Voi &/#(/%(/)#% tota SOSSUA! Ov
Nyt palo käämit totaallisesti!
Olen ollut nyt kaksi kuukautta sossun asiakas, kiitos kusipää exän, jonka takia olen nyt maksellut kolmen kuukauden vuokrarästejä (äijä kehtasikin valehdella, että juu, juu. Vuokra on maksettu, mutta eipä ollutkaan vaan rahat oli mennyt muuhun (pelaamiseen, jo pidemmän aikaa). Meillä mies siis oli hoidellut kokonaan vuokran maksun. Onneksi on ihana vuokraisäntä ja -emäntä ja sain sovittua, että maksan tuon rästin neljässä erässä.
Sain siis sossusta päätöksen, että sähkölaskut, vakuutukset ja lääkärilaskut (ei yksityiset) pitää maksaa ITSE ja sossu maksaa rahat takaisin KUITTIA ja laskua vastaan. Meidän lähisossu lopetettiin ja sossu muutti toiseen kaupunginosaan ja yhdistyi sen sossun kanssa.
Maksoin sähkölaskun viime viikolla (tuo oli toinen lasku, joka oli maksamatta ja josta tuli jo huomautus) ja vein sekä laskun että sen kuitin sossuun ja kaiken piti olla ok. Aloin sitten tänään kysellä rahojen perään (kun aikaa oli kulunut jo viikko), kun viime kerralla se oli jo heti seuraavana päivänä tililläni.
Vastaus oli; sossu on maksanut tuon laskun ja mä siihen, että mitä hittoa? EI VOI OLLA! Mutta kyllä se vaan oli maksettu tuplana.. Minä itse ja sossu samana päivänä uudestaan.
Noh, ei siinä mitään, mutta sossu ei korvaa mokaansa, koska ei se ole heidän vika (jaa-a. Miten niin ei ole heidän vikansa, jos koneelta näkyy viime kuussa tehty päätös, joka on vielä tämän kuun voimassa.. Ja sanoin sille neuvonnassa istuneelle miehelle, että tässä on se lasku JA SE KUITTI!).
Syy, miksei sossu korvaa virhettään on se, että sähkölaitos käytti ne rahat seuraavan laskun maksuun (laskua ei ole vielä edes lähetetty, mutta se näkyy jo tuolla omilla sivuillani (siis sähkölaitoksen online sivuilla) ja sen eräpäivä on ensi kuun alussa).
Ihan kiva, ei siinä mitään. Mutta nyt rahaa ei ole latin latia tilillä (olisko 23 senttiä?). Mutta kävin viime viikolla täyttämässä sekä ruokakaapin, että pakastimenkin ja jääkaapissakin on vielä ruokaa eli ei tässä nälkään kuolla ennen lapsilisiä. Ja itse voin olla ihan hyvin ilman astmalääkkeitä siihen asti ja eiköhän kuopuksen vaipat riitä siihen asti (taaperolla on enää yövaippa käytössä). Mutta kyllä se vähän hirvittää, että jos jotain käy, jompi kumpi lapsi esim. sairastuu tai muuta vastaavaa. Mitäs sitten.
Kommentit (33)
vaan VERONMAKSAJAT. Jos palkkakuitissa on virhe, siitä saa valittaa työnantajalle. Jos yhteiskunta maksaa sun sähkölaskusi, se nyt on aivan yks hailee maksetaanko se sulle vai sähkölaitokselle.
T. Työssäkäyvä yh-äiti, joka saa työstään sen verran palkkaa, että elättää sillä itsensä,kaksi lastaan ja maksaa veroissa sinun ja lapsiesi elatuksen myös. Mielenkiintoinen asenne sulla, että "mies maksaa". Mitä jos menisit itse töihin ja maksaisit omat laskusi, etkä maksattaisi niitä muilla?
maksaneensa laskunsa itse? Mä ainakin käsitin, että hänen ahdinkonsa johtuu nyt siitä, että mies on jättänyt vuokran maksamatta, ja joutuu sen takia nyt sossun asiakkaaksi, kun on rästejä?
Virheitä sattuu, kun on kiire ja yritetään palvella. Harva maksaa laskut ensin itse, vaan tuo ne suoraan sossuun ja se saattaa kiireessä sekoittaa. Mutta kuten todettu, hyvä asia on, että ensi kuussa sinulla on hieman helmpompaa.
Sossusta saat varmasti maksusitoumuksen lääkkeisiisi, jos tarvitset. Siellä on varmasti arvioitu tilanteesi ja tiedetään, että lapsilisät tulevat tilille tuota pikaa ja sen perusteella arvioitu, että pärjäät. Eivät ne muuten olisi näin toimineet. Ei sossussa kenelläkään ole mitään syytä yrittää tahallaan vaikeuttaa kenenkään elämää, päinvastoin. Siellä ei vaan olla totuttu aina noin oma-aloitteisiin asiakkaisiin kuin sinä, että laskutkin maksetaan itse :)
Tsemppiä elämääsi, pärjäät varmasti!
tulee mieleen että olisiko mitenkään mahdollista että olisit KIITOLLINEN että yhteiskunta maksaa sinun elämisesi? Etkä tulisi tänne kiroilemaan miten paska sossu on kun sieltä saa vain näin vähän rahaa.
vaan VERONMAKSAJAT. Jos palkkakuitissa on virhe, siitä saa valittaa työnantajalle. Jos yhteiskunta maksaa sun sähkölaskusi, se nyt on aivan yks hailee maksetaanko se sulle vai sähkölaitokselle.
T. Työssäkäyvä yh-äiti, joka saa työstään sen verran palkkaa, että elättää sillä itsensä,kaksi lastaan ja maksaa veroissa sinun ja lapsiesi elatuksen myös. Mielenkiintoinen asenne sulla, että "mies maksaa". Mitä jos menisit itse töihin ja maksaisit omat laskusi, etkä maksattaisi niitä muilla?
Mua ärsyttää nää veronmaksamisellaan ylpeilijät. Mäkin käyn töissä, ja maksan veroja, jolla maksetaan mm. sun lastes lapsilisät, sun terveydenhoito, tiet, joilla ajat tai liikut muuten, kelakorvaukset sun lääkkeistä jne. Toivottavasti olet mulle kiitollinen koko ajan.
Siellä ei vaan olla totuttu aina noin oma-aloitteisiin asiakkaisiin kuin sinä, että laskutkin maksetaan itse :)
laittaa uuteen laskuun. Ei ne nimittäin päätä sun rahoistas ja siitä että uusi lasku maksetaankin jo etukäteen. Virhe on selkeä ja rahat pitäis palauttaa, jollet erikseen sovi että maksat uuden laskun ennen eräpäivää niillä palautettavilla rahoilla.
Et näköjään halua ymmärtää lukemaasi!
Mies maksoi vuokran, itse maksoin suurimman osan ruuasta! Eli kyllä se meidän huushollissa meni niin, että kumpikin maksoi jotain eikä niin kuin SINÄ luulet, että mies maksoi kaikki!
Ja mene "töihin". Just. Menisin, jos olisi töitä! Oman alan töitä EI ole ja sairaanhoitajan ja lääkärin koulutusta ei ole, niille löytyisi töitä, vaikka muille jakaa! Ja siivoojaksi ei pääse, keväälle hain pariinkin firmaan, mutta ne joilla on koulutus menevät edelle. Ja puhelinmyyjäksi EN enää rupea! Eli avarrappas vähän sitä maailman katsomustasi. Turhaan vihjaat siellä, että olen joku tuilla eläjä.
Ja ihan tiedoksesi vaan, että kuopus ehti olla vuoden hoidossa ennen kuin sain loppu keväästä potkut, kun firma meni konkkaan ja kaikki saivat potkut. Eli.. Mutta kuvittele sä ihan vapaasti mitä haluat.
Eli olen nyt taaperon kanssa kotona ja esikoinen on eskarissa päivät.
Ja tuohon sossun toimintaan. Niin mäkin luulin, että sossu ihan itse maksaa tuon laskun ja kiikutinkin ensimmäisen laskun sinne, mutta se palautettiin bumerangina takaisin lapun kera: lasku korvataan MAKSETTU KUITTIA vastaan! Eli mitäs siinä voi tehdä? He maksavat toimeentulotuen tilille ja siitä sitten pitää maksaa se lasku jne. Syytä en tähän tiedä.
Mutta olin joskus opiskeluaikoina yhden kesän sossun asiakas, kun en saanut kesätöitä ja silloin sossuun piti vaan kiikuttaa se lasku.
ap
sitten laittaa koko ensikuun sähkölaskuerän menoiksi, kun haet lokakuun tt-tukea. Eikö niin? Ja hae reseptilääkkeisiin maksusitoumus heti, jos niitä ei ole vielä huomioitu laskelmassa.
sitten laittaa koko ensikuun sähkölaskuerän menoiksi, kun haet lokakuun tt-tukea. Eikö niin? Ja hae reseptilääkkeisiin maksusitoumus heti, jos niitä ei ole vielä huomioitu laskelmassa.
Sehän on jo maksettu tässä kuussa.
Ja lääkkeet on huomioitu laskelmassa, mutta niistäkin saa korvauksen, kun vie reseptin/-tit ja se apteekin kuitin sossuun ja sitten he korvaavat ne. Uusin reseptin ja kävin hakemassa sen vasta eilen eli sen takia en ole vielä käynyt hakemassa lisää lääkkeitä.
ap
minkä ap sähkölaitokselle maksoi, oli erääntynyt, ja myöskin tämä toinen, joka tuli myöskin sossun toimesta maksetuksi, oli erääntynyt, ei sähkölaitos maksa niitä rahoja takaisin missään nimessä.
Jos kyse olisi ollut ei-erääntyneestä laskusta, rahat voitaisiin ehkä vielä palauttaa.
Tsemppiä ap, kyllä te pärjäätte!
Rivosuiselle juopolle antaisin potkun perseeseen jos olisin sossussa töissä.
olin pyytänyt sille maksuaikaa! Ja maksoinkin sen sovittuna päivänä, mutta tämä toinen lasku ei ollut. Se näkyy jo online palvelussa ja sen eräpäivä 5.10. Ja laskua ei siis ole vielä tullut mulle. Nuo laskut näkyvät tuolla pari päivää ennen kuin se on tullut mulle.
Ja kysyin sitäkin tuolta sähkölaitokselta, että mitäs nyt tehdään? Palautatteko mun maksamat rahat mun tilille ja vastaus oli EI, emme palauta! Kun niillä on jo maksettu tuo teidän toinen avoin lasku.
ap
Rivosuiselle juopolle antaisin potkun perseeseen jos olisin sossussa töissä.
VIESTIIN VAAN AVAUKSEN OTSIKKOON! Hölmö! Ja sinä se jaksat koko ajan aukoa päätäsi, rassukka!
Ihan tiedoksesi vaan, että olen ollut koko ikäni absolutisti ja en ole koko ikänäni polttanut tupakkaa. En edes maistanut. Eli se siitä sun juoppo väitteestä! Ja kyllä suakin ärsyttäisi tollanen moka!
ap
voi mahdollisesti saada tilapäisesti maksusitoumuksen ruokaan (tai vaippoihin tms) tietyissä tilanteissa. Mutta toisaalta, johan lapsilisät maksetaan ihan pian.
minkä ap sähkölaitokselle maksoi, oli erääntynyt, ja myöskin tämä toinen, joka tuli myöskin sossun toimesta maksetuksi, oli erääntynyt, ei sähkölaitos maksa niitä rahoja takaisin missään nimessä.
Jos kyse olisi ollut ei-erääntyneestä laskusta, rahat voitaisiin ehkä vielä palauttaa.
Tsemppiä ap, kyllä te pärjäätte!
Eli sähkölaitos ei maksele niillä liikaa maksetuilla rahoilla tulevaa laskua vaan palauttaa ne, jos ap sitä vaatii.
Ap on onnistunut maksattamaan elämisensä rästivuokriin vedoten veronmaksajilla ja sitten se noituu täällä kun merirosvo kun sossu on tehnyt muutaman kympin mokan yhden laskun kanssa!
Miehen vika, että vuokrat on rästissä ja sossun vika kun on lasku maksettu kahdesti ja plaa plaa plaa. Kaapit täynnä ruokaa ja lapsilisiä tulossa useampi satanen muutaman päivän päästä ja silti jaksaa valittaa... Huoh, meitä on joka junaan.
vahingossa maksamaan muutenkin jonkun laskun kaksi kertaa niin se halutaan hyvittää seuraavaan laskuun eikä missään nimessä palauttaa takaisin??? Vaikka kyse olisi suurestakin summasta. Se on todella törkeää! Ap:lle jaksuja. Minä ainakin ymmärrän kuinka ketuttaa.
naisia jotka ovat syntyneet kultamuna perseessä! Tai jotain sinnepäin...