Onko täällä oikeasti ihmisiä jotka ovat laihtuneet pelkällä vähähiilarisella dieetillä?
Kommentit (62)
eikä koske meitä millään tavalla. Liikunta on tärkeää, mutta vain mielenterveyden takia, että ihan rauhallinen kävely luonnossa riittää.
kävelyretket. Van eipä tarvitse laihduttaakaan.
Esim. perunamuussi ja jauhelihakastike.
Millaista maitoa, millaista rasvaa ja paljonko, sehän vaikuttaa paljon?
Mistä tiedän paljonko mun muussissa ja kastikkeessa on niitä hiilareita?
Mistä tiedän paljonko mun muussissa ja kastikkeessa on niitä hiilareita?
Riittää kun itedät, että perunassa on liikaa hiilareita ja liian vähän mitään hyödyllistä, jotta sitä kannattaisi käyttää elintarvikkeena. Tyhjiä kaloreita. Tämän on nyt tunnustanut myös vt-uskovaiset, peruna on nopeaa hiilaria, jota ei suositella käytettäväksi.
Esim. perunamuussi ja jauhelihakastike. Millaista maitoa, millaista rasvaa ja paljonko, sehän vaikuttaa paljon? Mistä tiedän paljonko mun muussissa ja kastikkeessa on niitä hiilareita?
Noi ei todellakaan kuulu tähän ruokavalioon. Hiilarit lasketaan ihan punnitsemalla ja laskemalla ne hiilarit, ja siis lähinnä vain kasviksista otetaan ne hiilarit.Rasvana voita ja oliivi-ja kookosöljyä. Maitoa ei käytetä, vaan kermaa. Tai tilamaitoa.
olisi pelkästään kalorijuttu, niin läskit vaan lihoisivat ja lihoisivat ja tulisivat ties kuinka painaviksi. Keskitysleiriläiset taas olisivat kuolla kupsahtaneet nälkään ja laihtuneet pois lyhyessä ajassa.
Kyllä kyse on myös siitä, miten elimistö nuo kalorit käsittelee, eli paljonko rasvasta yms. imeytyy ja paljonko poistuu imeytymättä. Nopeat hiilarit lisäävät insuliinintuotantoa, joka aiheuttaa rasvan varastoitumisen. Jos insuliinitaso ei pääse korkeaksi niin ruuasta ei imeydy niin paljon läskiksi.
Eikös tämä ole karppauksen ja esim Montignacin dieettien idea?
-Tina, joka on laihtunut 5 kiloa elokuun alusta liikkumatta yhtään sen enempää kuin ennenkään. Lipsunutkin olen aika paljon. ja kaloreja on taatusti tullut rutkasti.
Tänä vuonna olen laihtunut 24kg laskemalla kaloreita! Toki olen jättänyt ruokavaliosta pois vaalean leivän, perunan, sokerin yms (satunnaisesti syön niitä edelleen) mutta mua laihduttaa vain tarkka ruokapäiväkiran pito ja laskeminen sekä liikunta.
leipää ja pastaa+ riisiä syömällä vaan aasialainen ei? Olisiko siltikin kyse annoskoosta?
insuliinin toiminnasta, niin ehkä teille selviää tämä karppauksen mysteeri..
onko tää sulle jokin uus asia? Ihminen myös keskitysleirissä kuoli nälkään aika helposti kun laihtui ja laihtui vaan kunnes elimistö lopetti toimimisen. Maailma on pullollaan 200kg ihmisiä jotka eivät lopeta ylensyömistä...kyllä se homman juju nimenomaan on kaloreissa.
Täysjyvää, kuitua ja proteiinia?
Tuo ei kyllä ole kovin monipuolista. Yksi makro jää kokonaan pois ja aikapaljon vitamiinejä ja kivennäisaineita myös.
pysyvät niin hoikkina vaikka joka päivä puputtavat vaaleaa leipää ja riisiä posket pullollaan! Entä miksi suomalaiset ovat paljon lihavampia kuin ennen vaikka ennenkin söivät vaaleraa leipää sekä perunaa...osaako joku karppi valaista? Ettei vaan totuus olisi se että syödään enemmän kuin ennen ja liikutaan vähemmän kuin ennen...ei niinkään hiilareista kiinni.
pysyvät niin hoikkina vaikka joka päivä puputtavat vaaleaa leipää ja riisiä posket pullollaan! Entä miksi suomalaiset ovat paljon lihavampia kuin ennen vaikka ennenkin söivät vaaleraa leipää sekä perunaa...osaako joku karppi valaista? Ettei vaan totuus olisi se että syödään enemmän kuin ennen ja liikutaan vähemmän kuin ennen...ei niinkään hiilareista kiinni.
Tänä vuonna olen laihtunut 24kg laskemalla kaloreita! Toki olen jättänyt ruokavaliosta pois vaalean leivän, perunan, sokerin yms (satunnaisesti syön niitä edelleen) mutta mua laihduttaa vain tarkka ruokapäiväkiran pito ja laskeminen sekä liikunta.
vaaleaa leipää ja perunaakin kuluu. Painoindeksi 19+
kaloreita niissä hiilareissakin on ja kun iitä vähentää, vähenee kaloritkin.
mutta onnistuin laihtumaan 5kk aikana tasan kilon.Kaloreita laskemalla samassa ajassa lähti 20kg t. se 24kg laihtunut
Mä söin entiseen tapaan perunaa ja leipää ja olen laihtunut 15kg
helpompaa niin? Tärkeintä mulle on ollut rasvan ja ennen kaikkea sokerin vähentäminen.
Vastaus siis osoitettu nro 13