anoppi hermostui, mies yhtäkkiä samaa mieltä...
Meillä esikoisen laskettu aika 1.1. ja oltiin miehen kanssa ajateltu että joula vietetään tänä vuonna rauhassa kahdestaan kotona ja odotellaan vauvaa.
Tänään sitten anoppi soittija kyseli että kai tulemme hänen mökilleen jouluksi kuten aina. Mökki on saaristossa, reilusti yli puolen tunnin lauttamatkan takana. Parhaimmillaankin matkaa lähimpään sairaalaan tulisi ajallisesti n.4h. Ja lautan aikatauluista riippuen voisi mennä helposti 6-7h ennen kun sairaalaan pääsee.
Selitin anopille mitä olimme miehn kanssa jo ehtineet sopia. Myös sen että en halua lähteä enää loppuvaiheessa niin kauas ja hankalan matkan päähän sairaalasta. Anoppi loukkaantui ja löi luurin korvaan.
Oli sitten soittanut miehelleni ja kertonut tälle mitä sanoin. Nyt äitinsä kanssa puhuttuaan mies on yhtäkkiä sitä mieltä että miksi sitä mökkiä ei voi edes harkita ja hermostui minulle kun selitin sairaalaan pääsyn vaikeudesta. Olen kuulemma kohtuuton ja ajattelen vain itseäni...
Mies menköön mökille jos haluaa, minä pysyn kotona. Tämän myös miehelle sanoin...
Kommentit (58)
tuleehan niitä muita jouluja. Lapsen ja äidin henki etusijalle.
Molemmat olimme siis ensiodottajia ja kaikki sanoivat, että yliaikaiseksi menee...joten ei todellakaan voi tietää, milloin lapsi päättää syntyä.
Kysy tosiaan neuvolasta ja pyydä vaikka miehesikin sille kerralle mukaan.
Tsemppiä ymmärtämättömän anopin ja tossukan miehen kanssa :)
ps. meillä anoppi vollotti puhelimessa, kun emme päässeetkään esikoisen kanssa hänen ensimmäistä joulua viettämään anoppilaan. Oli aivan sairas lumimyrsky ja matkaa monta sataa kilometriä. Emme todellakaan halunneet lähteä ajamaan.
Neuvolaan ajattelin ottaa miehen seuraavan kerran mukaan ja laittaa terveydenhoitajalta kysymään asiaa, jos ei minua usko.
Toivon että rauhottuu kun ehtii tässä vielä ennen kotiin tuloa asiaa miettimään.
ettei tarvitse tuollaisen anopin kanssa edes miettiä joulun viettämistä.
En minäkään edes harkitsisi tilanteessasi tuollaisen matkan taakse mökille menoa. Pahimmillaan sinun ja vauvasi hengen uhalla.
Unohda se anoppi. Sä et ole kohtuuton etkä itsekäs vaan anoppisi on! Ja taitaa olla kasvattanut miestäsi siihen, että äitinsä tarpeet ovat tärkeimmät. Toivottavasti miehesi tajuaa asian oikean laidan. Tsemppiä!
Ahkerasti vaan siivoilet ja lenkkeilet ja harrastat seksiä, niin oot sopivasti sairaalassa jouluna.
Onko miehesi todella valmis riskeeraamaan sinun ja vauvansa hengen, jotta äitinsä ei pahoittaisi mieltään. Kysypä neuvolasta, suosittelevatko he sinulle saarijoulua ja kerro vastaus sitten miehellesi. Joulun aikaan vauvanne on jo täysiaikainen ja valmis syntymään. Selitä se miehellesi, kyllä hän ymmärtää. Pakkohan hänen on.
Meillä selitti synnytysvalmennuksessa että viikolta se ja se eteenpäin kannattaa olla koko ajan varuillaan ja näillä viikoilla ei saisi mennä pidemmän matkan päähän synnytyssairaalasta kuin mitä oma koti on. Meillä on esim jotain 100km synnytyssairaalaan. Ja kaikki neuvolasta lähtien selittivät että se la ei ole kiveen kaiverrettu että useimmiten heittelee jopa viikolla..
Mutta ei.. Mies jankutti että kyllä me voidaan sinne ja sinne mennä kun se la on silloin. Eikä se miehen äitikään mitenkään tilannetta helpottanut kun jankutti että _hänen_ lapsesa ovat syntyneet aina laskettuna päivänä.. Joo olen huono äiti jo sillä että en osaa lastani oikeana päivänä synnyttää.
No meillä meni yliaikaa ja mies jankutti sitten että milloin leikataan. Minä sanoin että sitten kun on sellainen tilanne ja taas neuvolat ja kaikki selittivät eikä tuon paksukallon päähän mennyt taas tuo tieto ollenkaan....
Ap, pysy vahvana nyt. Ota mies neuvolaan mukaan ja kysy sitä matkustamista. Ehkä olet löytänyt fiksumman miehen kuin tuo minun mieheni ja hän ymmärtää asian..
Tuli kyllä mulle ihan yllätyksenä tuo miehen reaktioa äitinsä puheluun... En odottanut yhtään vaan ajattelin että hänkin ymmärtäisi tilanteen ilman selittelyjä.
Ja tosiaan mielestäni mulla oikeus ajatella tässä asiassa itseäni ja vauvaa niinkuin moni sanoikin. Pahlta vaan tuntuu miehen reaktio... Näköjään sitten äitinsä tossun alla...
T:ap
varsinkin kun saaristossa pitää aina ottaa huomioon sääolosuhteet. Joulunpyhät voivat olla juuri sitä pahinta kelirikkoaikaa, jolloin saareen ei pääse lautalla eikä jäätä pitkin, ja sopivan lumimyrskyn tullen ei edes helikopterilla.
Muutaman tunnin automatka moottori-/valtatietä pitkin on ihan eri asia (tosin en lähtisi neljän tunnin ajomatkan päähän silloinkaan, en olisi viikoilla 37-38 ylipäätään edes pystynyt istumaan tuollaista matkaa! Teimme viimeisen automatkan, 450 km, viikolla 32, ja silloinkin oli jo todella vaikeaa).
ettei tarvitse tuollaisen anopin kanssa edes miettiä joulun viettämistä.
En minäkään edes harkitsisi tilanteessasi tuollaisen matkan taakse mökille menoa. Pahimmillaan sinun ja vauvasi hengen uhalla.
Unohda se anoppi. Sä et ole kohtuuton etkä itsekäs vaan anoppisi on! Ja taitaa olla kasvattanut miestäsi siihen, että äitinsä tarpeet ovat tärkeimmät. Toivottavasti miehesi tajuaa asian oikean laidan. Tsemppiä!
esikoinen syntyi rv.38+0 neljässä tunnissa ekasta kunnon supistuksesta.....eli en ainakaan tokan syntyvän vauvan kanssa lähtis minnekään kauemmas!! pelastushelikopteritkaan ei välttämättä voi huonolla säällä lentää, ja voi olla muitakin potilaita.
Et ole ollenkaan hysteerinen, vaan kuullostaa vain järkevältä pysyä siedettävän lähellä sairaalaa.
Eihän sitä voi koskaan tietää etukäteen, voi olla että menee 2 vkoa yliaikaakin, mutta kaikkeen n parempi varautua, ettei tartte synnyttää mökillä!
että aikuinen ihminen (joka anoppisi oletettavasti on), SUUTTUU moisesta niin, että lyö luurin lapsellisesti korvaan! Kyllä on ihminen pienestä rakennettu, kun tuolla tavalla käyttäytyy! Ja onneksi olkoon, poikansa tuntuu olevan samanlainen...
useimmiten ole se päivä jolloin vauva syntyy, vaan se on + - 2 viikkoa??
Uskomattoman TYPERIÄ ihmisiä!!!!
Missään olosuhteissa et lähde 4 tunnin matkan päähän sairaalasta ja piste. Näytä tämä ketju sille miehellesi, jospa sitten tajuaisi.
Onko mies valmis siihen, että vauvalle sattuu jotain ikävää?
Ja anoppi on aikuinen ihminen, naurettavaa kiukuttelua.
Meillä yksi lapsista syntyi tunnissa, ja 2,5 viikkoa ennen laskettua aikaa. Että jos olisin ollut saaressa mökillä, niin veneeseen olisi syntynyt...
vaan VELVOLLISUUS. Istuta miehesi hetkeksi alas ja kysy häneltä, onko hän todella äitinsä helmoissa pyörivä nössykkä vai äidistään itsenäiseksi kasvanut ja vaimoonsa liittynyt MIES.
että aikuinen ihminen (joka anoppisi oletettavasti on), SUUTTUU moisesta niin, että lyö luurin lapsellisesti korvaan! Kyllä on ihminen pienestä rakennettu, kun tuolla tavalla käyttäytyy! Ja onneksi olkoon, poikansa tuntuu olevan samanlainen...
Aikuinen on iältään, mutta ei aina käytökseltään. Ennenkin kiukutellut. Tosin ne olleet pieniä asioita tähän mennessä verrattuna tähän.
Ymmärtäväinen on ollut raskauden suhteen, kysellyt aina vointia ja katsellut inoissaan ultrakuvia. Oletin siis että ymmärtäisi tämän asian... mutta ilmeisesti kyse tässä niinkuin monissa muissakin jutuissa se oman tahdon läpi saaminen, ei niinkään itse asia.
Tosiaan miehestä en olisi uskonut... Mutta kai olen sitten ollut jotenkin sokea oman mieheni suhteen. Toivon vain että ymmärtää asian kun tänään myöhemmin puhutaan, tai viimeistään neuvolassa.
nyt vasta jälkeenpäin lukiessa tajusin että vähän epäselvä...
ethän sä vaan ole missään nimessä menossa? Nyt pysyt tiukkana ja kovana molempia vastaan.
Varmaan kova pettymyt omaa miestään kohtaan kun noin asettuu äitinsä puolelle. Tsemiä, tiedän miltä se tuntuu. Tosin mun eksä oli aina siskonsa (!) puolella..
Etka tietenkaan mene sinne saaristoon, miten anoppisi voi olla noin tolkuttoman itsekeskeinen etta odottaa sinun riskeeraavan oman lapsenlapsensa turvallisen syntyman?
kun olin viimeisessä lääkärintarkastuksessa vkolla 36 ja lääkäri sanoin että et sitten lähde 30 min kauemmaksi synnytyssairaalasta niin ajattelin "joopa joo, turhaa puhetta". Lapsi syntyin 6 päivää lääkärissä käynnin jälkeen eli vkolla 37!! ja synnytys kesti kokonaisuudessaan ensimmäisestä supistuksesta vaivaiset 4,5 tuntia. Esikoinen kyseessä että älä missään tapauksessa lähde viettämään joulua noin kauas.
lainaus unohtu!eli tää joka sano että niin sew heilläkin alko,ja tuli ero..