Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä harrastuksessa nuorille tytöille ei aseteta ulkonäköpaineita?

Vierailija
10.10.2010 |

En haluaisi, että tyttäreni harrastaisi esim. balettia, taitoluistelua tai telinevoimistelua, koska näissä lajeissa on ilmeisen kovaa painostusta hoikkaan ulkomuotoon ihan valmentajienkin taholta :(

Tietääkö kukaan onko esim. cheerleadingissä tai muissa tansseissa kuin baletissa tällaista?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen pitää olla laihoja ja pitkätukkaisia, joukkuevoimistelussa kaikkien mielellään samannaköisiä, persoonaa ei suvaita. Murrosikää ei suvaita tai se pitää ainakin tulla koko joukkueelle yhtäaikaa.

en itse antaisi oman tyttöni missään tapauksessa harrastaa joukkuevoimistelu tms voimistelulajeja.

Vierailija
62/68 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harrastanut pienestä asti nykytanssia, ja tunneilla on aina ollut mukana vähän pyylevämpiäkin. Ikinä ei ole heille sanottu, että laihduttaa pitäisi. (Tosin onhan se selvää, että hoikemmalla on usein myös parempi kestävyys, notkeus ja lihaskunto, sekä enemmän ketteryyttä= paremmat edellytykset.) Tanssissa on niin paljon mistä valita : Nykytanssi, jazz, show, street/hoppi, latinalaiset, jne. Toki joissakin isojen kaupunkien tanssikouluissa sisään et pääse jos et ole hyvä, mutta aloittelijoillekin löytyy ryhmiä, varsinkin, jos tavoitteena ei ole kilpailla, vaan vain harrastaa. Tosiaan en tiedä, miten sitten nuissa vaativimmissa, "huippu"tanssikouluissa asetetaan paineita, mutta itsellä ei ole tällaisesta kokemusta, ja olempa Suomen laajuisessa katselmuksessakin nähnyt vähän tukevampia tyttöjä, pk-seudulta kotoisin, jotka ovat päässeet jatkoon asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaminen, kuvataiteet.

että tyttö olisi kiinnostunein erilaisista tensseista ja tanssillisista lajeista. Mutta olen sanonut, että taitoluisteluun, voimisteluun ja balettiin ei mielellään menisi. Tyttö on vasta 7v, mutta en haluaisi, että hänelle tulee mitään paineita jos jatkaa harrastusta vanhempanakin. Mutta kiitos kommenteista :)

ap

Vierailija
64/68 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele, että ei-liikunnallisissa harrastuksissa olisi ulkonäköpaineita? Tai siis oikeastaan, miksi kukaan laittaisi tuollaisen kysymyksen?

Kai nyt jokainen osaa ajatella soittamista ja kuvataiteita ja shakkia jne.

Lisäksi ap tarkensi jossain välissä että lapsi olisi liikunnasta, tanssista, kiinnostunut.

Tuli muuten mieleen partiolaisuus? Omia kokemuksia ei ole, mutta eikö siihen kuulu lukoilu ja muu vastaava?

Soittaminen, kuvataiteet.

Vierailija
65/68 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Vantaalla päin niin tule kokeilemaan Tanssitalo Juulia:an jotain niistä lajeista mitä siellä on :)  tässä linkki sivuille --> http://www.tanssitalojuulia.fi/

Vierailija
66/68 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamppailulajit kuten esim judo ovat hyviä harrastuksia. itse harrastin nuorempana judoa :)

Vierailija
67/68 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelulajit ovat tosiaan hyviä ja niissä on paljon samoja piirteitä tanssimisen kanssa. Rakastan itsekin tanssimista, mutta vähemmän paineita on taistelulajeissa, esim. aikidossa. Lisäksi kun kaikilla on samanlainen peittävä puku ja meikit kielletty, hiustenkin pitäisi olla kiinni, niin ulkonäkö ei todellakaan merkitse mitään. Moni aikuinenkin on myös laihtunut huomaamattaan.

Vierailija
68/68 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapalokunnan nuoriso-osasto. 

Turha pynttääminen ei paljon auta kun pitää harjoitella sammutuksia ja pelastamisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi