Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko määräaikaisen sopimuksen purkaa?

Vierailija
07.10.2010 |

Työpätkäni on syyskuulta joulukuulle. Olen sijainen hoitoalalla. Tahtoisin purkaa sopimuksen jo tämänkuun loppuun. Elämäntilanteeni on muuttunut radikaalisti enkä saa lapsen hoitoa järjestettyä. Hoitaja on kotona mutta homma ei toimi. Päivähoitoon en viitsisi 2kk takia alkaa laittamaan ja se paikka jonka saisin tähän hätään saattaisi olla toisella puolella kaupunkia, jonne minulla ei ole mitään mahdollisuuta ilman autoa lähteä viemään..huoh.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä pystyt irtisanoutumaan. Sitten vaikka saikulle kun ahdistaa jos ei muuta keinoa ole ;) Kuule niin paljon kun pätkätyöläisiä käytetään hyväksi niin voi ptkätyöläinen tehdä mitä haluaa ja varsinkin lapsen vuoksi.

Ja siis ihan laillisesti voit irtisanoutua, tuo irtisanomisaika vaan sitten on se 2vko. Saatko lapsen hoidon siksi aikaa järjestymään?

Tarkoittaa ta.sta johtuvia laiminlyöntejä ja melko törkeää kohtelua.

Mikä olisi syy sairaslomaan? Onko ap sairas?

Vierailija
42/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron oman tapaukseni.

Minulle tehtiin työsopimus kolme vuotta sitten lokakuusta seuraavan vuoden toukokuun loppuun asti, määräaikainen työsuhde.

Kolmen kuukauden aikana aloin huomata ettei homma toimi vaikean ttyömatkan takia. Olin luullut pystyväni matkustamaan kuudella kulkuneuvola päivässä, kolmella meno ja kolmella paluu (bussi-juna-juna ja juna-juna-bussi)

Katsoin parhaaksi lopettaa työt ja sainkin tilalle uuden paikan läheltä kotia jolloin matkavaikeus poistui.

Koska en ollut ehtinyt olla 4 kuukautta työssä, mikä on koeaika, niin sain heti halutessani lopettaa työt ja alkaa uudessa paikassa.

Ei siis ollut irtisanomisaikaa.

Miksi minä sain "purkaa" tai ainakin sain lähteä, lomarahat ym. tuli päälle ja sain hyvän työtodistuksen, siellä ymmärrettiin pitkä työmatkani aiheuttama vikeus.

Ymmärsin että koska en ollut ehtinyt olla 4 kuukautta työssä niin ei ole irtisanomisaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyosopimus

Ottakaa faktoista selvää, ennen kommentointia.

Ap.lle suosittelen, että keskustelet tilanteestasi avoimesti työnantajasi kanssa. Toivon, että kaikki menee parhain päin. Jos lapsesi on kotona nytkin, saat varmaan jo nyt kotihoidon tukea? Se ei lopu, eikä siihen tule mitään karenssia.

Vierailija
44/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koeajalla molemminpuolinen irtisanominen mahdollista. Onko ap Sinulla koeaikaa? Vai suoraan määräaikainen työ.

Koeaika oli 4kk.

Oli miten oli, minä pystyin lopettamaan määräaikaisen työni joka oli lokakuu 2007-toukokuu 2008 kolmen kuukauden työssäolon jälkeen. Kerroin lopettavani ja sain lähteä seuraavaan työpaikkaan eikä napistu ollenkaan. T

Työtodistuskin hyvä koska ymmärrettiin todellinen syy: matkavaikeudet. Jos ei olisi ollut koeaikaa niin sitten kai toinen juttu.

Uusi työnantajakin viittasi edellisen paikan koeaikaan jolloin voin alkaa heillä heti ilman irtisanomisaikaa.