Onko yhmää antaa kaksosille samalla kirjaimella alkava nimi?
En ole koskaan ymmärtänyt tätä sisarusparven homogenisointia samalla kirjaimella alkavaksi. Nyt kakoset, joille molemmille löytyi nätit nimet, mutta alkukirjain sama. Mietin kuitenkin onko tyhmää...
Kommentit (32)
Siis esim. Anna ja Aliisa sopii oikein hyvin, kun taas Anna ja Anne ei :)
Saako udella mistä nimistä on kyse?
Vierailija:
Vastasitko muuten itse omaan aloitukseesi, vai sattumaltako oli sama kirjoitusvirhe molemmissa jutuissa? (yhmää)
jos niistä tykkäät. sehän se vasta tyhmää olis jos alkaisit keksimällä keksimään mahdollisimman erilaisia nimiä tyyliin Isabella ja Meeri, vaikka mikäs siinä. Mutta jos ovat just vaikka Matilda ja Milja, niin ei sekoitu nimet tai oo liian " kaksi marjaa" (esim. Marja, Marjo).
Vierailija:
Pitääkö lasten tosiaan olla joka asiassa samanlaisia?
Vastasitko muuten itse omaan aloitukseesi, vai sattumaltako oli sama kirjoitusvirhe molemmissa jutuissa? (yhmää)
Nimiehdotukset olisi SAmi ja Sebastian.
Vierailija:
En ole koskaan ymmärtänyt tätä sisarusparven homogenisointia samalla kirjaimella alkavaksi. Nyt kakoset, joille molemmille löytyi nätit nimet, mutta alkukirjain sama. Mietin kuitenkin onko tyhmää...
lisäksi nimissä on yhtä monta kirjainta (kaveri huomasi tämän, ei ollut tarkoituksella niin laitettu).
Nimet ovat saaneet kovasti kehuja.
Minulle oli oikeistaan ihan sama alkavatko nimet samalla vai eri kirjaimella, halusin nimien sopivan yhteen. Erityisesti mietin sitä, että miltä nimet kuullostavat yhdessä. Esim jos nimet olisivat Kai ja Kaija, se kuullostaisi hassulta kun huutaisi lapsia kotiin ...
Minusta on ihan höpöhöpöjuttu, että kaksosten nimien pitäisi olla ihan erilaiset, heidän identiteetin vuoksi. Kaksosilla on erityinen vahva side toisiinsa, miksei se saisi näkyä myös nimissä?
Itse vierastan suurperheiden samalla kirjaimlla alkavia nimiä, tyyliin 7 a-kirjaimella alkavaa nimeä.
Vierailija:
Nimiehdotukset olisi SAmi ja Sebastian.
Nimet on sinällään ihan kivat, mutta mielestäni liian erityyliset veljeksille... Toinen tosi perinteinen nimi ja toinen " vierasperäinen" . Mutta jos itse tykkäätte, niin antakaa ihmeessä!
Vierailija:
Vierailija:
Nimiehdotukset olisi SAmi ja Sebastian.Nimet on sinällään ihan kivat, mutta mielestäni liian erityyliset veljeksille... Toinen tosi perinteinen nimi ja toinen " vierasperäinen" . Mutta jos itse tykkäätte, niin antakaa ihmeessä!
Miten olisi muuten Samuel ja Sebastian?
Kumpi niistä on perinteinen ja kumpi vierasperäinen? Sebastianko vierasperäinen, kun vieras kirjain B vai Sami, joka on yleinen arabinimi?
Ja minustakin nuo Sami ja Sebastian on kyllä ihan eri maailmoista..tosi erilaiset nimet veljeksille. Jokuhan ehdottikin jo Samuelia siihen Samin tilalle..
PITÄISI olla saman tyyliset? Ei käsitä ei!
ja häiritsee siis hieman, että jopa alkaa samalla kirjaimella. Mutta tosi kauniita nimiä ovat molemmat ja ne haluaisin lapsilleni antaa. Joku ehdotti Samulia, mulle liian raamatullisen kuuloinen, en kauheesti tykkää.
Vierailija:
Kumpi niistä on perinteinen ja kumpi vierasperäinen? Sebastianko vierasperäinen, kun vieras kirjain B vai Sami, joka on yleinen arabinimi?
No, sanotaanko sitten vaikka niin, että Sami löytyy SUOMENKIELISESTÄ almanakasta, mutta Sebastian ei. Eli päättele siitä, kumpi on se " vierasperäinen" (huomaa pupunkorvat)... Mutta kuten sanoin, ap laittakoon juuri ne nimet, joista itse pitää.
sopivat esimerkiksi sukunimeen molemmat hyvin, niin mitä väliä ovatko eri alkukirjaimella vai samalla. Oli sitten kyse kaksosista tai ei. Ne kaksosten vanhemmat, jotka väkisin keksivät eri alkukirjaimiset ja muutenkin erilaiset nimet lapsilleen, ovat aika typeriä: ei nimillä ole mitään tekemistä identiteetin kanssa. Kaksosilla on yleensä läheinen suhde, eikä se heitä erilleen ohjaa, että nimet ovat erilaiset.
Vierailija:
PITÄISI olla saman tyyliset? Ei käsitä ei!
Mutta saman aikakauden/tyylin tahtoisin nimissä olevan. Minä en pidä siitä, että sisarussarja on esim.
Heikki, Liisa ja Charlotta tai Madeleine, Alexandra ja Ville. Ja Sebastianin ja Samin miellän tähän " kategoriaan"
Tietty Sami on SUomessa käytössä kulunut, koska maa on pullillaan kjolmekymppisiä remonttireiskasameja, mutta jos ajattelee nimeä ihan nimenä ja arabi/espanjakaikuisena, niin ihan eksoottiselta kuulostaa.
jotkut identtiset kaksoset, jotka on puettu samanlaisiin vaatteisiin, laitettu samanlaiset kampaukset ja nimet on Amalia ja Amanda tms. Yöks.
Pitääkö lasten tosiaan olla joka asiassa samanlaisia?