Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa säästövinkkejä yksin elävälle :)

Vierailija
09.10.2010 |

Olen hiljattain eronnut ja muuttanut yksin asumaan. Rahaa tuntuu menevän tuhottomasti, eikä pienestä palkastani yksinkertaisesti riitä kaikkeen. En haluaisi eristäytyä ja istua kaikkia iltoja kotonakaan sinistä lenkkiä syöden, rahaa menee siis ihan kahvitteluun ja ulkona syömiseenkin.

Mutta missä asioissa ja miten voisin helposti säästää? Olen yrittänyt pakastaa kaikkea mahdollista, sillä ruokaa menee hirvittävät määrät roskiin, kun pakkaukset ovat niin isoja. Mitä muuta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta loppuun.

Vierailija
2/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tosiaan tehdä useammin ruokaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mokkula tai muu vastaava nettiliittämäksi. Meillä dna:n nettiliittymä ja maksaa jotain 13 ja risat kuukaudessa... hyvin toimii.

Onhan sulla se pakastin? Ostat kaiken alelaputetun ruuan, mitä löydät ja pakastat. Minä söin yksinäni makaronia ketsupilla, uunipuuroa jne. Käykö nuudelit? Onko teillä päin ilmaisia ruuanjakelupaikkoja? Jaksatko leipoa sämpylöitä? Juustoa olen itsekin pakastanut. Suodatinpussin voi käyttää kahdesti, ainakin Melitta kestää.

Vierailija
4/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin yksin vuosikausia ja söin varmasti paremmin ja terveellisemmin kuin moni perheellinen vieläkään...

Ruokaa voi tehdä niin paljon kuin sitä tulee, sillä ruoka-annokset voi pakastaa. Sitten on helppo ottaa annos mukaan töihin evääksi tai nostaa illalla jääkaappiin sulamaan niin saa lämmitettyä töitten jälkeen.

Ja nää "syötkö samaa ruokaa" kysymykset ovat TYPERIÄ. Tietenkin voi tehdä eri ruokia ja sitten ottaa siellä pakkasesta vaihtelevasti!

Ei ihme että elämä on kallista jos kaupasta ostetaan kalliilla rahalla ruokaa, heitetään roskiin ja mennään hakemaan uutta tilalle.

Vierailija
5/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastepusseihin pienemmissä erissä. Osta savustettu lohi tai siika, perkaa ja pakasta pienempiin annoksiin. Perunasipulisekoitusta mukaan ja mukava kalakiusaus tai pasta makaronin ja kerman kanssa.

Vierailija
6/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teet hernekeittoa, siitä saa neljän päivän satsin, pakasta se ja sulatat sitten kun mieli tekee.

Jos sulla on varaa käydä syömässä ulkona niin olis aika noloa mennä ruuanjakelupisteeseen.

Vierailija
7/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saat pakastimeen muutamaa ruokalajia niitä on sit hyvä vuorotella.

Vierailija
8/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori vaan, jos kysyn tyhmiä :).

En muuten ajatellutkaan, että juustoa voi pakastaa, loistava idea! Leipäjonoon en sentään mene, kun oikeasti on kyllä rahaa ruokaan.

ap

Vierailija
9/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusavutonta nykyajan nuorisoa. Itse en heittänyt mitään roskiin ollessani sinkku. Salaattia tein sen verran, että se parissa päivässä kului. Yksi Broilerifileesuikalerasia pastaan, vihanneksia sekaan jne. Leipäpaketista osa pakastimeen jne. Ostin pienempiä juustopaketteja, ovat tietysti kalliimpia, mutta Arla meni mulla ainakin nopsaan, koska tykkäsin siitä.

Ja en todellakaan tuhlannut rahojani ulkona syömiseen tai sikakalliisiin kahvikuppeihin ulkona!! Aivan sairasta.

Vierailija
10/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ostaa esim jauhelihaa ja jakaa sen neljään osaan ja pakastaa osissa. Sitten käytät kerrallaan.

Suosi myös sellaisia raaka-aineita joita voi säilyttää huoneenlämmössä esim. riisi ja pasta, tölkkipavut, nuudelit, tonnikala.

Kasvikset ja vihannekset säilytä jääkaapissa. Jos ostat leipää, voit pitää myös sen jääkaapissa tai pakastaa.

Osta kaupasta vain se mitä tiedät että syöt; esim. ei mitään kastikejuttuja yms. mitä ihmisillä on jääkaapinovissa vuosia. Jos et ole varma tuletko syömään jotain, älä osta.

Sijoita kahvinkeittimeen ja kutsu tutut kahville kottisi esim. joka toinen kerta sen sijaan että menet kahvilaan.

Vierailija
11/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista asuu 1-2 hengen talouksissa. Miksei sitä ruokaa voi tehdä pieniä määriä? Ei ole oikeastaan mitään rajoitteita sille mitä voi tehdä. Isot erät ovat tietysti siitä hyviä, että ruokaa on pakkasessa.

Tein sinkkuna ihan kaikenlaista ruokaa omatekoisesta maksalaatikosta pihveihin. Ruoanlaitto oli helppoakin, kun piti ottaa huomioon vain omat mieltymykset. Tein kasvisruokaa jollaista harva mies suostuisi syömään ja välillä oikein perinteisiä lapsiperheissä tuttuja halpoja perusruokia.

Vierailija
12/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka av:lla luulisi jo tottuneen kaikkeen ;)

Mutta tosiaan; jos ap:lla on varaa ostaa ruokaa ja käydä ravintoloissa / kahviloissa syömässä, niin luulisi olevan ihan ok-tuloinen ihminen. Eli voi ostaa huvälaatuisia raaka-aineita kotiin, joista voi tehdä useamman päivän sapuskat. Liharuuat säilyvät syömäkelpoisina pakastimessa useita kuukausia, kala vähän lyhyemmän aikaa.

Lehtien tilaukset kannattaa jättää minimiin, minkä ap ehkä jo tiesikin. Osamaksulla ei kannata ostaa mitään eikä pikavippeihin tosiaan kannata ryhtyä, vaikka olisi talous tiukilla. Ruoan suhteen kannattaa seurata tarjouksia, sillä esim. kahvin hinta on välillä ihan pilvissä ja välillä sitä saa tarjouksesta huokeaan hintaan. Samaten tietysti liha ja kala.

Vierailija
13/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty leipä on hyvää, googlaa netistä sämpylöiden, patonkien ym. reseptejä. Sämpyläjauhoja, leseitä, kaurahiutaleita, ruisjauhoa ym. sekaan. Juustoa, leikkelettä, tomaattia, kurkkua jne väliin. Ihan loistava lounas ja jopa päivällinen!

Teet nuudeleita ja eineslihapullia sekaan. Ihan loistava safka. Tuorejuustoa pidä jääkaapissa, voit maustaa sillä pastoja ja laatikoita.

Osta maitojauhepakkaus ja tee veden kanssa sekoitus pakkauksen ohjeen mukaan. Käy munamaitoon, lasagneen, pullataikinaan ym. ja säilyy kauan.

Soijarouhetta kaappiin: sillä voi jatkaa jauheliharuokaa tai mitä vain!

Vierailija
14/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sinkku ja kerran tarkastelin tiliotteitani, että mihin sitä rahaa eniten menee, niin ehdottomasti taksimatkoihin! Eli ei baari-illan jälkeen KOSKAAN taksilla kotiin, aina pitää päästä joko julkisilla tai kaverin kyydillä tai sitten kävellä.

Ja toinen hyvä sinkkuajan vinkki: pistä miehet tarjoamaan illallisia eli sovi paljon treffejä! Voit myös pyytää tarpeeksi mänteiltä ukoilta vippejä, itse "vippasin" eräältä äijältä 500e, hän oli ihastunut minuun ja antoi mielellään rahat. 200e taisin joskus maksaa takas, en enempää. NIin ja jottei kukaan epäile niin sänkyyn en tämän äijän kanssa mennyt koskaan tai muutakaan. Monta ravintolaillallista hän myös ehti tarjota, ennen kuin löysin nykyisen mieheni.

Vierailija
15/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko uusavuton vai en? Siksi näitä vinkkejä täällä kyselin. Upeaa, että sinä pärjäsit hienosti. Nautimme myös selvästi täysin erilaisista asioista, minusta on ihanaa käydä ystävieni kanssa ulkona syömässä tai kahvilla. Jos saat kiksejä siitä, että istut kotona nuttura tiukalla, good for you! Minä tykkään harrastaa, matkustaa ja viettää aikaa ystävieni kanssa. Viihdyn kyllä kotonakin, kuten juuri nyt, mutta kaipasin vinkkejä arkipäivän säästöihin.

ap (30-vuotias uusavuton nykynuori ;))

Vierailija
16/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sinkku ja kerran tarkastelin tiliotteitani, että mihin sitä rahaa eniten menee, niin ehdottomasti taksimatkoihin! Eli ei baari-illan jälkeen KOSKAAN taksilla kotiin, aina pitää päästä joko julkisilla tai kaverin kyydillä tai sitten kävellä. Ja toinen hyvä sinkkuajan vinkki: pistä miehet tarjoamaan illallisia eli sovi paljon treffejä! Voit myös pyytää tarpeeksi mänteiltä ukoilta vippejä, itse "vippasin" eräältä äijältä 500e, hän oli ihastunut minuun ja antoi mielellään rahat. 200e taisin joskus maksaa takas, en enempää. NIin ja jottei kukaan epäile niin sänkyyn en tämän äijän kanssa mennyt koskaan tai muutakaan. Monta ravintolaillallista hän myös ehti tarjota, ennen kuin löysin nykyisen mieheni.

Vierailija
17/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko uusavuton vai en? Siksi näitä vinkkejä täällä kyselin. Upeaa, että sinä pärjäsit hienosti. Nautimme myös selvästi täysin erilaisista asioista, minusta on ihanaa käydä ystävieni kanssa ulkona syömässä tai kahvilla. Jos saat kiksejä siitä, että istut kotona nuttura tiukalla, good for you! Minä tykkään harrastaa, matkustaa ja viettää aikaa ystävieni kanssa. Viihdyn kyllä kotonakin, kuten juuri nyt, mutta kaipasin vinkkejä arkipäivän säästöihin. ap (30-vuotias uusavuton nykynuori ;))

Vierailija
18/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sinkku ja kerran tarkastelin tiliotteitani, että mihin sitä rahaa eniten menee, niin ehdottomasti taksimatkoihin! Eli ei baari-illan jälkeen KOSKAAN taksilla kotiin, aina pitää päästä joko julkisilla tai kaverin kyydillä tai sitten kävellä. Ja toinen hyvä sinkkuajan vinkki: pistä miehet tarjoamaan illallisia eli sovi paljon treffejä! Voit myös pyytää tarpeeksi mänteiltä ukoilta vippejä, itse "vippasin" eräältä äijältä 500e, hän oli ihastunut minuun ja antoi mielellään rahat. 200e taisin joskus maksaa takas, en enempää. NIin ja jottei kukaan epäile niin sänkyyn en tämän äijän kanssa mennyt koskaan tai muutakaan. Monta ravintolaillallista hän myös ehti tarjota, ennen kuin löysin nykyisen mieheni.

Nokkela ja sosiaalisesti lahjakas nainen!

Vierailija
19/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo maitojauhe oli huippu, ei ole tullut mieleenikään. Maitoa menee hukkaan, vaikka ostankin 1/2 litran purkkeja.

ap

Vierailija
20/23 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen hyvä sinkkuajan vinkki: pistä miehet tarjoamaan illallisia eli sovi paljon treffejä! Voit myös pyytää tarpeeksi mänteiltä ukoilta vippejä, itse "vippasin" eräältä äijältä 500e, hän oli ihastunut minuun ja antoi mielellään rahat.

Kyllä on loistavia vinkkejä sulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä