Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä pompota autollista kaveria, kiitos.

Vierailija
11.12.2025 |

Taas mietin mikä hitto niitä ihmisiä vaivaa joilla ei ole itellä autoa ja luulevat että autollinen kaveri varmaan mielellään kuluttaa aikaansa ja rahaa (eli bensaa) heidän kyyditsemiseen???

Toistuvasti käy näin: lupaan hakea autottoman kaverin kun ollaan menossa johonkin. Sitten kun kaikki on sovittu tulee viestiä "mun pitää käydä kaupassa samalla" ja ostetaan pari kassia ruokaa kun ite ootan autossa, tai "mun pitäis samalla käydä hakemassa pari juttua serkulta" ja oletetaan että tietysti mulle on ok tehä muutaman kilsan ylimääräinen lenkki. Tää lopulta johtaa siihen etten halua edes sopianäiden kavereiden kanssa tapaamista koska tiedän että oletus on aina että minä kuskaan.

Ja pari disclaimeria:  Läheisiä kuskaan vaikka kuuhun, mutta he taas ei oleta että kuskaisin vaan aina saan "tuputtaa" kyytiä.

Olin myös itse autoton vuosikausia ja oli tosi iso kynnys pyytää kyytiä muilta kuin vanhemmilta. Bussilla kuljin oli mikä ilma vaan enkä kokenut sitä mitenkään haasteellisena joten tuo ehkä vielä enemmän aiheuttaa ärsytystä. Sekä aina jos oli tilanne jossa joku kuskasi jostain syystä minua ei olis käynyt pienessä mielessä pyytää tekemään ylimääräisiä lenkkejä että saan omia asioita hoitaa (jälleen vanhemmat poislukien, mutta ei asuta samassa kaupungissa joten harvoin oli kyytiä mahdollista edes pyytää).

Että jos teillä on elämässänne kaveri joka teitä usein kyyditsee, niin näyttäkää jotenkin arvostus siitä, tarjotkaa vaikka kahvit joskus tai jotain. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu heitän aina vähintään parikymppiä jos kyyditsee.

Vierailija
2/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pikkumainen. Sovi reilusti etukäteen bensoista paljonko veloitat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kavereillesi suoraan kahvintarpeesta.

Vierailija
4/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nouda tai kuskaa näitä ihmisiä minnekään, tavatkaa vasta paikan päällä. 

Vierailija
5/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ihmisistä on tullut noin itsekkäitä ettei voi kaveria auttaa? Voi olla, että tulet joskus itsekkin apua tarvitsemaan.

Vierailija
6/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ihmisistä on tullut noin itsekkäitä ettei voi kaveria auttaa? Voi olla, että tulet joskus itsekkin apua tarvitsemaan.

No kun se parin kilsan mutka on niin raskas ap:lle.

Vierailija
7/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säkö kuskaat kaikkia ketkä vaan pyytävät ja omalla kustannuksellasi?

Vierailija
8/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Läheisiä kuskaan vaikka kuuhun, mutta he taas ei oleta että kuskaisin vaan aina saan "tuputtaa" kyytiä. <<

>> näyttäkää jotenkin arvostus siitä, tarjotkaa vaikka kahvit joskus tai jotain. <<

MIten sitä autoa jaksaa ja on varaa pyörittää läheisten kohdalla, ja jopa tuputtaa sitä kyytiä heille, mutta muitten kohdalla se on joku taakka ja kallis kustannus, josta pitäisi vielä palkitakin???

Vierailija
9/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu heitän aina vähintään parikymppiä jos kyyditsee.

Palkitset ruhtinaallisesti. Koska kilometrihinta on todella pieni summa. Ilmankos kuskaakin sua, kun saa pirun hyvät rahat vastineeksi.

Vierailija
10/10 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kilometrin hinta: 0,160,30 €/km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme