Onko 50e kk-raha 16-vuotiaalle liian vähän?
Teini naputtaa että on, kaikki muut saa kuulemma enemmän. Maksaa siis tuosta oman prepaid- puhelinlittymänsä latauksen, useimmiten menee tuo 50e siihen kokonaan.
Vaikka on oma kone ja netti käytössä niin on pakko kuulemma tuhlata tuon verran puhelimeen. Ärsyttää tuo naputus, jos olisi jo yksin asuva opiskelija niin tuskin pistäisi menemään tuollaista summaa puhelinlaskuun.
Muuten saa rahaa välillä leffaan, hampparille tms.
Kommentit (25)
saa palkkaa n. 450 e kuussa ja sillä pärjää. Makselen joskus vaatteita ja kenkiä tms. lisäksi lähinnä kannustuksen vuoksi.
Maksan myös puhelinlaskut, mopon kohtuulliset bensat ja kk-kortin (jotta pääsee opintoihin).
Perusvaattetta ostan myös (kengät, talvitakit etc.). Törkeän kalliit t-paidat saa kundi maksaa itse.
Mä sain ton ikäsenä 50mk kuussa eikä mulla ollut mitään ihmettelyä asian suhteen. Tosin kulutustottumuksiltani olen vieläkin kun luolamies. En minä osaa mitään ostaa ja turhuuksiin tuhlata.
Matka stadiin leffaan, leffalippu + syötävää= rittääkö 20 e...
Hienoa ettet osaa tuhlata. Valitettavasti kaikki eivät ole kaltaisiasi.
maksetaan puhelinlaskut (saldoraja 20e). Ylimääräisistä töistä voi saada lisäansiota.
Meillä juuri 17 vuotta täyttänyt opiskelija saisi opintorahaa 9,50e/kk... ei tosin ole vielä tuotakaan hakenut, täytti juuri 17v.
Noilla nuorilla tiataa suhteellisuudentaju olla vähäsen hukassa (josko on nykyään monilla aikuisillakin)
ja rahaa laitan hänen tililleen kuussa n. 350e. Lisäksi maksan puhelinliittymän (10e/kk) ja tulevaisuudessa sitten tuo puhelinliittymä vaihtuu nettiin ja nettitikkuun.
Kuulostaa paljolle ? Noh, noista tyttö maksaa matkat viikonloppuisin koulu-koti-koulu 280e/kk. Loput 60-70e jää sitten kahviin, pikkunaposteltavaan yms. Ruuat tulee koululta.