Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko käyttänyt sairaalassa omia vaatteita

Vierailija
06.10.2010 |

Eli oletko siis käyttänyt omia vaatteita synnytyksen jälkeen sairaalassa vai niitä sairaalan vaatteita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran synnytin sairaalanpaidassa ja kerran synnytin omassa paidassa. ja synnytysten jälkeen olen laittanut oman paidan ja housut.

Vierailija
2/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinpa ihanan piristävä näky silkkiaamutakissa ...ne sairaalan takin ovat vaan niin järkyttäviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halunnut omieni sotkeentuvan turhaan

Vierailija
4/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin mieluummin. Ja tietty imetysliivit ja liivinsuojukset.

Vierailija
5/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa vain viskata ne sairaalan kamppeet pyykkikoriin ja muiden pestäväksi. Niihin kuitenkin tulee alkuun veritahroja, sitten maitotahroja. Ja hikeä, hikeä, hikeä...

Vierailija
6/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää synnytyksen jälkeen omia vaatteita mutta olen vaan sitä miettinyt että jos se jälkivuoto on todella runsasta ja en kuitenkaan sillä haluaisi omia vaatteita sotkea :)

Vierailija
7/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljoa vuotoa ei ole kertaakaan tullut ettenkö olisi voinut omia vaatteita pitää. Maitotahrat pidettiin loitolla liivisuojuksien kanssa.

Vierailija
8/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkivuoto oli kun saavista olisi kaatanut.

Sidettä tai siis VAIPPAA joutui vaihtamaan pari kertaa tunnissa ja silti tuli välillä ohi, joten sairaalan mekkoja meni mooooooonta päivässä.

Omat vaatteet ois loppuneet pian jos niitä olisin käyttäny

Vierailija
9/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa vain viskata ne sairaalan kamppeet pyykkikoriin ja muiden pestäväksi. Niihin kuitenkin tulee alkuun veritahroja, sitten maitotahroja. Ja hikeä, hikeä, hikeä...

ei tullut edes mielen, että olisin omia alkanut sotkemaan kun kerran siellä oli vaatetta tarjolla ja tosiaan eritteitä erittyi roppakaupalla

Vierailija
10/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut edes mielen, että olisin omia alkanut sotkemaan kun kerran siellä oli vaatetta tarjolla ja tosiaan eritteitä erittyi roppakaupalla

Vierailija
11/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkivuoto oli kun saavista olisi kaatanut. Sidettä tai siis VAIPPAA joutui vaihtamaan pari kertaa tunnissa ja silti tuli välillä ohi, joten sairaalan mekkoja meni mooooooonta päivässä. Omat vaatteet ois loppuneet pian jos niitä olisin käyttäny

menkkavuoto. Kun ekat menkat tulivat, olisi kyllä vaipoille ollut käyttöä.

Mutta ap, voithan sä ottaa omat vaatteet mukaan ja katsoa jos jälkivuoto ei ole runsasta.

Vierailija
12/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli oikeasti ohut pitkä neuletakki. En tiedä minkälaisille elefantinpohkeille ne sairaalasukat on tehty, kun ne eivät ainakaan minulla pysy ylhäällä.

Vierailija
13/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsen keltaisuuden vuoksi oltiinkin sairaalassa viikon verran, jolloin otin kaiken irti täyshoidosta - toiset pesevät pyykkini ja kuskaavat vielä ruoat eteeni, wohou! :) Ihana oli suihkun jälkeen vetää aina ne muodottomat, mutta aina puhtaat säkit päälle. Jälkivuotoa ei multakaan paljoa tullut, mutta muuten oli paidat rintojen kohdalta aina maidossa ja rasvassa (kipeytyivät > rasvasin aina imetysten välissä), aamutakki pulautuksessa jne.

Onnea synnytykseen, jos se kohta on ajankohtaista! :)

Vierailija
14/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otan ne omat vaatteet mukaan mutta jos se jälkivuoto on ihan älytöntä niin sitten käytän niitä sairaalan vaatteita :) kiitos kaikille vastauksista!

-ap

Vierailija
15/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan sukkia ja alkkareita, muuten omia vaatteita. Ainakin omia lökäpöksyjä ja villatakkia. Meillä oli sairaalassa ihan hirvittävän kylmä! Sit kun olin raskaana ollessa osastolla, niin käytin pelkästään omia vaatteita. Ai niin, ja tottakai mulla oli vielä läppäri ja omat karkit jne mukana! Tosiaankin tein oman oloi niin mukavaksi kuin mahdollista :)

Vierailija
16/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin siksi kun vaihtoon meni monta vaatekertaa päivässä. Mutta omia sukkia otin mukaan, jalat hikoili niin järkyttävästi että omat kosteutta siirtävät sukat oli ihan ehdottomat. Tämä siis toisella kierroksella, esikoisen aikaan en osannu varautua

Vierailija
17/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 :) muutama viikko vielä pitäisi pysyä kasassa mutta kun ensimmäistä olen menossa synnyttämään niin tämä "hössötys" synnytyksestä on aikamoista :D

-ap

Vierailija
18/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne vaan oli niin helppo vaihdella, jos olivat hikeentyneet, maitoontuneet, verestyneet tms...

Vierailija
19/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sairaalan vaatteiden käyttö ei johtunut jälkivuodosta (joka sekin oli hyvin runsasta) vaan yksinkertaisesti siitä, että hikoilin synnytyksen jälkeisinä päivinä aivan tolkuttomasti. Joka kerran unilta (yö- ja päiväunia) herätessä olin likomärkä.

Toki olen synnyttänyt molemmat lapset kesähelteillä ja sairaalan huoneessa oli lämpöä 27'c!

Ilmeisesti turvotus lähti hikoilemalla pois :) Omia liivejä kyllä käytin, mutta pari sairaalan mekkoa meni päivässä. Aamutakit oli kyllä hiostavia ja valtavan suuria, joten jos sellaista haluaisin käyttää, niin ehkä ottaisin omani mukaan.

Vierailija
20/27 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omia sukkia. Paitoja vaihdoin usein 3-6 kertaa päivässä. Aamutakit oli kyllä rumia, mutta käytännöllisiä. En ole mikään aamutakki-ihminen, kotona on lököhousut ja t-paita, mutta sektion jälkeen toi paita-takki yhdistelmä oli ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän