Näkijöihin te uskotte, mutta ette astrologiaan!! =O
Ei voi olla totta.. oikeasti.
Astrologialle on olemassa ihan validit perusteet, ja se todella toimii!
Mihin perustuu se, että näkijä (varsinkin jonkun netin kautta virtuaalisesti - eri asia ehkä paikan päällä, missä voisi edes kuvitella jonkinlaisten energioiden välittyvän..?) on sitten uskottava?!
Ei voi ymmärtää ihmisten järkeä, oikeasti ei voi.
Kommentit (78)
en tunnistanut itseäni siitä. Joku asia täsmäsi, mutta yleensä meni ihan ohi. Laatija oli tunnettu astrologi. Luulisi muutenkin että astrologit ja selvänäkijät osaisivat itse tehdä elämässään oikeita valintoja. Mutta niinhän ei näy olevan.
Niin astrologitkin ovat vain ihmisiä, joilla on myös oma astrologinen karttansa; persoonansa ja mieltymyksensä. On minunkin hyvin vaikea tulkita esimerkiksi sellaiselle henkilölle, jonka tyyppisten kanssa en tulisi toimeen kunnolla muutenkaan. Henkilökemiat eivät aina kaikkien kanssa natsaa - ja joskus koulutettukin astrologi voi mennä tulkinnoissaan metsään, siinä missä lääkäritkin tekevät vääriä diagnooseja.
Sen vuoksi kaikista paras keino lähestyä astrologiaa on opiskella sitä itse.
Jokainen meistä varmasti tietää, miten monimutkaista ja joskus hankalaakin elämä osaa olla - asioilla on monia erilaisia puolia. Jokin valinta voi olla yhdellä tapaa toimiva, vaikka samalla kertaa olisi huonokin (tai näyttäytyisi sellaisena). Todellakin astrologitkin ovat vain ihmisiä, jotka tekevät joskus huonojakin valintoja.
Vaikka olenkin astrologiasta kiinnostunut, en itse seuraa transiitteja; eli suomeksi sanottuna, en katso taivaankappaleista, että mitä minulle nyt, tai huomenna, kuuluu ;) - ajattelen sen niin, että sellainen on ihan turhaa. Mutta syntymäkartastaan (ja perusominaisuuksistaan sekä myös läheisten em. ominaisuuksista) tulisi jokaisen olla tietoinen.
Ap.
Miten käy keisarinleikatun lapsen persoonallisuuden. Jos joudutaan esim. leikkaamaan ulos kuukautta ennen oletettua syntymäaikaa. Lääkärikö määrittää persoonallisuuden?
Hassua muuten, että löydän itseeni sopivia piirteitä ihan jokaisesta tähtimerkistä...?
Sinulla on varmaan aika monipuolinen kartta sitten ;).
Ap.
Miten käy keisarinleikatun lapsen persoonallisuuden. Jos joudutaan esim. leikkaamaan ulos kuukautta ennen oletettua syntymäaikaa. Lääkärikö määrittää persoonallisuuden?
Astrologiahan perustuu siihen, että syntymässä oleva lapsi ikäänkuin itse määrittää oman optimaalisen syntymähetkensä - jos lääketieteen keinoin tähän puututaan, niin vaikea on sanoa, mitä kautta persoonan piirteet silloin muodostuvat.
Ap.
Että miksi se sujuvasanainen naishenkilö huivi päässä ja kynttilä pöydällä olisi uskottavampi kuin tämä yksi maailman vanhimmista tieteistä?
(Eipä unohdeta sitäkään tässä ketjussa, että astrologia todellakin on t i e d e, jota vielä tänäkin päivänä voi opiskella Englannin ja Amerikan yliopistoissa).
Ap.
olen naimisissa ja mies on minua nuorempi, ei lapsia. Muutin jo nuorena ulkomaille, asuin useissa eri maissa. Olen aina ollut kiinnostunut eri kulttuureista ja uskonnoista. Rakastan liikuntaa.
aihe vapaalla -kirjoittava henkilö on yksi ja sama tyyppi. Sen verran paljon on näitä "Teette näin, muttette näin!". Ikään kuin siis kyseessä olisi vain yksi ihminen tai täysin samaa mieltä kaikesta oleva kollektiivinen yhteisö.
Fiksummat ymmärtävät, ettei näin ole.
Niinpä siis on olemassa Aihe vapaallakin monia ihmisiä:
1) niitä, jotka uskovat sekä näkijään että astrologiaan
2) niitä, jotka uskovat vain jompaan kumpaan
3) niitä, jotka eivät usko kumpaakaan
Ymmärsitkö nyt, ap?
T: Se, joka kuuluu 3. ryhmään
Että miksi se sujuvasanainen naishenkilö huivi päässä ja kynttilä pöydällä olisi uskottavampi kuin tämä yksi maailman vanhimmista tieteistä? (Eipä unohdeta sitäkään tässä ketjussa, että astrologia todellakin on t i e d e, jota vielä tänäkin päivänä voi opiskella Englannin ja Amerikan yliopistoissa). Ap.
Ja Englannin ja Amerikan yliopistoissa voi opiskella aika montaa muutakin huuhaata, ei se niitä tiedettä tee :).
olen naimisissa ja mies on minua nuorempi, ei lapsia. Muutin jo nuorena ulkomaille, asuin useissa eri maissa. Olen aina ollut kiinnostunut eri kulttuureista ja uskonnoista. Rakastan liikuntaa.
Jos nyt oppikirjamaisesti vain suoraan tulkitsisi, olisit jousimies - mutta astrologia ei ole näin suoraviivaista; voit olla ns. horoskoopiltasi melkein mikä vaan, mutta sinulla on 9. huone (eli jousimiehen huone) painottunut, tai sinulla on nousussa (elämän- ja maailmankatsomuksen määrittäjänä) jousimies.
Ap.
Monikin on hukkunut merivirtojen syliin ja lääketiede tuntee ilmapaineen vaikutuksen elimistöön.
Ja Englannin ja Amerikan yliopistoissa voi opiskella aika montaa muutakin huuhaata, ei se niitä tiedettä tee :).
Mahtaa olla mukavaa, kun ei koskaan tarvitse tarkastella omia uskomuksiaan maailmasta, kun defenssit torjuvat näin tehokkaasti kaikenlaisen uuden informaation. ;)
Ap.
Monikin on hukkunut merivirtojen syliin ja lääketiede tuntee ilmapaineen vaikutuksen elimistöön.
aina keskustelut päättyvät siihen että "ei mun tarvitse sulle mitään selitellä, tämä vain on näin ja toimii."
Mahtaa olla mukavaa, kun ei koskaan tarvitse tarkastella omia uskomuksiaan maailmasta, kun defenssit torjuvat näin tehokkaasti kaikenlaisen uuden informaation. ;) Ap.
Mutta hys hys pitää olla siitä asiasta, ja antaa ihmisten vaan pitää kiinni uskomuksistaan. Juu juu maapallokin on litteä, on on, jatkakaa vaan itsellenne sen hokemista - ehkä se muuttuu todeksi sillä tavoin.
Ap.
aina keskustelut päättyvät siihen että "ei mun tarvitse sulle mitään selitellä, tämä vain on näin ja toimii."
Mahtaa olla mukavaa, kun ei koskaan tarvitse tarkastella omia uskomuksiaan maailmasta, kun defenssit torjuvat näin tehokkaasti kaikenlaisen uuden informaation. ;) Ap.
Ala opiskella astrologiaa - sen jälkeen tee huomioita ympäristöstäsi; lapsistasi, miehestäsi, parhaasta ystävästäsi, itsestäsi, äidistäsi, työkaveristasi jne.
Astrologian toimivuuden huomaa (helposti) ihan käytännössä, kunhan vain malttaa ottaa selvää siitä ihan aidosti ja kiinnostuneena. (Ja siis keskittyä ns. laadukkaaseen OIKEAAN astrologiaan - ei iltasanomien "kaikille leijonille sattuu tänään niin taikka noin" -horoskooppeihin.
Ap.
Totta. Miten se todistaa astrologian toimivuuden?
Nämä energiat todella vaikuttavat muuhunkin elolliseen täällä maan päällä.
Se on juuri niin yksinkertaista. Perusajatus siis; tämän tiedostettuasi voitkin laajentaa tutkimistasi siihen, että miten mikin taivaankappale vaikuttaa sinuun, ja missä kulmassa jne. Menee nopsaan monimutkaisemmaksi - mutta niin antoisaksi. =)
Ap.
Ala opiskella astrologiaa - sen jälkeen tee huomioita ympäristöstäsi; lapsistasi, miehestäsi, parhaasta ystävästäsi, itsestäsi, äidistäsi, työkaveristasi jne. Astrologian toimivuuden huomaa (helposti) ihan käytännössä, kunhan vain malttaa ottaa selvää siitä ihan aidosti ja kiinnostuneena. (Ja siis keskittyä ns. laadukkaaseen OIKEAAN astrologiaan - ei iltasanomien "kaikille leijonille sattuu tänään niin taikka noin" -horoskooppeihin. Ap.
Eikä vaikka Krikkalaisiin jumalmyytteihin? Kun aina kuitenkin on paljon ihmisiä, joihin ei kartat osu (ai niin, oli vaan väärä arvioija). Osumiahan saa kyllä, jos riittävästi uskoo, siihenhän perustuu lumelääkkeidenkin teho. Vahva usko siirtää vuoria...
Totta. Miten se todistaa astrologian toimivuuden?
Nämä energiat todella vaikuttavat muuhunkin elolliseen täällä maan päällä. Se on juuri niin yksinkertaista. Perusajatus siis; tämän tiedostettuasi voitkin laajentaa tutkimistasi siihen, että miten mikin taivaankappale vaikuttaa sinuun, ja missä kulmassa jne. Menee nopsaan monimutkaisemmaksi - mutta niin antoisaksi. =) Ap.
Siis mikä energia? Kappaleiden välinen vetovoimako? Se on paljon merkittävämpää lähempänä olevilla kappaleilla kuin kaukaisilla tähdillä. Päättelyä harrastaen mille tahansa voidaan keksiä yhteyksiä, mutta kun pitäisi olla oikeita todisteita - vaan uskossahan ei niitä ole - sillä kysymys onkin uskosta, ei tieteestä.
aihe vapaalla -kirjoittava henkilö on yksi ja sama tyyppi. Sen verran paljon on näitä "Teette näin, muttette näin!". Ikään kuin siis kyseessä olisi vain yksi ihminen tai täysin samaa mieltä kaikesta oleva kollektiivinen yhteisö. Fiksummat ymmärtävät, ettei näin ole. Niinpä siis on olemassa Aihe vapaallakin monia ihmisiä: 1) niitä, jotka uskovat sekä näkijään että astrologiaan 2) niitä, jotka uskovat vain jompaan kumpaan 3) niitä, jotka eivät usko kumpaakaan Ymmärsitkö nyt, ap? T: Se, joka kuuluu 3. ryhmään
Sehän nyt on ihan päivänselvä asia.
Mutta todella ihmettelen sitä, miksi ennustajan viestiketjuun satelee kysymyksiä maan ja taivaan väliltä; siis sellaisia kysymyksiä, joihin olisi mahdollista etsiä itsekin (paaaaljon luotettavampia) vastauksia - ja löytää niitä ihan itsestään ja omasta elämästään. Keinot ovat olemassa, mutta silti ihmiset päättävät luottaa esimerkiksi näihin ennustajiin.
Ei voi kuin ihmetellä tätä asiaa - ja siihen aloitukseni perustuikin.
Ap.
Ihminen on taivaankappaleisiin ja valovuosisatojen etäisyyksiin verrattuna niin kovin pieni, että kyllä häneen paljon enemmän vaikuttaa esimerkiksi postinkantajan jakelureitti tai raitiovaunujen liikkeet kuin joku kaukainen galaksi linnunradan tuolla puolen.