ovat typeriä. Pienemmän kanssa saattaa jopa mennä pesemään ne kädet, mutta ainakaan ei ota itseltään kenkiä pois (tai laita niitä ”suihkumyssyjä”) vaikka eteisessä erittäin selvästi käsketään kengät pois. Tossuja ei koskaan muista auttaa lapsen jalkoihin, joten lapsella ei sitten koko päivänä ole tossuja kun pk:n väki ei niitä osaa repusta etsiä. Myöskään aamupala- tai hakuajat eivät miestäni koske. Aivan jumalattoman ärsyttävää ja noloa.

PK:ssa ei kuitenkaan koskaan sanota asiasta miehelleni, vaan aina joustetaan. "Valitukset" tulevat sitten minulle (äidille).

Vierailija
10/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että heille pitää oikein erikseen kertoa että lasta ei vaan tuupata sisään ja hoidellaan sinne omalle oastolle saakka. Vaatteet naulakkoon ja kädet pestään? Herraisä sentään mulle se ainakin ollut alusta saakka itsestään selvää :D oikeastiko miehille se pitää kertoa erikseen?

Vierailija
11/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarhan täti ei mulle päivitellyt MIESTEN typeryyttä vaan olen sen itse pannut merkille että ovat aina miehiä. Tuntuvat olevan vähän yksinkertaista ja eritoten hemmetin laiskaa sakkia! ap

Vierailija
12/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ihan itse alusta saakka tajunnut että on myös vastuukysymys kun lasta ei vaan jätetä tarhan eteiseen yksikseen. On myös sen verran viitseliäs ettei kehtais laittaa riisumista ja käsien pesusta huolehtimista toisten vastuulle...eikä hänelle sitä koskaan ole tarvinnut erikseen selittää! Tosin samaa ongelmaa kai meidänkin tarhassa kun joka vanhempainillassa sitä kovasti yritetään painottaa!

Vierailija
13/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädestä pitäen neuvomaan...onhan se lapsellekin mukavampaa kun joku saattelee sisään eikä vaan tuuppaa ovesta sisään :( kurjaa tuollainen.

Vierailija
14/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaruksissa...tarviiko tosiaan tuollainen vielä erikseen neuvoa? Todellisuudessa kysehän on pelkästään laiksuudesta ja muka kiireestä...tosin samaiset äijät kai sitten ovat kilpaa huutamassa jos kakara päättääkin karata siitä eteisestä omille teilleen eikä kukaan henkilökunnasta osaa kaivata...ei siellä tarhassa mitään nimenhuutoa enää pidetä ennen aamupiiriä!

Vierailija
15/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin antaisin kyllä kuulla kunniansa. Kukaan ei voi olla noin laiska eikä tyhmä!

Vierailija
16/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koville ottaa kyllä. :)

Kyllä tuo (naisten) sääntöjen noudattaminen on järjettömän haasteellista miehille. Mies ei muista aamupala-aikoja, lipsuu niistä nolouteen saakka, kunnes laitan hänet taas kuriin tai joku hoitajista sanoo jotain. Sitten kyllä noudattaa taas hetken mutta minulle päivittelee. Sen sijaan käsien pesu ja tossujen laitto sujuu häneltä paremmin kuin minulta, koska ne ovat rutiineja, eivät aikatauluun sidottuja.

Minä taas unohtelen, kun harvemmin vien, ja hoitajat joutuvat muistuttamaan. Minä sen sijaan pysyn aina aikataulussa, ja lapsi on oikeaan aikaan tarhassa - tosin sitten välillä ilman tossuja...

Meillä entisessä päiväkodissa valitettiin aina kaikesta miehelle. Milloin oli väärät vaatteet päällä, milloin liian vähän vaihtovaatteita (onkin hyvä valittaa aamulla, kun mies ei niitä voi mitenkään taikoa paikalle), milloin miehelle selitettiin kädestä pitäen, miten kädet pitää pestä ja tossut laittaa ennen sisätiloihin menoa, vaikka mies vasta riisui haalaria lapselta. Mies valittikin sitä, että hänet ihan tahallaan nolattiin muiden vanhempien silmissä, vaikka koskaan ollut unohtanut käsien pesua eikä tossuja. Ei siis ole ihme, että ne miehet eivät halua tulla peremmälle, jos aina saa saarnan palkaksi ja vähättelevää käytöstä.

Vaikka monta kertaa sanoin henkilökunnalle, että miehelle ei kannata valittaa likaisista kurahousuista tai liian vähistä vaihtovaatteista vaan minulle, koska minä ne hoidan, niin aina sain vain hymyjä ja kehuja, että hoidan ne hyvin, vaikka mies aamulla oli haukuttu samoista asioista lyttyyn. Voi varmaan hoitajatkin miettiä, miten niitä isiä kohtelevat, jos eivät peremmälle uskalla tulla. ;)

Nyt mies oli ihan onnessaan, kun yhtenä kiireisenä aamuna eräs hoitajista oli alkanut riisua lasta ja käskenyt miestäni vaan lähtemään. Tässä mielessä siis päiväkodin vaihto kannatti.

Vierailija
17/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin tarhantäti ja huomaisin moista niin antaisin kyllä kuulla kunniansa. Kukaan ei voi olla noin laiska eikä tyhmä!

Minusta tuntuu että pk:n henkilökunta arkailee ja lähes pokkuroi miestäni. Eihän nyt toki _kiireiselle isälle_ voi mitenkään sanoa että ne kädet pitää vanhempien pestä. Onhan se hienoa että se uraohjus isä noin osallistuu upeasti lastensa elämään ja tuo ja hakee vuorollaan päiväkodisa (vaikkakin myöhässä).

Minulle sanotaan että lasten _pitää_ olla klo 8 pk:ssa jos haluavat aamupalaa, sen jälkeen kattilat viedään pois. Isälle sanotaan että kyllä sitä puuroa vielä on keittiöllä ja ihan mielellään voidaan lämmittää vaikka kello onkin jo 8.20. Ja sama sanotaan joka kerta kun lapset ovat myöhässä. Kukapa sitä viitsii alkaa asiasta riitelemään juristi-isän kanssa. Opettaja-äidille voi olla näköjään paljon tiukempi.

t.9 (sairauslomalla tänään)

Vierailija
18/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ihme, että miehiä ei huvita leikkiä naisten säännöillä. Fiksut naiset sen sijaan suhtautuvat miehiin kuten ihmisiin, ja siksipä heidän perhe-elämänsä onkin usein toimivampaa.

Vierailija
19/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä viesti aina kulje, eli ko. isälle ei välttämättä ole rautalangasta väännetty, että niin KUULUU tehdä. Mutta uskon myös, että naiset välittävät enemmän a) siitä, mitä heistä päiväkodissa ajatellaan ja puhutaan, b) siitä että arjen 'pikkuasiat' oikeasti hoidetaan kunnolla.

Vierailija
20/37 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syntynyt sen tiedon kanssa, että päiväkotiin vietäessä lapsen kädet on pestävä. Joku sen on jokaiselle kertonut ja opettanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä