akateemisissa piireissä, oudoksutaanko jos puoliso on duunari?
siis ihan suorittavan työn tekijä, kuten siivooja.
Kommentit (49)
vaan enemmän se luokka-ero
akateeminen saattaa huolia vaimokseen rikaan perheen sihteeri tyttären, mutta ei koyhemmän.
harvoin ihmiset menevät sosiaaliluokkansa ulkopuolisten kanssa naimisiin.
Sitä on pyrittävä ylospäin, ei alas.
Toisaalta akateemisille miehille kelpaa vaimo jolla ei ole omaa akateemista uraa. Kuten opettaja tai sairaanhoitaja jne.
mies on korkeasti koulutettu ja vielä pomo ja mä tavallinen duunari. Mutta esim naapuri, joka on opettaja, aineopettaja vielä, pitää itseään niin akateemisesti koulutettuna ja useasti on sanonut ettei olisi voinut huolia duunaria vaan ehdottomasti katsoi vain akateemisesti koulutettuja.
Me nyt vaan nähtiin baarissa ja rakastuttiin. Siinä oli jo aika monta kertaa pussailtu ennen kuin kysyttiin mitä kumpikin tekee työkseen ja ainakin mies puhui itsestään hyvin vaatimattomasti.
ymmärränkö nyt, että oudompaa olisi niin päin, että mies duunari ja nainen akat. ap
varsinkin jos nainen on vaatimattomammasta taustasta. Silloin hänelle ei enää kelpaa oman 'luokkansa' mies, vaan miehen on myos oltava akateeminen, tai rikas. Useinmiten se tarkoittaa että nainen ei koskaan mene naimisiin ja jää yksineläjäksi
vaan enemmän se luokka-ero
akateeminen saattaa huolia vaimokseen rikaan perheen sihteeri tyttären, mutta ei koyhemmän.
harvoin ihmiset menevät sosiaaliluokkansa ulkopuolisten kanssa naimisiin.
Sitä on pyrittävä ylospäin, ei alas.Toisaalta akateemisille miehille kelpaa vaimo jolla ei ole omaa akateemista uraa. Kuten opettaja tai sairaanhoitaja jne.
älyllisesti huonommin varustettuja naisia.
esim terveystieteden maisteri...työnohessa 3v opiskelua, ei ole kovin rankkaa. Ja helppo päästä opiskelemaan, siis hoitotiedettä. Mihin kastiin hoitotieteilijät siis lasketaan? ovatko samalla viivalla väitelleiden lääketieteen tohtorien kanssa?
. Mutta esim naapuri, joka on opettaja, aineopettaja vielä, pitää itseään niin akateemisesti koulutettuna ja useasti on sanonut ettei olisi voinut huolia duunaria vaan ehdottomasti katsoi vain akateemisesti koulutettuja.
opettaja on hyvä ammatti, akateemiset miehet etsivät sen taustaisia vaimoja.
Tunnen yhden hyvää palkkaa tienaavan it-alalla. Hän sanoi että hänen vaimo oli aina sanonut kavereilleen että miehen on tienattava ainakin xxxxx ennenkuin edes kiinnostaa.
Ja sen hän tienasi silloin ja tienaa vieläkin. Minä ihmettelen miksi jotkut jotka ovat huolissaan koulutustaustasta ajattelevat akateemisuutta enemmän kuin sitä miten mies hoitaa raha-asiansa, onko hänellä paljonkin opintovelkaa, onko perheellä rahaa.
Sanon tämän koska oma äitini joka syntyi 40 luvulla, ja oli itse insinoorin lapsi, ja joka kasvoi aika erilaisessa suomessa, ja ei saanut seurustella niitten kanssa jotka eivät olleet ylioppilaita, ei välittänyt siitä että hänen akateeminen mies joi liikaa ja oli rutikoyhä
Akateemisissa piireissä, siis professorit tms. aika harvoin seukkaa duunareitten kanssa. Ihan en jotain englanninopettajaa ja sosiaalihoitajaa koe "akateemiseksi piiriksi".
No oletko sitten itse ihan professori, vaan ihan ei-akateeminen englanninopettaja?
Eiköhän tässä akateemiseksi lasketa sellainen, jolla on akateeminen loppututkinto?
Itse aiheesta, totta kai helposti yliopistokoulutuksen saaneet seukkaa ja menee naimisiin toisten samantapaisen koulutuksen saaneiden kanssa - ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että siellä yliopistossa vietetään paljon aikaa monen vuoden ajan. Itse satuin pariutumaan työkaverin kanssa, kun tein duunaritöitä opiskeluja rahoittaakseni.
Meidän perheessä aika harvoin käy ilmi koulutustasojen erot. Molemmat tietää joistain asioista enemmän kuin toinen. Mies on aika selvästi minua älykkäämpi, minä taas miestä pitkäjänteisempi.
Akateemisten miesten on helppo kyykyttää itseään huonommin koulutettuja ja älyllisesti huonommin varustettuja naisia.
akateemisille miehille sopii vaimo joka aikoo sitten lasten tultua hoitaa kodin, uhrata oman uransa miehen uran takia, muttaa miehen tyon perässä, joka aikoo uhrata oman aikansa antaakseen miehelle huomiota
Terveisin nimimerkki maisteri, joka on naimisissa kirvesmiehen kanssa.