Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä harrastuksessa nuorille tytöille ei aseteta ulkonäköpaineita?

Vierailija
10.10.2010 |

En haluaisi, että tyttäreni harrastaisi esim. balettia, taitoluistelua tai telinevoimistelua, koska näissä lajeissa on ilmeisen kovaa painostusta hoikkaan ulkomuotoon ihan valmentajienkin taholta :(

Tietääkö kukaan onko esim. cheerleadingissä tai muissa tansseissa kuin baletissa tällaista?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö olisi kiinnostunein erilaisista tensseista ja tanssillisista lajeista. Mutta olen sanonut, että taitoluisteluun, voimisteluun ja balettiin ei mielellään menisi. Tyttö on vasta 7v, mutta en haluaisi, että hänelle tulee mitään paineita jos jatkaa harrastusta vanhempanakin. Mutta kiitos kommenteista :) ap

Hiphop, breakdance, afrikkalainen tanssi, riverdance, yleensäkin jos harrastaisi tanssia enemmänkin koko ajan vaan harrastuspohjalta ja laajamuotoisemmin, niin noi ulkonäkövaatimukset eivät olisi tällaisessa harrastamisessa niin pinnalla.

Vierailija
22/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa, että esim. voimistelu pitäisi "kieltää" siksi, että ÄITI ottaa ulkonäköpaineita.

Minun teini-ikäinen tyttöni harrastaa rytmistä kilpavoimistelua, eikä tuollaisiin ongelmiin ole törmätty. Hoikka hän toki on, mutta mitä sitten?

Ei siinä mitään pahaa ole, jos on hoikka, jos ITSE HALUAA. Meidän suvussa ja lähipiirissä on aika paljon kyseisten lajien harrastajia, ja ei ole yksi eikä kaksi tyttöä, joille on vihjailtu tai suoraan sanottu, että paino ei saa nousta. Joitain tyttöjä on jopa potkittu pois ryhmistä, koska eivät ole olleet oikeissa mitoissa (vaikkakin normaalipainoisia). Tämän vuoksi en haluaisi, että tyttöni harrastaisi kyseisiä lajeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksinkertaisesti onnistu ylipainoisena. AIvan samalla tavalla älyllisesti haasteellisen ei kannata suunnitella shakkia harrastuksena.

Vierailija
24/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrät toki itsekin, että ylipainoiselta ei voltti irtoa.

Eli eihän sitä hoikkuutta kaikissa harrastuksissa varsinaisesti VAADITA, mutta joitakin lajeja ei yksinkertaisesti voi harrastaa jos on ylipainoinen.

Ei aikuinenkaan pysty vetämään maratonia, ei harrastamaan vuorikiipeilyä tai syvänmeren sukellusta, jos ei ole todella hyvä kunto ja jos on ylimääräistä painoa..

Vierailija
25/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin aivan mahtava harrastus. Googlaa!

Vierailija
26/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että tyttäreni harrastaisi esim. balettia, taitoluistelua tai telinevoimistelua, koska näissä lajeissa on ilmeisen kovaa painostusta hoikkaan ulkomuotoon ihan valmentajienkin taholta :(

Tietääkö kukaan onko esim. cheerleadingissä tai muissa tansseissa kuin baletissa tällaista?

Cheerleading on sellanen laji että Suomessa ei ole ns. ulkonäkö vaatimuksia. Itse harrastan cheeriä ja olen huomannut että siinä ei tule mitään että.. APUA! OON LIIAN LIHAVA yms. Suosittelen cheerleadingiä.

Vierailija
27/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä paineissa on vikana? Tuleepahan siinä sivussa pysyneeksi hyvässä kunnossa, eikö?

Vierailija
28/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulle persjalkaiselle huomautettiin etten tule pärjäämään ruumiinrakenteen vuoksi.

Vierailija
29/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolipelit, lautapelit, figuuripelit, pienoismallien kokoaminen, tietokonepelit, maalaaminen, piirtäminen, keräilyharrastukset, musiikki, lukeminen, käsityöt... :)

Tärkeintä lienee kuitenkin miettiä sitä mitä lapsi itse haluaa tehdä, kuin miettiä jo tässä vaiheessa ulkonäköpaineita.

Vierailija
30/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsityöt, koirat, musiikki. Onhan noita vaikka mitä hyviä harrastuksia.

Vierailija
31/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole hoikka/normaalipainoinen. Silloin ylipainolla ei vaaranna pelkästään omaa terveyttään vaan myös hevosen terveyden. Ylipainoinen ihminen ei pysty kunnolla hallitsemaan kehoaan, jolloin myös riskit kasvavat (putoamiset - joissa myös satuttaa itsensä helpommin, jos ei osaa hallita kroppaansa ja pudota "fiksusti" eli jatkaa liikettä). Lisäksi on aivan järkyttävän näköistä, kun ylipainoiset mammat hytkyvät heppojen selässä ja ainakin itseäni aina säälittää hevonen ja mietin millainen rasitus ylipainoinen ratsastaja on hevosen selälle ja jaloille.

Lisäksi kouluratsastus on tuomarilaji, jossa on hyvin tarkka kilpailuasu (niinkuin myös esteratsastuksessakin) ja myös ns. kirjoittamattomia sääntöjä pukeutumiseen ja varustukseen (esim. hevosen lettien määrä), joten ulkonäöllä todellakin on väliä.

Vierailija
32/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää liikuntaa ja mennään asenteella ja taidoilla eikä huippumallivartalolla =)

Vierailija
33/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kouluratsastus on arvostelulaji, eli tuomarit antavat pisteet ratsukolle riippuen mistä nyt itse sattuvat tykkäämään. Ratsukon suorituksen arvostelee väh. kaksi tuomaria, joiden pisteet tavallisesti poikkeavat aika paljon toisistaan, joten tuomareiden omalla mielipiteellä on paljon väliä ja tuomareiden näkemmykset eroavat paljonkin toisistaan.

t. 54

Vierailija
34/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenkokoiset, -näköiset ja -ikäiset voivat harrastaa!

Lisäksi hevosten kanssa tallilla puuhailu on niin sottasta hommaa, ettei sinne missään hienoissa pissisvaatteissa voi mennä.

Tallilla tytöt pukeutuvat verkkareihin ja lenkkareihin, ulkonäköasiat eivät ole pääosassa.

Ulkonäköpaineiden puuttumista lisää myös se, että pojat harvemmin viihtyvät hevostalleilla, se on tyttöjen maailmaa.

Vierailija
35/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole hoikka/normaalipainoinen. Silloin ylipainolla ei vaaranna pelkästään omaa terveyttään vaan myös hevosen terveyden. Ylipainoinen ihminen ei pysty kunnolla hallitsemaan kehoaan, jolloin myös riskit kasvavat (putoamiset - joissa myös satuttaa itsensä helpommin, jos ei osaa hallita kroppaansa ja pudota "fiksusti" eli jatkaa liikettä). Lisäksi on aivan järkyttävän näköistä, kun ylipainoiset mammat hytkyvät heppojen selässä ja ainakin itseäni aina säälittää hevonen ja mietin millainen rasitus ylipainoinen ratsastaja on hevosen selälle ja jaloille.

Riippuu tietenkin mitä tarkoitat ylipainolla, jos painaa 200- 300kg ja hyvä jos jaksaa nousta edes sängystä ylös - tällaiselle henkilölle tulee tuskin ensimmäisenä mieleen että lähdempä ratsastamaan.

Vierailija
36/68 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukeminen, postimerkkien kerääminen, tietokoneet, shakki...

noissa ulkonäköpaineita ei ainakaan ole, tosin ei tule kuntoakaan.

Vierailija
37/68 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa kyllä ratsastuksessa on selvästi havaittavissa sellaista selän takana olevaa kamalan inhottavaa haukkumista ja arvostelua. Itse olen tuon nuorena kokenut. Se ei ollut mukavaa, kun oli pakko tehdä kaikki juuri oikein ja virheistä huomauteltiin myöhemmin erittäin ilkeästi. Siksi en meidän tyttöämme laittaisi ratsastamaan, varsinkaan jos on pelko siitä, että joku arvostelee ulkonäköä. Kyllä siitä itsellekin jo sellaiset paineet tuli, etten mielelläni niitä kokisi koskaan uudelleen.!

Vierailija
38/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

show, jazz, hiphop, vatsatanssi, breakdance, latino.... Tanssikoulujen listoja koluamaan, niin eiköhän se oma laji löytyis muualtakin kuin baletista. Mixtreeni (meilläpäin lasten tunnit taitaa kulkea nimella tenavamix) on kans ihan hauskaa. Kokeillaan ja harjoitellaan tanssilajeja laidasta laitaan.

Itse muistan kyllä kuinka voimistelua harrastavat ystävät vahtasivat syömisiään jo alakoulussa... Olivat valkulta saaneet oikein opastusta mitä saa syödä ja mitä ei. Varsinkin ennen kisoja... :(

Vierailija
39/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö olisi kiinnostunein erilaisista tensseista ja tanssillisista lajeista. Mutta olen sanonut, että taitoluisteluun, voimisteluun ja balettiin ei mielellään menisi. Tyttö on vasta 7v, mutta en haluaisi, että hänelle tulee mitään paineita jos jatkaa harrastusta vanhempanakin. Mutta kiitos kommenteista :) ap

mutta kun lapsi oli jo puoli vuotta kinunnut balettiin, ilmoitin, ja tyttö on tykännyt tosi kovasti. Aina ei voi tietää, kuka lapsi ottaa ulkonäköpaineita ja kuka vaan vetää rennosti menemään ;)

Vierailija
40/68 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suti hämmentävän tavallisen näköisiä nelikymppisiä naisia. Sinne mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi