Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

akateemisissa piireissä, oudoksutaanko jos puoliso on duunari?

Vierailija
05.10.2010 |

siis ihan suorittavan työn tekijä, kuten siivooja.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi miehenä siivooja, vaikka en paheksuisikaan sitä. On luonnollista olla yllättynyt asioista jotka ovat harvinaisia.

Oma mieheni ei ole akateemisesti koulutettu, enkä usko sen herättävän kovin suurta kummastusta, koska hänen ammattitutkintonsa nyt vain on mitä on, ja suurin osa lentäjistä ei ole suorittanut maisterin tai tohtorin tutkintoa.

Vierailija
22/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tradenomi on paremmin koulutettu kuin autonasentaja amiksesta. silti AMK ei ole tod. ole akateeminen vaan mikÄ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohtorin tutkintoon tai ovat tohtoreita...Lähinnä tutkimus/yliopisto maailmaa tarkoitin...ap

Vierailija
24/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tradenomi on paremmin koulutettu kuin autonasentaja amiksesta. silti AMK ei ole tod. ole akateeminen vaan mikÄ????

akateemisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä

Vierailija
25/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissäni akateemiset ovat kyllä pariutuneet keskenään, ja ne muutamat sekaparit ovat ajan myötä eronneet.

Kokemuksen myötä ymmärrän kyllä erot. Ajattelutapa on erilainen, kykyä ymmärtää toisen työtä ei ole, ystäväpiirit on kovin erilaiset ja lisäksi taloudellinen tausta ja palkkataso ei kohtaa.

Vuosien mittaan nähtyjä tilanteita: työkaverin alemmin koulutettu vaimo vetää perseet joka kekkereissä ja käy haukkumassa meidät naispuoliset työkaverit milloin mistäkin syystä tilanteessa, jossa kukaan muu ei ole kännissä.

Tai työkaverin mies on ostanut ilman ilmoitusta vaimolleen törkyhintaisen auton, jonka vaimo parempituloisena joutuu maksamaan.

Ja sitten, yleensä alemmin koulutetut rouvat hanakammin esittelevät miehen maksamia hankintojaan. Tuntuu vaan niin nololta, kun tienaan itse enemmän kuin vaimot ja miehet...

Ja oudoksunta menee myös toisin päin, yleensä minua myös vieroksutaan alemmin koulutettujen piirissä, ainakin sitten kun selviää koulutustaustani.

nim. väitellyt ja hyväpalkkainen

Vierailija
26/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohtorin tutkintoon tai ovat tohtoreita...Lähinnä tutkimus/yliopisto maailmaa tarkoitin...ap

toisen asteen tutkinnon suorittaneita. Työt ovat tyyliin tehtaan liukuhihnalla työskentelevät (lie niitä töitä enää), puistotyöntekijät, kassat, siivoojat, varastomiehet. Voi olla että vain peruskoulu on suoritettu. ap

Vierailija
27/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissäni akateemiset ovat kyllä pariutuneet keskenään, ja ne muutamat sekaparit ovat ajan myötä eronneet.

Kokemuksen myötä ymmärrän kyllä erot. Ajattelutapa on erilainen, kykyä ymmärtää toisen työtä ei ole, ystäväpiirit on kovin erilaiset ja lisäksi taloudellinen tausta ja palkkataso ei kohtaa.

Vuosien mittaan nähtyjä tilanteita: työkaverin alemmin koulutettu vaimo vetää perseet joka kekkereissä ja käy haukkumassa meidät naispuoliset työkaverit milloin mistäkin syystä tilanteessa, jossa kukaan muu ei ole kännissä.

Tai työkaverin mies on ostanut ilman ilmoitusta vaimolleen törkyhintaisen auton, jonka vaimo parempituloisena joutuu maksamaan.

Ja sitten, yleensä alemmin koulutetut rouvat hanakammin esittelevät miehen maksamia hankintojaan. Tuntuu vaan niin nololta, kun tienaan itse enemmän kuin vaimot ja miehet...

Ja oudoksunta menee myös toisin päin, yleensä minua myös vieroksutaan alemmin koulutettujen piirissä, ainakin sitten kun selviää koulutustaustani.

nim. väitellyt ja hyväpalkkainen

eivät automaattisesti tee ihmisestä fiksua eikä kykeneväistä tulemaan toimeen muiden kanssa. Eihän se takaa näköjään edes hyvää käytöstä.

Vierailija
28/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisissa siivoojan kanssa?

Olisi musta todella erikoista jos tällaisen parin näkisin. Mulla ei ole kerrassaan mitään siivoojia vastaan, päinvastoin etsin itselleni siivoojaa ja todellakin toivoisin löytäväni ammattilaisen joka ei pidä siivoojantyötä hanttihommana vaan täysin asiallisena uravaihtoehtona (lähinnä etsin siis pienyrittäjää, pelkään että isoissa firmoissa ovat siellä "vain töissä"), mutta kyllä pidän epätodennäköisenä että siivoojat ja tohtorit olisivat niin kiinnostuneita samoista asioista että menisivät keskenään naimisiin.

Vierailija
29/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämähän leimaaminen on tuttua kaikista naispiireistä. Olen yleensä mukana joukossa siihen saakka täysin sujuvasti, kunnes joku keksii työni. Osa toteaa siinä vaiheessa, että hieno juttu, mutta suurin osa yleensä lopettaa puhumisen ja alkaa kateellisen panettelun...

Vierailija
30/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohtoein joka on lastenhoitajan kanssa naimisissa.

Vierailija
31/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisissa siivoojan kanssa?

Olisi musta todella erikoista jos tällaisen parin näkisin. Mulla ei ole kerrassaan mitään siivoojia vastaan, päinvastoin etsin itselleni siivoojaa ja todellakin toivoisin löytäväni ammattilaisen joka ei pidä siivoojantyötä hanttihommana vaan täysin asiallisena uravaihtoehtona (lähinnä etsin siis pienyrittäjää, pelkään että isoissa firmoissa ovat siellä "vain töissä"), mutta kyllä pidän epätodennäköisenä että siivoojat ja tohtorit olisivat niin kiinnostuneita samoista asioista että menisivät keskenään naimisiin.

on saaneet peruskoulun päästötodistuksen menee ja tekee väitöskirjan tuosta vaan. :=DD

Vierailija
32/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on Riemutohtori ja minä olen Ilotyttö.

Vierailija
33/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohtoein joka on lastenhoitajan kanssa naimisissa.

Vierailija
34/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakulttuurista (taide, klassinen musiikki), joka olisi tässä kombinaatiossa yhdistävä tekijä. Kummallisia oletusarvoja tässä vihneessä...

Vierailija
35/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies duunari ja nainen akat. ap

Vierailija
36/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka ottaisi itseään tyhmemmän ja huonommin koulutetun ukon, haloo!!!??

Vierailija
37/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim terveystieteden maisteri...työnohessa 3v opiskelua, ei ole kovin rankkaa. Ja helppo päästä opiskelemaan, siis hoitotiedettä. Mihin kastiin hoitotieteilijät siis lasketaan? ovatko samalla viivalla väitelleiden lääketieteen tohtorien kanssa?

Vierailija
38/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen naisilla on ollut "ylimääräisenä" valuuttana kauneus ja seksuaalinen vetovoima, siinä missä miehillä menestys ja äly.

Mä itse asiassa tunnen suurin piirtein yhtä paljon naispuolisia tohtoreita tai tohtoriksi tähtääviä kuin miespuolisiakin, mutta jotenkin silti vaistomaisesti ajattelin ap:n kysymystä niin päin että se kouluttamaton olisi mies.

ymmärränkö nyt, että oudompaa olisi niin päin, että mies duunari ja nainen akat. ap

Vierailija
39/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim terveystieteden maisteri...työnohessa 3v opiskelua, ei ole kovin rankkaa. Ja helppo päästä opiskelemaan, siis hoitotiedettä. Mihin kastiin hoitotieteilijät siis lasketaan? ovatko samalla viivalla väitelleiden lääketieteen tohtorien kanssa?

Vierailija
40/49 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka ottaisi itseään tyhmemmän ja huonommin koulutetun ukon, haloo!!!??

no ei se koulutus kerro välttämättä tyhmyydestä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme