Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa, kun eräs ystäväni ei huoli minulta apua?

Vierailija
08.10.2010 |

Hän kieltäytyy systemaattisesti kaikesta tarjoamastani avusta. Olen luvannut muuttoapua, ei kiitos. Lupasin lastenhoitoapua, ei kiitos. Lupasin tarjota hänelle kahvit jos hän lähtee lasten kanssa lähikahvilaan, ei kiitos. Hän on kuitenkin yhteydessä itse minuun viikottain ja luulin että olemme hyviäkin ystäviä. Vielä enemmän minua ihmetyttää, miksi loukkaannun tästä jatkuvasta ein sanomisesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei tarvitse apuasi tai sitten olet joskus auttanut ja kerjännyt siitä tiedostamattasi kiitosta jollain tasolla. Avun pitää aina olla pyyteetöntä.

Vierailija
2/7 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei haluaisi hoitaa sinun lapsiasi vastaavassa tilanteessa.

Ärsyttävää minustakin ettei apu hänelle kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainut mahdollinen syy. Olen itsekin kokenut sen että mikään apu kelpaa ja syy oli se että en kuitenkaan osaisi auttaa oikein kun olen itse niin tyhmä ja avuton. Minua kyllä voi auttaa kun en kuulema itse mistään selviä.

Vierailija
4/7 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen kanssa voi jonkin aikaa jutella mutta ei tehdä paljoa muuta.

Vierailija
5/7 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua aiheuttaa vaivaa sinulle. Ajattelee että saa esim. sukulaisia auttamaan jne. ei tarvitse ystävää kiusata.

Ei halua että maksat hänen kahvinsa ja kulutat siis rahaa. haluaa ehkä maksaa itse?

Mulla on ainakin just tällaisia ystäviä, kassalla jos puuttuu rahaa, ja minä voisin sitten tarjota, niin vastaus on että "ei sinun tarvitse, otan jotain halvempaa.." jos suostuisivat ilomielin, niin sehän olisi itsekästä. täytyy väkipakolla tuputtaa se apu, ja silloinkin natisevat vastaan. lopuksi kyllä kiittelevät vuolaasti, mutta " ei sun silti olis tarvinnu.."

Vierailija
6/7 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajoittain niin puhki, etten jaksa ryhtyä vaikka kuljettelemaan lapsiani hoitoon, siivoamaan vieraita varten, tai aina edes soittamaan ja sopimaan.

Vierailija
7/7 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit ainoan oikean vastauksenkin :)