Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaa rehellisesti minkälaisia numeroita keskijmmäärin olette ainaa saaneet yliopiston kursseista?

Vierailija
10.10.2010 |

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosia ja vitosia enemmän. Panostan eniten niihin kursseihin, joita pidän tulevan ammatin kannalta tärkeinä ja niistä olenkin saanut parhaita arvosanoja.

Vierailija
22/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin pitää jaaritella ummet lammet. En itse oikein osaa enää edes vastata, jos jotakin oikeasti tiedän :D

Ykis opettaja vasta on tullut vastaan, joka ei ole taktiikkaani haksahtanut ja hän oli vasta valmistunut jatko-opiskelija, jolle tein lukutentin (eli ei luentoja). Silloin sain kakkosen, mutta enpä ollut juuri lukenutkaan, että ihan oikein.

Toisiin se uppoaa, toiset vaan ärsyntyyvät moisesta nuoleskelusta ja tietämättömyyden peittelystä.

Itse luulin onnistuvani joskus siinä, että jos en kerran tiennyt asiasta, kirjoitin vain pari riviä varmaan tietoa ja jätin journalistiikan sikseen. Ei varmaan ainakaan huonontanut jo muutoinkin vajaata vastaustani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä vitosillani. Opintokokonaisuuet yhtä lukuunottamatta vitosia. Kandintyöstä vitonen. Neljä lasta, satunnaisia töitä opintojen ohella ja tulen valmistumaan maisteriksi piakkoin (vajaassa viidessä vuodessa).

En ole mitenkään tavallista fiksumpi, satun vaan rakastamaan opiskelemaani alaa ja se näkyy. Pidän myös siitä tunteesta, että hahmotan kokonaisuuden ja osaan kertoa tietoni selkästi. Se taas näkyy arvosanoissani. Enkä siis todellakaan ole edes "huippuoppilas", ei tämä ole laitoksellamme mitenkään ennenkuulumatonta.

Vierailija
24/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähinnä mielenkiinosta. Pääaineestani olen saanut lähinnä nelosia ja vitosia (kandista vitosen, vaikka väänsin sen parissa päivässä aiheesta joka oli ihan vieras, mutta niin oli proffallekin :D), sivuaieesta jonka otin lähinnä siksi että saan kurssit täyteen ole saanut ykkösiä ja kakkosia, pari kolmostakin, tarkoitus on kuitenkin ollut vain päästä kursseista läpi.

Vierailija
25/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopinnoista 1-3, mielenkiintoisemmista syventävistä opinnoista 4-5. Tsemppihenkeäkin löytyi lopuksi niin, että kun piti suorittaa viimeinen rästitentti, joka oli matikkaa ja aika vaikea, vetäisin siitä nelosen.

Opintoviikkoja noin 240 4 vuodessa, ala tekniikka & talous.

Asteikolla 1-5 sain enimmäkseen 3-4, mutta kaikkia arvosanoja 1-5 löytyy. Kerran sain proffalta sähköpostia, että vastaukseni oli 5+ arvoinen, useamman kerran olen saanut hylätyn ja jonkun kerran olen korottanut esim kakkosta ja saanut sitten 3 tai jopa 4.

Minusta kurssien arvostelu vaihtelee hurjasti, eli jossain 2 tuntui paljon paremmalta kun 4 (3 olisi siitä kurssista ollut ihan rimanalitus).

Alaa en kehtaa sanoa, mutta yksi av:n mollatuimmista ehkä. Suoritin 220 opintoviikkoa (ei siis pisteitä).

Vierailija
26/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteikolla 1-3. 2,5 oli helppo saada pienellä panostuksella.

Vierailija
27/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä kolmosiakin.

Vierailija
28/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistuksessa on kaksi kakkosta, jonkin verran kolmosia ja enimmäkseen nelosia ja viitosia.

Ja kun usein sanotaan, että arvosanoilla ei ole mitään merkitystä, niin minun kokemukseni on ainakin toinen. On ollut hauska nähdä, kuinka työhaastattelijan tyyli muuttuu täysin siinä vaiheessa, kun todistukset arvosanoineen kaivetaan esiin.

Vierailija
29/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina saanut keskimäärin 10 tai 11 eli arvosana "erinomaiset tiedot". Silloin kun oli toisessa yliopistossa asteikko 1-3, sain arvosanaa 3 tai 3-.

Vierailija
30/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikasta ja fysiikasta yleensä aina 5 ja pedagogisista 3 ja 4.

Vierailija
31/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämä yliopisto-opettaja kollegoineen suunnittelee tenttien esseekysymykset niin, että ne on helppo pisteyttää. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että ranskalaisilla viivoilla listaa ne asiat, jotka vastauksessa pitää tulla selvästi esiin. Jokaisesta oikeasta faktasta saa pisteen tai kaksi, riippuen siitä kuinka syvällisesti asian käsittelee. Mutta ne luettelossa esiintyvät jutut on vastauksesta löydyttävä, muuten tulee hylsy vaikka kuinka paljon olisi jaaritellut umpia ja lampia.

silloin pitää jaaritella ummet lammet. En itse oikein osaa enää edes vastata, jos jotakin oikeasti tiedän :D

Ykis opettaja vasta on tullut vastaan, joka ei ole taktiikkaani haksahtanut ja hän oli vasta valmistunut jatko-opiskelija, jolle tein lukutentin (eli ei luentoja). Silloin sain kakkosen, mutta enpä ollut juuri lukenutkaan, että ihan oikein.

Toisiin se uppoaa, toiset vaan ärsyntyyvät moisesta nuoleskelusta ja tietämättömyyden peittelystä.

Itse luulin onnistuvani joskus siinä, että jos en kerran tiennyt asiasta, kirjoitin vain pari riviä varmaan tietoa ja jätin journalistiikan sikseen. Ei varmaan ainakaan huonontanut jo muutoinkin vajaata vastaustani.

Vierailija
32/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut teoreettista sähkötekniikkaa ja tenttitulokset aina taululla oli sitä tyyliä, että puolet sai nollan ja loput ykkösen. Ehkä joku onnekas oli saanut kakkoset tai jopa kolmosen.

Sitten taas teollisuustaloudesta ja logistiikasta sai heittämällä hyviä numeroita, erityisesti logistiikasta napsui vitosia lähes kaikista.

Myöhemmin olen lukenut kasvatustiedettä ja siitä sai vitosia vieläkin helpommalla kuin logistiikasta. Miltei pelkällä yleissivistyksellä...

Vierailija
33/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä kaikki mammat on saaneet nelosia ja vitosia.

Mulla on tällä hetkellä itsetunto ihan maassa kun sain viime kurssista kolmosen.

Vierailija
34/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskimäärin olen saanut kolmosia. Kaikkien opintokokonaisuuksien arvosana on hyvä.

Tyytyväinen olen, vähällä opiskelulla on arvosanat tullu :)

T: YTK, kohta YTM

Vierailija
35/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä kaikki mammat on saaneet nelosia ja vitosia. Mulla on tällä hetkellä itsetunto ihan maassa kun sain viime kurssista kolmosen.

mä opiskelen IT-alaa ja keskiarvo on varmaankin kakkonen. Riittää mulle.

Vierailija
36/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:a.

Vierailija
37/57 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy kyllä haitaria 1-5, mutta keskiarvo silti nelosen pintaa. En panosta mitenkään älyttömän paljon opintoihin, vaan ilmeisesti riittävästi. Myös kirjoitustaito on luullakseni hyvä, saan esseistä järkevän kuuloisia rakenteeltaan helposti. Muutenkin luulen osaavani vain löytää tenttikirjoista tärkeimmät pointit kohtalaisella vaivalla.

Vierailija
38/57 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin skaala oli 1-3. Sain yleensä 2-3. Nyt kun olen täydennellyt opintoja niin arvosanat ovat 4-5. Ja minä en edes tee yhtään ylimääräistä opintojen eteen, kertaakaan en ole ollut tentissä niin, että olisin ehtinyt lukea kaikki tenttikirjat...

Vierailija
39/57 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmin kolmosia, mutta on yksi ykkönenkin:)

Vierailija
40/57 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääaineestani (kieli) taannoin yleensä 2-3 (ei kiinnostanut yhtään). Keskiarvoksi kuitenkin piti saada hyvät tiedot eli 3 joten jotain joutui uusimaan. Laaja sivuaine (joka yhteiskunnallista "hömppää") toikin parempia arvosanoja.