Kuka korvaa puuttuvan avaimen, edellinen omistaja vai minä?
Edellinen omistaja antoi avaimet ja kertoi, ettei hän tiedä mihin yksi niistä käy. Kertoi, että oli saanut sen sitäedelliseltä omistajalta ja antaa sen nyt siksi minulle.
Jos nyt paljastuisi että tuo yksi avain, joka ei käy mihinkään, onkin korvannut yhden toimivan avaimen, ts. yksi avain on hukassa, niin kuva korvaa? Jos puute paljastuu talonyhtiölle, niin kaikki yhteiset ovethan joudutaan sarjoittamaan?
Joudunko minä maksumieheksi?
Kommentit (26)
kannattaisiko ihan turvalliseen vuoksi hankkia aina uuteen ausntoon muuttaessa uudet avaimet??
Ja vaikka olisikin kaikki avaimet tallella, niin edellinen asukas on saattanut kadottaa omiaan ja tehnyt tarvittavan määrän tilalle.
Isännöitsijän kautta kysely.
kannattaisiko ihan turvalliseen vuoksi hankkia aina uuteen ausntoon muuttaessa uudet avaimet??
loppuisi talon sarja kesken. Ei niitä voi määrättömästi sarjoittaa uudelleen. (Tieto peräisin lukkoliikkestä)
ja sanottiin että jos sitä ei löydy muuttoon mennessä, maksetaan oman oven uudelleensarjoitus sekä uusi avain. Tarkoittaa noin 250-300 euroa.
Meillä olis lisäksi pyörävaja, jätehuone, varasto, johon toi avain käy. Postilaatikko ja 2 ovea. Meillä kanssa lapsi hukkasi avaimen...
Pääseekö muualle kuin ulko-ovesta ja asuntoon? Monessa talossa on ns. emännän avain, jolla pääsee varastoihin, pesutupaan jne.
Juuri tällä viikolla olen tilaillut uusia avaimia kadonneiden tilalle. Ihmiset selvästi varmistelevat, etteivät joudu maksamaan sarjoituksia: yksi kertoi avainten kadonneen Paimiossa sienimetsällä (taloyhtiö Helsingissä), toisen avaimet olivat hukkuneet Indonesiaan. Naureskelin, että seuraava on varmaan ollut matkalla Marsissa ja avaimet tippuivat linnunradalla....
t. kiinteistöassistentti