Tiedätkö ketään joka olisi kieltäytynyt lääkityksestä?
Minä olen kieltäytynyt ottamasta krooniseen sairauteeni lääkitystä.
Lääkitys ei parantaisi sairautta eikä pysäyttäisi sen etenemistä. Kuitenkin sitä tulevat erittäin kalliit kustannukset ja sivuvaikutukset. Lääke ei auta myöskään taudin oireisiin. Se lähinnä EHKÄ hidastaa sairauden etenemistä.
Näiden lisäksi kysyn itseltäni: miksi haluaisin hidastavilla lääkkeillä pitkittää tätä kärsimystä? Ihan oikeasti. Miksi ihmeessä. Sillä kärsimystä tämä minulle on ollut. Etenkin henkisesti.
Kommentit (30)
Ymmärrän aivan hyvin lukemani, kiitos vaan.
Aloitanpa nyt sitten taas alusta tämän, ja väännetään rautakangesta. Viestissä nro 3 ihmettelin että en ole kuullutkaan lääkkeestä, josta ei ole MITÄÄN hyötyä, ei siis yhtään mitään. Tällaisen kuvan sain aloituksesta. No, se ei ollut pointtini vielä.
Numero 4 vastaa sitten minulle, että kyllä, tällaisia lääkkeitä on olemassa mutta minä en vaan tiedä niistä mitään. No yritin sitten kysyä jotain esimerkkiä lääkkeestä, josta ei ole ollut mitään hyötyä, vain pelkkiä sivuvaikutuksia, mutta saamani vastaukset ovat juuri tällaisiä "et ymmärrä".
Kyllä ymmärrän, te ette näköjään. Saanko nyt jo kuulla sen vastauksen, onko muka oikeasti sellaisia lääkkeitä joista ei ole mitään hyötyä, oikein todistetusti tutkittu että kukaan ei hyödy jostain lääkkeestä?
Enkä jaksa kuunnella taas vastausta tyyliin,"kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia", joo-o, TIEDÄN!! Mutta että pelkkiä niitä huonoja sivuvaikutuksia, ei mitään hyvää?
Lääh puuh, toivottavasti joku nyt hiffas ja snaijas.
Miksi kuoleminen nähdään kaikkein kauheimpana asiana? Kärsimys on paljon kauheampaa. Miksi pitkittää elämää millä hinnalla hyvänsä.
Ihmisillä on ihmeelliset mielikuvat ja uskomukset lääketieteestä.
Aloitanpa nyt sitten taas alusta tämän, ja väännetään rautakangesta. Viestissä nro 3 ihmettelin että en ole kuullutkaan lääkkeestä, josta ei ole MITÄÄN hyötyä, ei siis yhtään mitään. Tällaisen kuvan sain aloituksesta. No, se ei ollut pointtini vielä.
Numero 4 vastaa sitten minulle, että kyllä, tällaisia lääkkeitä on olemassa mutta minä en vaan tiedä niistä mitään. No yritin sitten kysyä jotain esimerkkiä lääkkeestä, josta ei ole ollut mitään hyötyä, vain pelkkiä sivuvaikutuksia, mutta saamani vastaukset ovat juuri tällaisiä "et ymmärrä".
Kyllä ymmärrän, te ette näköjään. Saanko nyt jo kuulla sen vastauksen, onko muka oikeasti sellaisia lääkkeitä joista ei ole mitään hyötyä, oikein todistetusti tutkittu että kukaan ei hyödy jostain lääkkeestä?
Enkä jaksa kuunnella taas vastausta tyyliin,"kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia", joo-o, TIEDÄN!! Mutta että pelkkiä niitä huonoja sivuvaikutuksia, ei mitään hyvää?
Lääh puuh, toivottavasti joku nyt hiffas ja snaijas.
Kyllä, JOKAINEN lääke on sellainen, että on olemassa YKSILÖ, jolle siitä ei ole mitään hyötyä? Ymmärrätkö?
johtuen kahdesta ns. epileptisestä kohtauksesta. MRI-kuvissa aivoissa ei kuitenkaan näkynyt löydöksiä joten en suostunut lääkitystä aloittamaan. Olen todella tyytyväinen että tein kyseisen päätöksen. Yli seitsemän vuotta on mennyt, ei kohtauksia, terveet lapset synnytetty.
Vuoden verran jouduin olemaan "kortti hyllyllä" tuon lääkityksestä kieltäytymiseni vuoksi.
vaikeisiin sairauksiin tarkoitettuja lääkkeitä, joiden teho on heikko. Esimerkiksi juuri neurologisiin sairauksiin käytetyt lääkkeet. On todellakin lääkkeitä, jotka eivät paranna eivätkä estä sairautta etenemästä, vaan väestötasolla hidastavat etenemistä. Esimerkiksi beeta-interferoni.
Masennuslääkkeiden sivuvaikutukset ovat olleet niin kovia, etten ole niitä suostunut jatkamaan enkä vielä uusia ja uusia kokeilemaan.
Onneksi löytyi sekin lääkäri, jonka mielestä terapia on minulle se suurempi apu.
Sairauspäivärahaa tai eläkettä tms en saa muutenkaan, joten siihen vedoten on turha yrittää painostaa.
Lääh puuh, toivottavasti joku nyt hiffas ja snaijas.Kyllä, JOKAINEN lääke on sellainen, että on olemassa YKSILÖ, jolle siitä ei ole mitään hyötyä? Ymmärrätkö?
Ymmärrätkö sinä, että minä en kysynytkään yksilötasolla vaan yleisesti????
En puhu aloitusviestistä, vaan siitä että täällä joku väitti muuta!!
Lääh puuh, toivottavasti joku nyt hiffas ja snaijas.Kyllä, JOKAINEN lääke on sellainen, että on olemassa YKSILÖ, jolle siitä ei ole mitään hyötyä? Ymmärrätkö?
Ymmärrätkö sinä, että minä en kysynytkään yksilötasolla vaan yleisesti????
En puhu aloitusviestistä, vaan siitä että täällä joku väitti muuta!!
Ei ole heinäntekoa, joten varmasti markkinoilla on lääkkeitä, jotka vedetään sieltä vielä pois sivuvaikutusten tai olemattoman tehon vuoksi.
Mutta eihän ap tässä puhunut yleisesti, vaan itsestään. Hän itse on kieltäynyt lääkityksestä, joka ei paranna eikä estä sairautta etenemästä vaan EHKÄ hidastaa etenemistä. ja kyllä, tälläisiä lääkkeitä on olemassa!
Eli viestissä kolme ihmettelet sitä, että eihän sellaisia lääkkeitä ole, joilla ei ole mitään tehoa. Sitten sinulle vastataan että kyllä, sellaisia lääkkeitä on, koska mikään lääke ei annan yksilötasolla takuuta vaikutuksesta.
Eli kukaan ei ole väittänyt, että on lääkkeitä joista kukaan ei hyödy. Sen sijaan ap on väittänyt, että hän ei koe mahdollisuutta sairauden etenemisen hidastumiseen niin suurena voittona, että uhrautuisi sivuvaikutuksille ja taloudellisille menetyksille.
Eihän tässä kukaan ole inttänyt mistään. Voi aivan hyvin olla, että ap itse yksilönä ei hyödy sairauteensa määrättävistä lääkkeistä, vaan kärsii suurista sivuvaikutuksista. Siitä tässä on kyse.
Syöpälääkkeitä testataan vuosia ja vuosia tuhansilla ja tuhansilla ihmisillä, ja lääke pääsee karkeasti sanoen markkinoille jos se on parempi kuin plasebo. Mutta tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että neljä kymmenestä hyötyy lääkityksesta, viisi ja puoli ei hyödy ja puolikas saa niin suuria sivuvaikutuksia että tilanne pahenee. Kun kyseessä on kuolemaan johtava sairaus, nämä riskit tiedetään ja otetaan.
Oma läheiseni ei voi käyttää ms-tautiinsa lääkkeitä, koska saa niistä niin suuria sivuvaikutuksia. Niiden teho ei ihan tutkimustenkaan mukaan ole mitenkään erityisen suuri. Jos tauti on edennyt riittävän pitkälle, ei ole oikein muuta tehtävissä kuin hoitaa oireita. Tälläisiäkin tapauksia tunnen monta.