Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistun kohta tohtoriksi ja se ei tunnu miltään:(

Vierailija
07.10.2010 |

Se on niin tavallista nykyään. Moni työkavereistakin on väitellyt. Ja opiskelukavereista samoin. Musta se ei edes tunnu mitenkään erikoiselta että minustakin tulee kohta tohtori, ottaa vaan päähän että siihen on mennyt näin kauan. Ottaa päähän että tämä on niin yleistä nykyään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen hyva asia? Eikohan niista opinnoista ole hyotya ihan siksi, etta opit erilaisia asioita, ja opit myos ennen kaikkea _miten opitaan_ (tuolla tasolla). Noin on ainakin ollut minun tapauksessani. Itse en vaitellyt silkasta erikoisuudentavoittelusta, niinkuin ap tuntuu tehneen... ;-)

Vierailija
22/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sen karonkan tarvitse olla törkeän kallis. Se kun järjestetään vastaväittäjän/-ien kunniaksi, ei väittelijän, ja karonkaksi riittää päivällisen tarjoaminen vastaväittäjälle/-ille ja kustokselle. Tulipahan nimittäin selvitettyä tämäkin kun olen itse piakkoin väittelemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi hienoa liittää aina tohtorin arvo tekstejeni perään ikäänkuin koristeeksi.

Eihän tohtorin arvo ole kovinkaan näkyvä osa varmastikaan, kuten vaikkapa kaunis nenä on.

Silti sen voi aina ohimennen mainita luodakseen eräänlaista kaaosta sisäiseen nokkimajärjestykseen.

btw, excuse me, olen tohtori.

Kokeile tota peilin edessä ap, eri kulmista ja tee se vaitonaisesti ohimennen. Muista näyttää tyylikkäältä ja tiukalta, kun sanot sen.

Ah pidän siitä! tohtori fau.

Vierailija
24/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelen, että se on tutkijan koulu. Haluan jatkaa työtäni tutkijana ja väitöskirja valmentaa siihen. Jos menisin ns. perusammattiani vastaavaan työhön, osaisin ainakin väitöskirjatyöni aiheen keskimääräistä laajemmin. Olisi kiva kun olisi edes yhteen alueeseen perehtynyt enemmän. Itse en edes koe, että sen pitäisi olla sellainen 'wau, onpa hienoa' -juttu. Tämä on työtä joka on minusta kivaa.

Vierailija
25/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon vaiheeseen. Itsekin opin iloitsemaan väitöskirjan valmistumisesta ja arvostamaan sen kirjoittamiseen liittynyttä kasvu- ja oppimisprosessia vasta puolisen vuosikymmentä väittelyn jälkeen. Akateemisessa maailmassa väitteleminen on peruskauraa, ja siksi vasta se tuntui aidosti palkitsevalta, että työ sittemmin liitettiin monissa yhteyksissä merkittäväksi osaksi alansa tutkimustraditiota.

Vierailija
26/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tekemäsi työ hieno saavutus, siihen ei kuka tahansa pysty. Arvosta itseäsi.

Vierailija
27/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tule hurraamaan sinulle tai läheisillesi tohtoriudestasi, kun olet eläkkeellä tai jo kuollut.

Kukaan ei muista. Voit hokea olevasi tohtori sitten vanhainkodissa eikä kukaan nakkaa paskaakaan vaikka olisit ihanko oikea ylitohtori.

Vierailija
28/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoriudessa ei ole mitään seksikästä. Tulee mieleen harmaat papat naurettavissa silinterihatuissaan sikaarilla.

Eli ei ihme, jos ei tunnu miltään :D

Vierailija
29/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoriudessa ei ole mitään seksikästä. Tulee mieleen harmaat papat naurettavissa silinterihatuissaan sikaarilla.

vaan nuoret naiset

Olen jo 32 ja tuntuu että olen tosi vanha (kun en ole vieläkään väitellyt) - moni muu on väitellyt alle 30-vuotiaana.

Vierailija
30/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nuoret naiset

Olen jo 32 ja tuntuu että olen tosi vanha (kun en ole vieläkään väitellyt) - moni muu on väitellyt alle 30-vuotiaana.

Mä olen kohta 30 v. ja valmistuin vasta juuri maisteriksi. Enkä todellakaan jaksa iloita :( Kaverit on kaikki valmistuneet jo vuosia sitten ja vääntävät väikkäreitään, mutta mä sain vasta juuri gradun valmiiksi ja maisterin tutkinnon ulos. Olenhan mä toki tässä välissä saanut kolme lasta ja ollut viisi vuotta kotiäitinä, mutta silti...

Äiti juuri soitteli ja kyseli, aionko laittaa lehteen valmistumiseni? No en todellakaan! Ehkä sitten joskus, jos väittelen, sen voisi jo ilmoittaakin uteliaille. Mutta maisteriksi vähän alle kolmekymppisenä... Nolottaa lähinnä. (Ja toivon totisesti, ettei se äitini laita mitään julkisia onnitteluja lehteen, Mä en kestäisi sitä häpeää...)

Mulle varmaan käy niin kuin ap:lle, jos joskus pääsen väittelyyn asti: Ylppärit ei tuntuneet miltään, nyt ei maisteri tunnu miltään. Ainut, mikä tuntuu yhtään miltään, on nuo kolme lasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän