Psykopaattitesti, kuinka moni vastasi oikein?
http://mummila.net/marginaali/2004/04/21/fwd-psykologinen-testi/
Minä en hoksannut vastausta, mutta 18-vuotias tyttäreni vastasi ensimmäisellä yrittämällä oikein, eikä miettinyt asiaa kuin muutaman sekunnin. :D
Pelottavaa? :DD
Mites teillä? Kuinka moni (rehellisesti) arvasi vastauksen?
Kommentit (76)
Minä uskon että osa ihmisisät on läpeensä pahoja, kuten ne jotka tiesivät tuon testin vastauksen. Elämäntilanne ei välttämättä aja heitä tekemään pahoja.
Kun aika ja paikka sekä mielentila on oikeita alkaa tapahtumaan. Minä pelkään teitä hullusti.
mutta pistää kyllä miettimään millainen ihminen päätyy tuollaiseen ratkaisuun.
Osahan mieltää murhatun siskon automaattisesti "pahana" ihmisenä (vikittelee miestä, pettää, yms.)
Osa vain sitten taas keksii ratkaisun, jossa siskon kuolema on mahdollisuus. Miksi?
uusi poikaystävä ja siskosta piti siksi hankkiutua eroon.
Onpa hyvä että en ole psykopaatti vaan ajattelen terveesti.
Täysin järjetön testi. Materiaalia on niin vähän, että tottakai tuon ratkaisun keksii helposti. Ikävä kyllä luin tämän sarjakuvasta niin en voi tietää miten itse olisin reagoinut kysymykseen. Käsittämätöntä jos en olisi sitä keksinyt. Mielestäni kyseessä on ennemminkin testi typeryydestä kuin psykopatiasta.
Ajattelin, et se poika on vaan kompa ja kelasin, et jos tyttö ja sisko on äidin ainoot perilliset niin suuremman perinnön takia tappais siskonsa.
Mitähän tää mahtaa musta kertoa? :D
Siis miksi en nyt löydä sitä vastausta mistään? Mikä oli se vastaus.
Luojan kiitos, vastasin väärin. En ikinä olisi tajunnut oikeaa vastausta. En keksinyt muuta vastausta kuin että tyttö oli niin umpirakastunut, että murhasi siskonsa, jotta unelmien mies ei rakastuisi hänen siskoonsa. Itse asiassa varsin typerästi päätelty.
Ei ole mitään "oikeaa" vastausta. Itse ajattelin, että tyttö tappoi siskonsa, koska poika oli alkanut olemaan tämän kanssa.
En löydä sitä oikeaa vastausta mistään, mutta tyttö tappoi siskonsa tavatakseen pojan uudestaan yämän siskon hautajaisissa, kerta poika oli tullut myös äidin hautajaisiin?
Vastasin, että tämä sisko oli alkanut tapailla tapailla tuota poikaa.
Menin varmaan ihan täysin metsään (vastausta ei ole missään), kehittelin ihan hölmön ajatuksen, kun mielestäni tarinassa ei ollut mitään päätä eikä häntää. En tajunnut yhtään.
Kuinkahan kiero mieli minulla sitten on, kun näin mielessäni vain hautajaiset, joissa oli ainoastaan kolme vierasta; poika ja siskokset. Ajattelin pojan salatuksi lapseksi, velipuoleksi josta kukaan ei tiennyt ennen tätä. Koska toinen sisko rakastui veljeensä ja halusi pitää tämän, hänen piti tappaa sisko, ettei kukaan koskaan kuulisi totuutta kiellytystä suhteesta :D
Arvasin heti. Parissa sekunnissa. =)
Vastaus on siis se et tyttö toivoi pojan tulevan siskon hautajaisiin.
Tuolle joka kritisoi nro 18 nerokasta pähkäilyä: tänäänkin on palstan etusivu täynnä pohdintaa sille, miksi oululaisnainen pakasti lapsensa. Pitäisikö joka ketju poistaa, sillä pohtivilla palstalaisillahan on psykopaatin piirteitä miettiessään tappamista vauva-palstalla? Heistä jotkut vielä saattavat osua oikeaan: soitto poliisille! Tulevia lastensurmaajia!
ei jeesus joidenkin järjenjuoksua...
Mä muistan tän testin ja se oli laajempi se kysymys kokonaisuudessaan ja itseasiassa kaikilla ketjussa on väärä vastaus.
Oikea vastaus ei liity siihen poikaan vaan perintöön. Psykopaatti on tunnekylmä eikä ihastu/rakastu personoidusti. Tarinan tyttö halusi raivata siskon saadakseen kaiken jäämistön itselleen.
arvasin oikein. olihan se ihan selvä juttu, että vastauksen on löydyttävä tekstistä itsestään, eikä sitä voi alkaa miettiä jostain sen ulkopuolelta. tosi elämässä mahdollisia motiiveja voisi löytyä kymmeniä, mutta ei tällaisessa tehtävässä.
En keksinyt, vaikka vastauksen luettuani tajusin, että olen kuullut tämän arvoituksen aiemminkin. Muistaakseni lukion psykologian tunneilla puhuimme tästä. Tuli tosin vähän typerä olo, koska mielestäni tuon voi tajuta ihan loogisella päättelykyvyllä, vaikkei olisi minkäänlaisia psykopaattisia ajatuksia.
No shit, eikö tuolla testillä vielä saakaan lähetettä Niuvaniemeen!? Nimim. pakkasinko turhaan?